Gå til innhold

Jeg blir tett i nesen/nasal hver kveld i 20-21 tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt at det må være noe i leiligheten min siden jeg merker det best der, men i kveld var jeg i et besøk og vi satt og snakket, og plutselig  hører jeg at min egen stemme har blitt nasal.

Min svigerinne sier like etterpå at jeg høres tett ut i nesen, og at hun ikke la merke til det tidligere på kvelden.

Jeg forstår ikke hvorfor jeg blir nasal og føler meg tett i nesen, men ikke så tett at jeg ikke får puste gjennom nesen.

Dette har pågått i snart to år.

Anonymkode: 57593...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det helt likt, og jeg har ikke noe svar til deg. I sommer tenkte jeg at det sikkert var pollen av noe slag, men det er ikke noe pollen som kan forklare det nå mer. Jeg merker det egentlig aller best borte på besøk eller hvis jeg en sjelden gang er ute med en venninne på kveldstid, fordi jeg da prater og blir mer plaget av at nesen blir tett og jeg blir nasal. 

Det kommer rundt 21 for meg også. Og jeg skulle også gjerne hatt svar på hva det kan være. Jeg har prøvd nesespray med kortison mot det en gang, og det hjalp kanskje litt. Men det er noen år siden nå, og da var jeg mer kronisk tett hele dagen fordi jeg var gravid. 

Anonymkode: f82cf...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har tenkt at det må være noe i leiligheten min siden jeg merker det best der, men i kveld var jeg i et besøk og vi satt og snakket, og plutselig  hører jeg at min egen stemme har blitt nasal.

Min svigerinne sier like etterpå at jeg høres tett ut i nesen, og at hun ikke la merke til det tidligere på kvelden.

Jeg forstår ikke hvorfor jeg blir nasal og føler meg tett i nesen, men ikke så tett at jeg ikke får puste gjennom nesen.

Jeg har det helt likt! Utrolig irriterende. Har ingen andre symptomer på allergi, men har heller ikke sjekket hva det er, for det går jo greit. 

Anonymkode: ab184...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom etter at jeg hadde covid for snart tre år siden (tror jeg da)

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva spiser du om ettermiddagen/kvelden? 
Hvilken oppvarming har dere? Vedfyring? 
Oppholder du deg andre steder i boligen når dette skjer? 
Skjer det bare hjemme eller også borte? 

Anonymkode: 13e65...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det kom etter at jeg hadde covid for snart tre år siden (tror jeg da)

Ts

Samme her! Jeg har otrivin på nattbordet. Må som regel ha et sprut i det ene eller det andre neseboret etter leggetid. 

Anonymkode: 6520c...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel noe de fleste opplever. Kan være en naturlig syklus i kroppen, med alt fra hormoner til nervesystemet, som gjør at slimhinnene i nesen utvider seg til mer eller mindre bestemte tidspunkter på døgnet. At du merker det mer og mer etter hvert som du blir eldre skyldes nok at du har en litt trangere nese nå (overvekt, skjevhet som tiltar med alderen etc) og derfor merker slike ting mer og mer.

Anonymkode: 9fc15...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her! Jeg har otrivin på nattbordet. Må som regel ha et sprut i det ene eller det andre neseboret etter leggetid. 

Sånn for meg og når eg var avhengig nasespray. Da kom behovet kvar kveld, tett og måtte ta spray for å få sove. Kuttet tvert og er nå ikkje lenger tett om kvelden. Vet flere som er avhengige og har det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Avhengig av nesespray?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er du avhengig av noe som er livsfarlig å være avhengig av, med fare for både hjerneblødning og andre problemer både nå og seinere i livet. 
Bruk saltvann om du ikke liker å leve med høy risiko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva spiser du om ettermiddagen/kvelden? 
Hvilken oppvarming har dere? Vedfyring? 
Oppholder du deg andre steder i boligen når dette skjer? 
Skjer det bare hjemme eller også borte? 

Spiser alt mulig, har elektrisk oppvarming og er nok mest i sofaen når jeg merker dette.

Merker det hos andre også

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pilleville skrev (4 timer siden):

Avhengig av nesespray?

Har kun brukt nesespray jeg har fått på resept for rennende nese, men det er et par år siden.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel noe de fleste opplever. Kan være en naturlig syklus i kroppen, med alt fra hormoner til nervesystemet, som gjør at slimhinnene i nesen utvider seg til mer eller mindre bestemte tidspunkter på døgnet. At du merker det mer og mer etter hvert som du blir eldre skyldes nok at du har en litt trangere nese nå (overvekt, skjevhet som tiltar med alderen etc) og derfor merker slike ting mer og mer.

Anonymkode: 9fc15...f66

Er ikke overvektig (63 kg/175 cm iøy) og har ikke skjev nesevegg så vidt jeg vet.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke så tett at jeg må bruke nesespray, men hører at jeg blir nasal

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...