AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må man ha disse kioskene med masse usunn mat på idrettsarrangementer egentlig??? Anonymkode: b89dd...2e8 Det er bare et eksempel på dugnadsvakt. Kiosk tjener man penger på, og man velger selv hva som selges. Opprigg, nedrigg, sekretariat, planlegging osv må man nesten ha. Anonymkode: 446d9...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er helt ok, la nå folk få velge selv hva de har ressurser, kapasitet og mulighet til. Vi med flere barn rekker faktisk ikke over alt av oppfølging og dugnader rundt fritidsaktivitetene. Alternativet da blir å ta ungen ut av aktivitetene og det er jo hvertfall trist og ekskluderende. Anonymkode: b89dd...2e8 Om ingen gidder å bidra så blir aktivitetene uansett nedlagt. Kan ikke forvente at andre skal bidra for at dine barn skal ha aktiviteter. At dere har flere barn, som mange av oss har, er virkelig ingen unnskyldning. Anonymkode: 9636a...73d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #23 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har det blitt mulig å betale seg fra salgsdunader? Eller emner du å kjøpe alle sokkene og dorullene selv? Anonymkode: b89dd...2e8 Jeg mener å enten kjøpe alt dopapiret, sokkene og kjeksene selv. Eller betale summen som salget skal gi, uten å hente ut varen engang, fordi man behøver ikke 300 egg. Anonymkode: 446d9...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #24 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg mener å enten kjøpe alt dopapiret, sokkene og kjeksene selv. Eller betale summen som salget skal gi, uten å hente ut varen engang, fordi man behøver ikke 300 egg. Anonymkode: 446d9...097 Da er det ikke mulig å betale seg ut nei, kostnaden er mye høyere når man kjøper alt selv da ikke bare betaler det klubben får inn, men også til de som lagde sokken/dorullene, de skal også tjene på det vet du, men de har ikke noe med klubben å gjøre. Anonymkode: b89dd...2e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #25 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da er det ikke mulig å betale seg ut nei, kostnaden er mye høyere når man kjøper alt selv da ikke bare betaler det klubben får inn, men også til de som lagde sokken/dorullene, de skal også tjene på det vet du, men de har ikke noe med klubben å gjøre. Anonymkode: b89dd...2e8 Du kan jo høre om du får betale klubbens inntekt av salget. Dopapir må man ha uansett, så det er mange som bare kjøper det selv. Det er jo å kjøpe seg ut av dugnad. Jeg tror ikke dopapiret koster noe mer enn i butikken, da vil jo ingen kjøpe. Anonymkode: 446d9...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #26 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men det er helt ok, la nå folk få velge selv hva de har ressurser, kapasitet og mulighet til. Vi med flere barn rekker faktisk ikke over alt av oppfølging og dugnader rundt fritidsaktivitetene. Alternativet da blir å ta ungen ut av aktivitetene og det er jo hvertfall trist og ekskluderende. Anonymkode: b89dd...2e8 Du syns det er helt ok å betale minst 10 000,- ? Jeg skjønte ikke? I korpset ber vi om dugnadsinnsats, det er ikke et aternativ å betale seg vekk. TS kan jo betale noen til å jobbe for seg, ikke ideelt for korpset, men det hadde gått en og annen gang. I tillegg er det alltid noen som ikke kan, men hvis noen ikke kan hver gang, bør barna tas ut/ikke begynne ja, vi krever ikke penger av dem, for det blir så store summer. Vi tjener 600 000,- på et loppemarked, har to i året. Anonymkode: 63fe0...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #27 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men det er helt ok, la nå folk få velge selv hva de har ressurser, kapasitet og mulighet til. Vi med flere barn rekker faktisk ikke over alt av oppfølging og dugnader rundt fritidsaktivitetene. Alternativet da blir å ta ungen ut av aktivitetene og det er jo hvertfall trist og ekskluderende. Anonymkode: b89dd...2e8 Jeg skjønner ikke denne mentaliteten, hvordan tenker dere at fritdstilbudene skal opprettholdes hvis alle skal gjemme seg bak dette argumentet? Jeg er fullstendig klar over at enkelte kan ha sine grunner til at de ikke klarer å stille på dugnader og at enkelte ganger går rett og slett ikke kabalen opp, men for folk flest handler det om prioriteringer og planlegging. Dere må huske at denne stønningen og uffingen over å måtte hjelpe til gjør noe med oss som bruker flere timer i uka av vår fritid på å gi barna deres et tilbud. Det er ikke spesielt kult å måtte mase, forklare og unnskylde hvorfor dere er satt opp på en dugnad av noe slag. Det gjøres jo fordi det er nødvendig for å kunne ha et bra tilbud for barna deres. Det er de færreste av oss trenere som får penger for dette, det samme med de som sitter i styre, er oppmann osv. Dere kan jo begynne med å summere hvor mange timer i løpet av et år dere er «frikjøpt» gjennom at dere «dumper» barnet deres på en fritidsaktivitet som noen andre har ansvaret for, er det virkelig så forferdelig å måtte gi noen timer tilbake? Jeg må vel bare innse at det er slik samfunnet har blitt… meg, meg og atter meg… Anonymkode: e046d...360 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #28 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Må man ha disse kioskene med masse usunn mat på idrettsarrangementer egentlig??? Anonymkode: b89dd...2e8 Fordi at hvis man skal tjene penger så må man tilby noe folk vil ha. Tjener ikke mye på å selge kufor og kålrotmos. Anonymkode: cf59e...0f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #29 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem tenker du som skal selge pølsene, male klubbhuset, vaske toalettene, ordne utstyr osv. ? Penger på konto fikser ikke alt dette av seg selv. Men du kan jo selv forsøke å skaffe noen, betale dem, for å ta dine dugnadsvakter. Jeg gjorde det 1 gang. Jeg hadde kioskvakt samtidig som datteren min hadde finalekamp. Da betalte jeg ei russejente for å ta min vakt. Anonymkode: 9636a...73d Toalettvask kan lederne og/eller ungene som deltar på aktiviteten gjøre. Hus trenger ikke å males hvert år. Pølsesalg kan droppes. Anonymkode: 1ca7b...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #30 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Toalettvask kan lederne og/eller ungene som deltar på aktiviteten gjøre. Hus trenger ikke å males hvert år. Pølsesalg kan droppes. Anonymkode: 1ca7b...df0 Hvem skal betale lederne? Du vet det er ubetalte verv? De plukker nok søppel, vasker over gulv og tar oppvask om ikke de skal gjøre det helt alene uten hjelp! Anonymkode: 63fe0...c3b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #31 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Toalettvask kan lederne og/eller ungene som deltar på aktiviteten gjøre. Anonymkode: 1ca7b...df0 Altså, er du seriøs nå? De som allerede investerer timevis med dugnadstimer på ungene dine skal gjøre alt det andre også? Anonymkode: e046d...360 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #32 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ikke bare legge ned alle fritidsaktiviteter med dugnader da? Hvorfor få barn hvis dere ikke har tid/ork til å bidra på dugnader? Hvor mange dugnader pr år er det egentlig? Anonymkode: f877c...ae1 Det er mye. Vi har hatt kun 6 helger uten opplegg i hele år. Selv i dag er det dugnad for korpset, midt i den travle juletiden må vi sette av 4 timer vi ikke har. I år har jeg bakt 36 kaker til diverse arrangementer Anonymkode: db153...909 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #33 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg mente at hvis hun kan betale det idrettslaget får inn på kiosk, så behøver de ikke ha kiosk. Men klart, det blir sikkert fryktelig dyrt de fleste steder. Anonymkode: 1541c...c64 Kiosk her også for å åpne/stenge garderober til trening/kamp, betale dommere, gi ut kampvertvester, rydde litt, finne frem førstehjelputstyr. Så salg er IKKE poenget med kiosk, mest bonus. Anonymkode: 73c24...41d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #34 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det forutsetter at en av de andre foreldrene tar hennes kioskvakt, kiosken kan ikke stå ubemannet. Da får hun heller selv skaffe noen hun betaler for å ta sin vakt. Anonymkode: 446d9...097 Man trenger ikke å selge masse junk som gjør folk tykke og syke. Anonymkode: f47dd...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #35 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Man trenger ikke å selge masse junk som gjør folk tykke og syke. Anonymkode: f47dd...a23 I kiosken i hallen i helgene selges det sushi, wraps og baguetter. Ikke masse junk!! Les over også hva annet kioskvakter gjør! Anonymkode: 73c24...41d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #36 Del Skrevet 7 timer siden Problemet med de foreldrene som vil betale seg ut, er at det også øker forskjellene på de som er bemidlet og de som ikke er det. De rike kan betale seg fri for å jobbe, og de andre møter opp. For at ting skal fungere, er vi avhengig av at foreldrene faktisk møter opp og gjør en innsats. Selv er jeg trener, og legger ned flere timer dugnad hver eneste uke, og også mye penger i form av kjøring til kamper og cuper, avgift til klubben (for ja, trenere må faktisk betaler medlemskap), og utstyr. Det er alltid en diskusjon blant foreldre at de vil betale seg ut, og i vårt idrettslag får de ikke lov til det. Og det synes jeg er rett. Det er hektisk med mye dugnad for barna, men det er jo jammen mye gøy med dugnaden også synes jeg😊 Anonymkode: ae9fd...0b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #37 Del Skrevet 7 timer siden Hvor mange timer per måned er det snakk om? 1? 5? 10? 50? 500? Genuint nysgjerrig Anonymkode: bc82d...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 7 timer siden #38 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem tenker du som skal selge pølsene, male klubbhuset, vaske toalettene, ordne utstyr osv. ? Går det ikke an å betale seg ut av det? Er det ikke tillatt å betale en person til å selge pølsene, male klubbhuset, vaske toalettene mm. og gi beskjed om at nn er ts´ stedfortreder på denne dugnaden/arrangementet? Jeg skjønner at noen mener at alle foreldre bør kjenne hverandre og det er så bra «for det sosiale», men er det tvingende nødvendig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #39 Del Skrevet 7 timer siden Vi kan kjøpe oss ut av alt. Men det er uaktuelt. Det handler om; 1) lære barn arbeidsmoral, at livet innimellom krever en innsats selv om det er kjedelig. Det gjelder alt fra dopapirsalg, til husarbeid, til dekkskift. 2) det er mange som ikke er like priviligerte. I det vi betaler inn noen tusenlapper, så skaper det et stort skille mot de som må stille opp og jobbe Anonymkode: 6bff7...47f 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #40 Del Skrevet 7 timer siden Årets Mor 2024🏆🥇 Anonymkode: 3e387...908 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå