Gå til innhold

Spyr magesyre…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Brukt gaviscon, men der hjalp ikke noe

Anonymkode: e73d4...9ca

Uff. Kanskje et annet merke hjelper? Eller inneholder de det samme bare med forskjellig navn 🤷‍♀️

Anonymkode: 0f046...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du hevet senga i hodeenden. Kjøp sengeforhøyere dvs klosser som settes under sengenebena i hodeenden. Evt en bunke bøker. 📖Det gjør at overkropp ligger høyere en magesekk slik at du ikke får tilbakeslag av magesyre. Dette er ett tips min mann fikk av gastroenterolog pga kronisk magesyre problemer. Han sa at det er det mest effektive tiltaket du kan gjøre. Han har blitt mye bedre. Disse f.eks. . Koster ikke stort (kjøp de som hever sengenenden med 10-11 cm https://www.flavin.no/products/mobelklossforhoyer--4-stk--8-cm-hoyning?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD3euQYHtZCoI2UBP5ixjOiKouiUu&gclid=EAIaIQobChMIlvafmJ64igMVyGSRBR2TdTtmEAQYCCABEgLCwPD_BwE

Anonymkode: 63814...201

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det verre etter mat? Kan høres ut som magekatarr. Det har jeg nå, men ikke så ille som deg. Hadde det for mange år siden også og da var det ille. Spydde i mange timer og hadde så vondt i mellomgulvet at jeg klarte ikke å stå oppreist. Fikk tabletter som hjalp ganske fort, men husker dessverre ikke hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Brenner i magen og jeg spyr magesyre. Burde jeg oppsøke legevakt igjen?

Spyr du fordi du spyr med type spysyke, eller er det magesyre utelukkende på avveie som er problemet?

Er det det siste så er legevakt rette stedet på en lørdag. Magesyre i spiserøret kan i verste fall etse sår og enda verre hull i spiserøret så det skal du ikke gå med i mengder over tid. 

Anonymkode: bbc1e...612

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge? Hvor mange ganger om dagen? Det er magesyre i alt man kaster opp. Tar du til deg væske? Får du i deg næring? 
jeg har ikke lest den andre tråden din. Men 113 hørtes ikke helt riktig ut, legevakt først iallefall, det står ikke om liv, enda.

Anonymkode: 9f5d4...e86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De sa jo på legevakten at du måtte komme tilbake hvis du ble verre

Anonymkode: 4589e...8dc

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ble jo sendt på sykehus der de ikke fant noen ting annet en veldig mye magesyre. Nå står jeg på nexium, men skal det ta så lang tid før det eventuelt virker da? Ingenting hjelper… Jeg blir desperat…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mye mulig, og jeg blir jo så engstelig, som kanskje fører til mer magesyre, men å ligge å kaste opp mengder med syre som smaker gift hver dag er ikke normalts det brenner også godt i mellomgulvet.

Kaste opp mengder med syre? Spiser du ikke eller drikker noe? Fordel å ha noe i magen hvis man spyr. Jeg pleier å drikke godt med vann, det hjelper faktisk mye.

Anonymkode: 18037...408

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kaste opp mengder med syre? Spiser du ikke eller drikker noe? Fordel å ha noe i magen hvis man spyr. Jeg pleier å drikke godt med vann, det hjelper faktisk mye.

Spiser litt brød og drikker masse vann, mwn magesyre som kommer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

De sa jo på legevakten at du måtte komme tilbake hvis du ble verre

Anonymkode: 4589e...8dc

De gjør ingenting… Gir meg en shot med noe og sender meg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo da fysisk umulig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo da fysisk umulig.

Nei, det er jo det som skjer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det er jo det som skjer!!

Har du prøvd magnesiumtilskudd over tid? Magnesium kan faktisk nøytralisere syre, hadde mye problemer med dette selv og GERD symptomer i lang tid, hvor magnesium ble løsningen for meg. Egentlig veldig tilfeldig at jeg fant ut av det. Viktig med riktig type magnesium, ikke alle er like bra for dette. For min del var magnesium nivåene ok på blodprøve, men lå helt i bunnen av normalen. Tok ca 1 mnd før jeg merket betydelig effekt. 

Verdt å diskutere med legen/teste ut? Produktet jeg tok var forøvrig med citrate, malat, gluysinatog helt uten maltodektstrin. 

Anonymkode: 8e767...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg ble jo sendt på sykehus der de ikke fant noen ting annet en veldig mye magesyre. Nå står jeg på nexium, men skal det ta så lang tid før det eventuelt virker da? Ingenting hjelper… Jeg blir desperat…

Bruker du medisinen riktig da? Riktig bruk så skal syren holde seg der syren er ment å være, i magesekken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du prøvd magnesiumtilskudd over tid? Magnesium kan faktisk nøytralisere syre, hadde mye problemer med dette selv og GERD symptomer i lang tid, hvor magnesium ble løsningen for meg. Egentlig veldig tilfeldig at jeg fant ut av det. Viktig med riktig type magnesium, ikke alle er like bra for dette. For min del var magnesium nivåene ok på blodprøve, men lå helt i bunnen av normalen. Tok ca 1 mnd før jeg merket betydelig effekt. 

Verdt å diskutere med legen/teste ut? Produktet jeg tok var forøvrig med citrate, malat, gluysinatog helt uten maltodektstrin. 

Magnesium virker helt motsatt, og enda mer motsatt dersom mennesket som spiser magnesium har for mye magnesium, den gir rekfluks som et symptom på for mye. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nexium har ikke særlig effekt før etter noen uker så ville forhørt meg på apoteket hva du kan bruke i tillegg til nexium som er mer hurtigvirkende. Det aller meste av sånne medisiner får man kjøpt pakninger av uten resept, og farmasøyter kan mye om interaksjoner mtp at du allerede står på nexium. Å reise på legevakt med et problem som allerede er kartlagt blir å kaste bort mange timer på venterommet, det blir ikke prioritert.

Anonymkode: c6d0c...486

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har fjernet galleblæren, og hvis jeg går lenge uten og spise, så kaster jeg opp.

Anonymkode: b61eb...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Magnesium virker helt motsatt, og enda mer motsatt dersom mennesket som spiser magnesium har for mye magnesium, den gir rekfluks som et symptom på for mye. 

Har du egen erfaring med det? Det har jeg. Jeg har ikke kastet opp magesyre på evighet, og jeg er så godt som kvitt reflux og GERD symptomer med magnesium. Det er jo verdt å diskutere det med legen, mtp hvor plaget TS er og medisiner ikke hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du egen erfaring med det? Det har jeg. Jeg har ikke kastet opp magesyre på evighet, og jeg er så godt som kvitt reflux og GERD symptomer med magnesium. Det er jo verdt å diskutere det med legen, mtp hvor plaget TS er og medisiner ikke hjelper. 

Tro kan som kjent flytte fjell. Var dette min kropp, så hadde jeg løpt til lege og fått sjekket magnesium innholdet i en blodprøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Knekkebrød, kjeks eller potetgull skruer med salt. 

Anonymkode: e5781...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...