AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #21 Del Skrevet 29. desember 2024 Hvis jeg var dere ville jeg skaffet en voksen katt fra dyrebeskyttelsen. Da kjenner dere bedre personligheten til katten og den vil være over noen av de stadiene som virker til å plage deg en del. Kattunger er nemlig mye mer viltre, og ja, de kan bite og klore i stykker både ledninger og møbler. Men uansett, når du skaffer deg et dyr, så kan du ikke være hysterisk på om det kommer inn litt jord eller annet via poter og pels.Har man utekatt, så er det en del av pakken. Jeg har hatt både inne- og utekatt. Fordel med utekatt, er at du ikke trenger strøkasse og de får ut mye energi når de er ute. Innekatter må ha strøkassen, med tilhørende lukt, sand på gulvet og jobb med rengjøring. De krever også mer aktivisering, så da kan det være lurt å skaffe to katter som er bondet. En utekatt vil ha økt sannsynlighet for skade og sykdom, den kan forsvinner i flere dager og skape bekymring hos deg som eier. Og ja, den vil sannsynligvis dra med seg både byttedyr, våte poter og en og annen flått på sommeren. Kunne dere ha undersøkt mulighetene for å være forsterhjem for katt? Forklare at dere gjerne tar imot en katt med rolig personlighet (noen katter trenger fosterhjem rett og slett fordi de ikke trives sammen med andre katter, men er ellers helt ok), og gjør det for å bli kjent med kattehold? Men da må dere være innstilt på å ha katten så lenge det varer. Det verste for en katt er å bli trygg, og så flytte tilbake til dyrebeskyttelsen og overfloden av katter som ofte er der. Anonymkode: 428b1...2fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå