Gå til innhold

Hvordan løse dugnader når man har søsken med utviklingshemming?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

1 klassingen går på fotball og nå etter jul begynner de gravis med flere dugnader, vaffelsalg, stå vakt, osv for oss foreldre 

jeg jobber turnus og jobber mange helger . Da er mannen alene med barna. Lillebror på 4 år har autisme. Å stå å selge vafler osv med et autistisk barn på slep går ikke. Vi har ingen som er i stand å passe han

hva gjør man i sånne sammenhenger ? Kan man betale deg ut? Helger jeg ikke har jobb kan vi jo få til dugnad, 

Anonymkode: db219...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å stå å selge vafler osv med et autistisk barn på slep går ikke.

Hvorfor ikke?

Anonymkode: db6f2...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det der kommer bare til å eskalere. Det er lite dugnader i 1 klasse. Ville sett etter en ny jobb om jeg var deg dersom far ikke kan passe på begge barna samtidig.

Her har vi ikke autisme, men #3 er veldig bilsyk og særlig de to eldste skal i hver sin retning konstant. Så her byttet mannen jobb fra turnus til dagtid. Dere har valgt å få barn og må tilpasse liv og karriere etter det. Turnus er et egotripp i den sammenhengen!

Anonymkode: 612ea...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er lagleder for et fotballag, og jeg tilpasser dugnader for de med spesielle behov. Men det forutsetter jo at de er i forkant og forteller meg om det. Det er lettere å ikke sette dere opp på dugnad de helgene det ikke passer enn å endre på dugnadslister etter de er «lagt ut». Så kommunikasjon er nøkkelen.

Anonymkode: 07047...d62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det der kommer bare til å eskalere. Det er lite dugnader i 1 klasse. Ville sett etter en ny jobb om jeg var deg dersom far ikke kan passe på begge barna samtidig.

Her har vi ikke autisme, men #3 er veldig bilsyk og særlig de to eldste skal i hver sin retning konstant. Så her byttet mannen jobb fra turnus til dagtid. Dere har valgt å få barn og må tilpasse liv og karriere etter det. Turnus er et egotripp i den sammenhengen!

Anonymkode: 612ea...23a

Jeg offrer ikke jobben min for fotballdugnaer altså. Så forballfrelst er ikke 1 klassingen. Men jeg kan prøve å bytte jobbhelg med noen, men det er ikke alltid lett 

mitt yrke kan kun jobbe på sykehus og i turnus. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Anonymkode: db6f2...d1f

Fordi barnet har autisme? Han stikker av, tåler ikke høye lyder, gråter, legger seg ned, får store meltdowns. Autisme barn trenger struktur og forutsigbarhet. Går ikke å ivareta hans behov samtidig som man skal selge vafler eller være vakt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...