Gå til innhold

Kjære dere som arrangerer fritidsaktiviteter med dugnader!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ønsker heller å betale mer, enn å stille opp på dugnader. Jeg kan alltids skrape sammen penger, jeg kan ikke endre på helsa mi. 
Og kanskje man også kan se på hvordan man kan kutte i utgifter?

Anonymkode: 9dde0...3aa

Ja men du tenker ikke på andre som da ikke vil ha råd til å sende barn dit?

Anonymkode: 9aa70...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Må man ha disse kioskene med masse usunn mat på idrettsarrangementer egentlig???

Anonymkode: b89dd...2e8

nei bort med en kaffekopp og en vaffel, er det som velter lasset på sunt kosthold 😱😱

Endret av monican94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker ikke det er LITT uheldig at alle de med økonomi dårligere enn andre skal vise det tydelig for alle ved at det kun er de som driver dugnad? At alle andre barn må vite at barnet ditt bor i en familie med dårligere råd enn andre? Altså… tenk bare litt med hue da, på hvordan den løsningen hadde endt opp. 

Tiske-hviske «herregud, jeg så pappan til den nye gutten på dugnaden da jeg syklet i helga, han er sikkert dritfattig! Min pappa bare betaler han». 

VIL vi dit? Eller er det greiere for barna å få være i et fellesskap som ikke handler om du er rik eller fattig?

eneste andre mulighet er da å kun kreve betaling. Og da blir aktiviteter for eliten og rikinger fordi kun de kan betale kostnadene. Vil vi det?!

men det er ikke helt sant, siste mulighet er politisk engasjement. For hvorfor kunne ikke litt oljepenger gått til drift av idretten, så hadde alle sluppet dugnad, og alle kunne vært med. Men slik er det ikke politisk per nå.

Anonymkode: 3baaf...45e

Du tror ikke folk legger merke til hvem som aldri møter opp på dugnad og snakker om det? De kan ha minst like gode grunner som de med dårlig råd og det er minst like uheldig å bli baksnakket for manglende oppmøte. 

Anonymkode: 7dc87...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monican94 skrev (2 timer siden):

nei bort med en kaffekopp og en vaffel, er det som velter lasset på sunt kosthold 😱😱

Mange bekker små..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor må man spille året rundt? Mars t.o.m. oktober er vel bra nok? 

Fordi ellers sitter folk på ræva fra oktober til aprilog ikke har noe de liker å gjøre!! Min yngste på 15 har 6 økter i uka på kunstgress hele vinteren. Det er absolutt ikke hallplass.  Hun har kun spilt fotball siden i 5. klasse og kunne ikke tenke seg noe annet. Håndball, basket og hallidretter trener de gjerne fra skolestart til skoleslutt, men fotball skal da kun få noen måneder i året fordi du ikke gidder dugnad. Noen klubber eier og drifter banene selv, andre får kanskje 1 bane de må betale egen vinterkontigent for pr spiller til kommunen å trene på for hele klubben hele vinteren som yngstes klubb så det er trening fredag kveld og søndag kveld på vinteren blant annet for å kunne ha mer enn 1/4 bane til 30 stk.  Gressbaner driftes av kommunen kun fra medio april til medio oktober og med mye regn stenges banene. 

Fotball ER nå helårsidrett, bare godta det, funker veldig bra med nok klær!

Anonymkode: 73c24...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i huleste er det du babler om??? De jobber jo gratis, de stiller på dugnad HVER FORBASKA UKE  for at andres barn skal ha fritidsaktiviteter å gå på. Andre foreldre stiller på dugnad kanskje 3-4 ganger i året. Trenere og ledere  gjør gratis dugnad HVER UKE! 

Hvilken verden er det du lever i? Trenere og ledere står gjerne ikke i kiosken rett og slett fordi de allerede gjør minst ti ganger så mye dugnad som alle andre. De får IKKE BETALT for jobben de gjør. I vår klubb stiller vi trenere gratis på trening 4 timer i uka pluss kamper (gjerne 3-4 timer pr kamp om det er litt kjørevei), vi bruker tid på å planlegge treningene, vi følger opp barn med ekstra behov og foreldre med kontrollbehov, vi planlegger cuper, avslutninger, treningsweekend, og lista fortsetter. Vi får ikke en eneste krone for jobben. 

Og så sitter du der og kjaser om Jørgen hattemaker og kong salomon? Har du vondt for det? Det er slike foreldre som deg som gjør at vi ikke gidder mer! 

Anonymkode: ae9fd...0b3

Hvis det er så fælt for disse lederne å drive med disse aktivitetene, er det bare å slutte.

Anonymkode: 1ca7b...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fordi ellers sitter folk på ræva fra oktober til aprilog ikke har noe de liker å gjøre!! Min yngste på 15 har 6 økter i uka på kunstgress hele vinteren. Det er absolutt ikke hallplass.  Hun har kun spilt fotball siden i 5. klasse og kunne ikke tenke seg noe annet. Håndball, basket og hallidretter trener de gjerne fra skolestart til skoleslutt, men fotball skal da kun få noen måneder i året fordi du ikke gidder dugnad. Noen klubber eier og drifter banene selv, andre får kanskje 1 bane de må betale egen vinterkontigent for pr spiller til kommunen å trene på for hele klubben hele vinteren som yngstes klubb så det er trening fredag kveld og søndag kveld på vinteren blant annet for å kunne ha mer enn 1/4 bane til 30 stk.  Gressbaner driftes av kommunen kun fra medio april til medio oktober og med mye regn stenges banene. 

Fotball ER nå helårsidrett, bare godta det, funker veldig bra med nok klær!

Stakkars unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er disse lederne med på dugnad, får de jammen meg gjøre det gratis slik andre må. Tydelig forskjell på Kong Salomon og Jørgen Hattemaker, skjønner jeg.

Disse lederne er ledere gratis, og jobber mange timer gratis hver eneste for at andres barn skal ha en meningsfull fritid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn koster penger og fritidsaktiviteter koster sånn er det bare. Synes så mange ikke er villig til å betale for barna sine og i tillegg synes det er for mye av alle typder dugnader. Det handler mye om prioritering. Vi prioriterer bort sydenferier så ungene kan drive så mye idrett de vil og bruker alle helger fra april- oktober på fotballkamp både nær og opp til 2,5 time en vei og også mange helger november-mars med sone/kretskamper.  Men dette var noe vi var villige til når vi sendte ungene til sine lag. Vi visste jo hva vi gikk til.  

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er det mulig å få inn et alternativ hvor man kan betale istedenfor å delta på dugnader? Sånn for de som ønsker det av div grunner🙏🙏🙏

Evt . hvorfor ikke? 

Anonymkode: b89dd...2e8

Du får leie inn noen og betale dem for å stille opp. 
Hvor er besteforeldre, tanter og onkler? 
Seniorene kan muligens hjelpe her? Mot betaling, selvsagt.

Anonymkode: 74fb3...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis det er så fælt for disse lederne å drive med disse aktivitetene, er det bare å slutte.

Jeg TRENTE barna mine for det var gøy. Kjørte rundt og plukket opp barn, men j. kjipt å bruke time på time til å mase på voksne folk som ga faen i deres barns aktiviteter.  Helt greit å bruke tid på å prate med foreldre OM barna deres, ikke like glad i å måtte sørge for mat og drikke til barn for at foreldrene ga faen i å sende med ungene mat eller penger på kampdag (spilte alltid flere)  Helt greit å bruke timer på å forberede til treninger, ikke gøy når barn ikke dukker opp for foreldre ikke gidder å si fra at de prioriterte noe annet og laget knapt kan stille lag. Ikke gøy å stille på trening og dugnad og likevel få kjeft av foreldre for at de må gjøre bittelitt.  Å være trener er mer enn de få timene på banen! 

Jeg har også sittet i styre i klubb. Å være leder i klubb er givende ved å se at ting funker, men kjipt når foreldre saboterer for lag/gruppen. Jeg har ikke flere timer i døgnet enn andre. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Folk burde sette mer pris disse ildsjelene!Uten dugnad blir det ikke mye aktivitet. Og jeg vil helst slippe et system der folk kan betale seg ut,det forsterker klasseskiller. 

Anonymkode: 5eed1...8be

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kan alle som vil betale noen for å ta vaktene sine, du må bare sørge for at de er fylt 18 år. No problemos. Men du må organisere det selv. 

Anonymkode: 4448f...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Salgsdugnader kan du selv spørre om hvilket beløp som dekker barnet salg, det gjør jeg.

Til dugnader hvor det kreves arbeidsinnsats kan du betale en navboungdom, familiemedlem, søsken eller venn til å gjøre det.

Anonymkode: e5b83...80b

Så alt for å unngå å bidra til positive opplevelser og et godt miljø for barna? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn går ikke på idrett.

Da trenger du vel ikke syte sånn over det heller om de ikke går på aktiviteter🙄 Viss barna dine barn noensinne skulle begynne for noen form for aktivitet. Da håper jeg virkelig du er greie mot den som gratis jobber for at ditt barn skal ha en aktivitet å gå til. I stede for å være så frekk og utakknemlig som du har virket til å være i innleggene her. Er det noen som driver mye med dugnad, så er det de. 

Anonymkode: 8101b...1d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at noen av russebuss-ungdommen, som stadig er på døra for å selge sokker eller dopapir, kunne sett business ideen her: Dere har vært medlem i disse klubbene, dere vet ha som skjer på skirennet, fotballturnering, loppemarkedet til korpset. Jeg er helt sikker på at hvis dere hadde annonsert på nabolaget fb side at dere tar dugnadsvanter for betaling, hadde det gitt penger i kassa. 

I stede for å gå rundt å prøve å ta idrettslagenes kunder med sokkesalg (og møte de surmaga som meg - "det kjøper jeg heller av idrettslaget, jeg vil heller støtte dem"). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mine barn går ikke på idrett.

Det er faktisk et reelt alternativ. Det gjorde heller ikke min. Foretrakk å utøve sin hobby  hjemme. Er i dag en voksen mann som trener individuelt, er veletablert og har en usedvanlig godt betalt jobb.

Jeg må huske å takke ham for valget og for å ha spart meg for dugnadshelvete der man tydeligvis ikke kan betale seg ut.

Anonymkode: 57c52...d86

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk burde sette mer pris disse ildsjelene!Uten dugnad blir det ikke mye aktivitet. Og jeg vil helst slippe et system der folk kan betale seg ut,det forsterker klasseskiller. 

Anonymkode: 5eed1...8be

Og vi er i mot å presse idretr på barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugline skrev (1 time siden):

Jeg skulle ønske at noen av russebuss-ungdommen, som stadig er på døra for å selge sokker eller dopapir, kunne sett business ideen her: Dere har vært medlem i disse klubbene, dere vet ha som skjer på skirennet, fotballturnering, loppemarkedet til korpset. Jeg er helt sikker på at hvis dere hadde annonsert på nabolaget fb side at dere tar dugnadsvanter for betaling, hadde det gitt penger i kassa. 

I stede for å gå rundt å prøve å ta idrettslagenes kunder med sokkesalg (og møte de surmaga som meg - "det kjøper jeg heller av idrettslaget, jeg vil heller støtte dem"). 

Tror du alle har vært med i idrett og korps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en student eller ung voksen som vil tjene litt ekstra og betal vedkommende for å ta den kioskvakten. Ikke verre enn det. 

Anonymkode: bd928...9d2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...