AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #41 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Årets Mor 2024🏆🥇 Anonymkode: 3e387...908 Hvorfor er det mors oppgave? Kan inte far ta det? Anonymkode: bc82d...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #42 Del Skrevet 18 timer siden «Kjære dere som arrangerer fritidsaktiviteter med dugnader!» Du er klar over at de gjør det på dugnad? Gjerne flere dager i uken, hver uke, gjennom hele året…. Og så er det ramaskrik når noen andre må stille et par ettermiddager i uka i løpet av et helt år… Anonymkode: 654c8...0a7 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #43 Del Skrevet 18 timer siden Da må DU engasjere deg i dugnadsaktiviteten så du får det som du vil Anonymkode: e8759...229 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #44 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Må man ha disse kioskene med masse usunn mat på idrettsarrangementer egentlig??? Anonymkode: b89dd...2e8 Disse kiosken gir en enorm inntekt som de fleste klubber er avhengig av. Og skal man dømme etter køene forran utsalget er behovet blant tilskuerene stort. Anonymkode: e5b83...80b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #45 Del Skrevet 17 timer siden Har vært med å drive et fotballag i 10 år. Har aldri opplevd det som et problem. Vi hadde en dugnad i året, rydde grøfter for søppel før 17. mai. Om noen ikke kom, så jobbet bare vi andre litt lenger, uten å lage noe oppstyr av det. Kiosksalg var den som ikke kunne sin jobb å finne "vikar" til. Tror bare det var to ganger ingen i det hele tatt møtte til det. Da var det rett og slett en forglemmelse. Anonymkode: 83756...502 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #46 Del Skrevet 17 timer siden Du står jo fritt til å betale noen for å gjøre jobben for deg. En nabo, en ungdom eller en annen forelder. Anonymkode: baf80...fa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #47 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det forutsetter at en av de andre foreldrene tar hennes kioskvakt, kiosken kan ikke stå ubemannet. Da får hun heller selv skaffe noen hun betaler for å ta sin vakt. Anonymkode: 446d9...097 Jeg skjønner bare ikke hvorfor det MÅ være en kiosk på alle arrangementer? Kan noen forklare meg hvorfor man ikke bare kan la være å ha kiosk? Anonymkode: 7dc87...6e3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #48 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner bare ikke hvorfor det MÅ være en kiosk på alle arrangementer? Kan noen forklare meg hvorfor man ikke bare kan la være å ha kiosk? Anonymkode: 7dc87...6e3 Fordi idrettslag trenger penger for drives.. og på kiosk tjener man gode penger. Derfor. Anonymkode: baf80...fa6 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #49 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem skal betale lederne? Du vet det er ubetalte verv? De plukker nok søppel, vasker over gulv og tar oppvask om ikke de skal gjøre det helt alene uten hjelp! Anonymkode: 63fe0...c3b Blir folk betalt for å være med på dugnad? Lederne kan jobbe gratis slik som alle de andre må. Anonymkode: 1ca7b...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #50 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi idrettslag trenger penger for drives.. og på kiosk tjener man gode penger. Derfor. Anonymkode: baf80...fa6 En grunn til at vi foreldre ikke lar ungene delta på idrettsaktiviteter. Hadde aldri orket det der dugnadspresset. Anonymkode: 1ca7b...df0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #51 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mye. Vi har hatt kun 6 helger uten opplegg i hele år. Selv i dag er det dugnad for korpset, midt i den travle juletiden må vi sette av 4 timer vi ikke har. I år har jeg bakt 36 kaker til diverse arrangementer Anonymkode: db153...909 Hvor mange barn har dere? Og hvilke aktiviteter er de med på? Anonymkode: 4d6a3...d76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #52 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Toalettvask kan lederne og/eller ungene som deltar på aktiviteten gjøre. Hus trenger ikke å males hvert år. Pølsesalg kan droppes. Anonymkode: 1ca7b...df0 De som jobber aller mest dugnad, er faktisk lederne. De færreste fritidsaktiviteter for barn har betalte ledere. Dugnad handler ikke alltid om penger, men en jobb som må gjøres. Lederne/instruktørene/trenerne bruker ofte et par ettermiddager/kvelder i uka og du mener at de også skal gjøre alt annet av arbeid. Jeg er med i en forening som driver fritidsaktiviteter for barn (ikke idrett). En gang i året arrangerer vi helgesamling med tilreisende barn. Hele arrangementet foregår på en skole. Ungene må få mat, brannvesenet krever våkne nattevakter, og låssystemet er slik at ytterdøra er låst hele døgnet så vi må ha dørvakt hele døgnet. Våre egne instruktører klarer ikke å både organisere og lede aktivitetene for ungene hele helga, sette fra mat til frokost og lunsj, lage middag, være dørvakt og i tillegg våken nattevakt. Og om resten av styret er med, så er det heller ikke nok folk til alle oppgavene. Da må vi ha med foreldre på dugnad. Å sette fram brød og pålegg kan ikke gjøres med penger, heller ikke våken nattevakt. Men om noen foreldre vil betale halvvoksne storesøsken, naboen, onkel eller noen andre, er det greit for oss, bare de stiller med folk. Anonymkode: c7704...6ac 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #53 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor mange barn har dere? Og hvilke aktiviteter er de med på? Anonymkode: 4d6a3...d76 Ett barn. Fotball Anonymkode: db153...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #54 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ett barn. Fotball Anonymkode: db153...909 og korps Anonymkode: db153...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #55 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Blir folk betalt for å være med på dugnad? Lederne kan jobbe gratis slik som alle de andre må. Anonymkode: 1ca7b...df0 Er du seriøs nå? Lederne JOBBER JO ALLEREDE GRATIS! Er du en slik forelder som tror alle andre drømmer om å få tilbringe tid med akkurat ditt barn? Det er ingen som jobber så mye dugnad som lederne, og å da pålegge de enda mer, er rett og slett skikkelig dårlig stil, og selvsagt helt uakseptabelt. Anonymkode: ae9fd...0b3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #56 Del Skrevet 17 timer siden Alle vi som er friske må jobbe dugnad slik at de som faktisk ikke kan, får slippe. Vi stiller opp på nesten alt og kjøper oss bare ut dersom det er helt kræsj mellom to ting og vi ikke kan nedprioritere noe. Jeg er styreleder i idrettslag og får ingenting for det. Mannen min er trener for to årskull og får ingenting for det han heller. Vi har vanlige dugnadsvakter i tillegg. Anonymkode: ed821...06c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #57 Del Skrevet 16 timer siden Idretten kunne blitt drevet enormt mye billigere hvis ikke idrettslobbyen hadde fått gjennomslag for at alle små og store idrettslag og fotballklubber må ha vanvittige idrettshaller, dyre cuper og helårsanlegg. Hvis dere måtte ta til takke med like kummerlige kår som teater- og korgruppene, som definitivt ikke har egnede scener og lydanlegg for eksempel, så hadde behovet for uendelige dugnader og usunne kiosker gått kraftig ned. Anonymkode: c7f61...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #58 Del Skrevet 16 timer siden Jeg er ‘’en sånn’’ forelder som er super involvert, i fau, frivillig trener og arrangør og hele pakken!! Har 3 barn, så har holdt på noen år… Jeg er VELDIG tydelig på når jeg blir arrangør eller noe, og når det kommer nye foreldre inn, at dette er forventet av dere foreldre, MEN!! Jeg har også stor forståelse for at hver familie er forskjellig, og at hvis det er noen foreldre som av en eller annen grunn ikke har kapasitet eller mulighet til å ‘’bidra’’ , VÆR ÆRLIG med meg!! Så forteller jeg alltid at selvom jeg har kapasitet og mulighet nå, så har jeg ikke alltid hatt det! Når jeg ble skilt, hadde jeg ett år null kapasitet!! Så please vær ærlig med meg!! Jeg trenger ikke vite grunnen Jeg vil ikke spørre og grave Bare send meg en melding, ring, ta meg til siden, eller ett eller annet, og bare si ; Jeg har ikke kapasitet/overskudd eller noe..❤️ Jeg sier ikke noe videre til noen, jeg gir ingen dårlig samvittighet, jeg bare takker for ærligheten! Og det jeg opplevd etter jeg begynte med det, er at alt flyter bedre… Jeg vet hvem jeg har å spille på… Og de foreldrene som da ‘’alltid’’ bidrar, er ikke irritert eller noe på de som ikke bidrar.. Da vet alle parter at de barna som har foreldre som ikke ‘’bidrar’’ har en grunn for det!! Og de som da ikke bidrar, møter ikke irritasjon eller noe… Ja, det tok litt tid å innføre denne ‘’kulturen’’, men det var virkelig verdt det!! Anonymkode: 4a0d9...2c6 2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #59 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi idrettslag trenger penger for drives.. og på kiosk tjener man gode penger. Derfor. Anonymkode: baf80...fa6 Hadde virkelig foretrukket økt kontigent! Anonymkode: 7dc87...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #60 Del Skrevet 16 timer siden Jeg var uheldig og fikk en kronisk sykdom etter jeg fikk barn. Sykdommen er usynlig og folk ser meg kun på gode dager. Har klart å peile barna inn på aktiviteter som ikke krever dugnad og helgeopplegg heldigvis. Men er jo synd om ikke barn kan få være med på slikt selv om foreldrene ikke er friske (og uten at det kreves info om sykdom, min sykdom er feks ekstremt privat). Til og med det å stille opp for å rydde etter juleavslutning på skolen er en enorm oppgave for meg. Å hjelpe med lekser er helt max av hva jeg klarer av slikt i hverdagen. Det er så utrolig priviligert at folk skuler på andre som ikke kan bidra. Til og med når ts ønsker å heller bidra økonomisk. Man vet ikke alt om andre, og man kan heller være takknemlig for at egen helse fysisk og psykisk er god nok for å stille opp. Anonymkode: 9dde0...3aa 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå