AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden En dyrbar nær venn av meg har fått kreft, fastlegen tok ikke en gang en blodprøve og avfeide det med "at det ikke var noe i veien med kroppsdel" så jeg bestilte privat hos Aleris. Aleris henviste sykehus, og sykehuset gjorde sitt ( noe feilbehandling i en mnd tid ) men fikk fart på sakene etter en mnd tid. Snakket med leger i dag, på et gravalvorlig rom, de kunne ikke si hvilken svulst det var (?) de kunne ikke operere (?) de tilbyr stråling, takknemlig for det, men hvordan kan de stråle svulster de ikke vet hva er??? Er det noen der ute med informasjon om hvordan vi kan få mer hjelp? jeg vil gjerne vite hvilke type svulst /kreft det er og hvordan det kan ha oppstått, legene skjønte lite av svulsten. ? Anonymkode: 5c9db...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En dyrbar nær venn av meg har fått kreft, fastlegen tok ikke en gang en blodprøve og avfeide det med "at det ikke var noe i veien med kroppsdel" så jeg bestilte privat hos Aleris. Aleris henviste sykehus, og sykehuset gjorde sitt ( noe feilbehandling i en mnd tid ) men fikk fart på sakene etter en mnd tid. Snakket med leger i dag, på et gravalvorlig rom, de kunne ikke si hvilken svulst det var (?) de kunne ikke operere (?) de tilbyr stråling, takknemlig for det, men hvordan kan de stråle svulster de ikke vet hva er??? Er det noen der ute med informasjon om hvordan vi kan få mer hjelp? jeg vil gjerne vite hvilke type svulst /kreft det er og hvordan det kan ha oppstått, legene skjønte lite av svulsten. ? Anonymkode: 5c9db...74a Hvis ikke onkologene vet hvilke type kreft pasienten din har fått, så er det vel ingen andre som sitter på informasjon. Er du oppført som nærmeste pårørende og har tillatelse til å innhente informasjon? Anonymkode: d960b...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden For å være helt sikker på hvilken kreft det er må de vel ta biopsi av svulsten tror jeg. Hvor er svulsten? De er nok usikker på om det er primærsvulsten, eller om det er spredning fra andre typer kreft. Anonymkode: 2878c...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis ikke onkologene vet hvilke type kreft pasienten din har fått, så er det vel ingen andre som sitter på informasjon. Er du oppført som nærmeste pårørende og har tillatelse til å innhente informasjon? Anonymkode: d960b...447 Det er vel noe spesielt at de ikke vet hvilke kreft det er snakk om??????? hvordan kan de da tilby stråling som eneste alternativ? Ja, jeg er nærmest av de alle, og jeg er forbanna. Anonymkode: 5c9db...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å være helt sikker på hvilken kreft det er må de vel ta biopsi av svulsten tror jeg. Hvor er svulsten? De er nok usikker på om det er primærsvulsten, eller om det er spredning fra andre typer kreft. Anonymkode: 2878c...f54 De har tatt biopsi, det er ingen spredning- de tror kanskje det startet i spyttkjertelen- det er bak øret. Anonymkode: 5c9db...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): En dyrbar nær venn av meg har fått kreft, fastlegen tok ikke en gang en blodprøve og avfeide det med "at det ikke var noe i veien med kroppsdel" så jeg bestilte privat hos Aleris. Aleris henviste sykehus, og sykehuset gjorde sitt ( noe feilbehandling i en mnd tid ) men fikk fart på sakene etter en mnd tid. Snakket med leger i dag, på et gravalvorlig rom, de kunne ikke si hvilken svulst det var (?) de kunne ikke operere (?) de tilbyr stråling, takknemlig for det, men hvordan kan de stråle svulster de ikke vet hva er??? Er det noen der ute med informasjon om hvordan vi kan få mer hjelp? jeg vil gjerne vite hvilke type svulst /kreft det er og hvordan det kan ha oppstått, legene skjønte lite av svulsten. ? Anonymkode: 5c9db...74a De vet ikke hvilken type svulst det er før de har fått tatt prøver av den. Noen svulster kan ikke opereres fordi de sitter grodd fast i f.eks blodårer, eller annet vev. Da er stråling alternativet, eventuelt finnes det andre behandlinger avhengig av hvor / hvilken type kreft det er. De vet jo HVOR svulsten sitter. Men det kan være spredning så dette pleier de vel sjekke med CT.. Anonymkode: 222b8...af7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden De må ofte ta biopsi for å vite hvilken type svulst det er. Altså fysisk celleprøve de kan se på i mikroskop. Stråling vil krympe svulsten. Det er ikke alltid de opererer. Noen ganger krymper de og tar resten med operasjon, andre ganger stråler de eller bruker cellegift hele veien. Legene legger behandlingsplan etter beste praksis for akkurat det tilfellet. Er dere på et stort bra sykehus? Anonymkode: 569e2...45b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er vel noe spesielt at de ikke vet hvilke kreft det er snakk om??????? hvordan kan de da tilby stråling som eneste alternativ? Ja, jeg er nærmest av de alle, og jeg er forbanna. Anonymkode: 5c9db...74a Hvorfor er du forbanna? Anonymkode: 2878c...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De må ofte ta biopsi for å vite hvilken type svulst det er. Altså fysisk celleprøve de kan se på i mikroskop. Stråling vil krympe svulsten. Det er ikke alltid de opererer. Noen ganger krymper de og tar resten med operasjon, andre ganger stråler de eller bruker cellegift hele veien. Legene legger behandlingsplan etter beste praksis for akkurat det tilfellet. Er dere på et stort bra sykehus? Anonymkode: 569e2...45b Ja, sykehuset er bra. Anonymkode: 5c9db...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er vel noe spesielt at de ikke vet hvilke kreft det er snakk om??????? hvordan kan de da tilby stråling som eneste alternativ? Ja, jeg er nærmest av de alle, og jeg er forbanna. Anonymkode: 5c9db...74a Det er flere typer kreft som kan vokse i samme organer. Så for eksempel hjernekreft er ikke 1 ting, det er vel 5-6 typer. Men de har stråling, cellegift, og operasjon å velge blant. Og kanskje immunoterapi. Anonymkode: 569e2...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er du forbanna? Anonymkode: 2878c...f54 De har sett "trekk, hovenhet" "ingen virkning av kraftig antibiotika" "smerter" osv uten å ta ct i mange uker Anonymkode: 5c9db...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er flere typer kreft som kan vokse i samme organer. Så for eksempel hjernekreft er ikke 1 ting, det er vel 5-6 typer. Men de har stråling, cellegift, og operasjon å velge blant. Og kanskje immunoterapi. Anonymkode: 569e2...45b Det har ikke spredt seg, ingen tegn på kreft fra andre organer. Det blir tilpasset maske og stråling hver dag. Anonymkode: 5c9db...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå