hvaduikkeser Skrevet 21. desember 2024 #41 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det skal vi. Kan lage vaffelrøre , kaker, snittefat og annen produksjon eller betale for at vi ikke lang Men å stå vakt eller selge noe de gangene en av oss er alene med barna går ikke. mange lurer på på autisme er en utviklingshemming. Alle med autisme er forskjellig. Min 4 åring er non verbal, tåler lite avvik fra rutiner og lager mye lyder/bråk/stikker av og dere som sier jeg prøver å lure meg unna dugnad . Er dete helt blåst? Skal vi og det friske barnet straffes fordi vi har et barn med spesielle behov?jeg har jo skrevet flere ganger vi kan bidra når jeg ikke har jobbhelg/kveldsvakt . Min familie er i en annen landsdel. Mim manns far er død, og min manns mor klarer ikke å ha 4 åringen alene. Han er for vanskelig . Ikke alle har en stor landsby som stiller opp i tide og utide Anonymkode: db219...d80 Du spør om å få bytte med noen i god tid pga jobb og fordi dere har en 4 åring som må passes på hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #42 Del Skrevet 21. desember 2024 Gi beskjed til trenerne. Og så er du kjapp og melder deg på ting som er gjennomførlig for deg. F.eks. lage kake/boller til et arrangement hvor du bare kan levere det fra deg og hente stekeplaten etterpå. Og er det dugnader som faller på dager der dere er to foreldre, så meld dere på det. Anonymkode: dc804...120 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #43 Del Skrevet 21. desember 2024 Autisme mamma her! Vi har forklart situasjonen vår og blitt fritatt fra dugnad i ulike sammenhenger på skole og fritidsaktiviteter. Anbefaler deg å snakke med lagleder her og be om fritak. Og ikke hør på råd om å bytte jobb eller andre dårlige råd. Det er vanskelig for folk å forstå hva vi går igjennom Anonymkode: 449f4...0d4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #44 Del Skrevet 21. desember 2024 Man gjør det samme som de som har ettåringer eller kronisk sykdom selv eller annet som gjør det vrient å bidra. Informerer og ber om tilpasning slik at man likevel kan gjøre sitt. Anonymkode: af4e4...73d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 21. desember 2024 #45 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det der kommer bare til å eskalere. Det er lite dugnader i 1 klasse. Ville sett etter en ny jobb om jeg var deg dersom far ikke kan passe på begge barna samtidig. Her har vi ikke autisme, men #3 er veldig bilsyk og særlig de to eldste skal i hver sin retning konstant. Så her byttet mannen jobb fra turnus til dagtid. Dere har valgt å få barn og må tilpasse liv og karriere etter det. Turnus er et egotripp i den sammenhengen! Anonymkode: 612ea...23a Det er da helt vilt å sammenligne dine friske barn med hennes barn med autisme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #46 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Autisme mamma her! Vi har forklart situasjonen vår og blitt fritatt fra dugnad i ulike sammenhenger på skole og fritidsaktiviteter. Anbefaler deg å snakke med lagleder her og be om fritak. Og ikke hør på råd om å bytte jobb eller andre dårlige råd. Det er vanskelig for folk å forstå hva vi går igjennom Anonymkode: 449f4...0d4 Enig i denne. Hilsen nok en autisme mamma. Anonymkode: f68c4...854 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #47 Del Skrevet 21. desember 2024 Uten sammenligning forøvrig, men vi har gård, og når det er innhøsting er det vanskelig for oss å binde oss til oppgaver som krever oppmøte, da vi jobber fra vi står opp til vi legger oss når det er vær til det. Vi har løst det med å melde oss til å ta oppgaver som ikke binder oss til spesifikke tidspunkt, men som vi kan smette inn mellom slagene - gjøre innkjøp til kiosk, hente/kjøpe inn premier til loddsalg, brette lodd, bake, osv. Hvis vi blir satt opp på en oppgave som krever oppmøte (ofte kioskvakt) spør jeg om noen kan bytte eller stå i kiosken mot at jeg baker og sender det med barna. Det har alltid ordnet seg. Tenker dette kommer til å gå fint hvis dere snakker med den som har ansvaret for å fordele dugnadsoppgaver. Anonymkode: 0af52...715 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #48 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvorfor ikke? Anonymkode: db6f2...d1f Unnskyld meg, men er du litt kort? Anonymkode: a7a1c...9f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #49 Del Skrevet 21. desember 2024 Har hatt dugnadsabsvar for tre aktive barn. Aldri vært noe problem å tilrettelegge for familier som vil bidra, men av ulike grunner ikke kan når som helst. Bake, lage røre, rigge opp, rigge ned, ringe foreldre i forkant og fordele oppgaver, lage plakater, ordne budsjett og lagkasse, bestille inn ting (som servietter eller syltetøy til vafler eller doruller til salg), oppdatere Facebook-grupper eller Spond med salgsstatistikk, holde orden på lodd bøker. også har vi de som deltar på andre mårer enn til dugnadene: en mamma passer småsøsken for andre foreldre under kamper. En mamma kjøper gave til trenerne hvert semester og designer kule kort/diplomer til barna. En pappa låner ut garasjen til oppbevaring av utstyr. En koordinerer bestilling av uniformer. En skaffer tilllarelse til å stå på Rådhusplassen før konserten. Anonymkode: 2d77b...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #50 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 0.57): 1 klassingen går på fotball og nå etter jul begynner de gravis med flere dugnader, vaffelsalg, stå vakt, osv for oss foreldre jeg jobber turnus og jobber mange helger . Da er mannen alene med barna. Lillebror på 4 år har autisme. Å stå å selge vafler osv med et autistisk barn på slep går ikke. Vi har ingen som er i stand å passe han hva gjør man i sånne sammenhenger ? Kan man betale deg ut? Helger jeg ikke har jobb kan vi jo få til dugnad, Anonymkode: db219...d80 Er barnet normalt ikke med på fotballkampene heller da? Fotball krever jo at foreldrene deltar MYE. Men andre idretter krever lite. Det er jo ikke rettferdig at burden med oppgaver skal legges på de andre heller. Har selv barn i fotballen, og har selv barn med autisme med flere tilleggsdiagnoser. Jeg er med som lagleder og vi melder oss på alt av dugnad.. Og ja, det er alltid noen som aldri deltar av ulike grunner, men her kan dere ta kontakt med trenerene/lagleder å avtale andre oppgaver enn å stå i kiosken, er dere tidlig ute så er det ofte mange «ledige oppgaver» dere kan velge mellom. Anonymkode: 6c413...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #51 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 1.05): Hvorfor ikke? Anonymkode: db6f2...d1f Nei, hvorfor tror du? 🙄 Anonymkode: 7b534...3d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #52 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg har også ett barn med spesielle behov, jeg har gitt beskjed at jeg ikke har mulighet til å stå i kiosk, vakt og slike ting. Men jeg stiller alltid opp med kakebaking, lager fruktfat, snacks og sånne ting. Anonymkode: a4be1...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå