AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Hei, Fikk i dag julegave av sjefen min. Jeg er "jente" på 20, han voksen mann (antar 40-50 årene). Jeg har ikke jobbet her så lenge, og gaven ble ikke overrekket personlig, men lagt på pulten min da jeg var borte akkurat da. Jeg har veldig lyst til å gi han noe tilbake, både som takk for gaven, men også takk for mottakelsen, arbeidsmiljøet og alt som har fungert så bra for meg siden jeg starta. Men blir dette rart? Mtp aldersforskjell og at vi ikke har sett hverandre så mye i det siste (hadde vært annerledes hvis vi var kompiser utenfor jobb liksom). Er redd det blir seksuelle undertoner eller at det oppfattes som "for mye". Samtidig føler jeg litt for å gi noe tilbake, det føles veldig unaturlig for meg å motta en gave og ikke returnere på noe vis... Tanker? Anonymkode: 24923...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden IKKE GJØR DET. Anonymkode: 86a3c...82a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): IKKE GJØR DET. Anonymkode: 86a3c...82a Men han ga noe til meg? Er det ikke ren høflighet å gi noe tilbake 😅 Anonymkode: 24923...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men han ga noe til meg? Er det ikke ren høflighet å gi noe tilbake 😅 Anonymkode: 24923...da4 Nei. Du trenger ikke gi noe tilbake. Anonymkode: 86a3c...82a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Ga han gave bare til deg? Anonymkode: a36e4...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men han ga noe til meg? Er det ikke ren høflighet å gi noe tilbake 😅 Anonymkode: 24923...da4 Han ga nok ikke til deg som kollega, men til deg som hans arbeidstaker. Gave fra "jobben" er vanlig. Skal du gi tilbake bør du gi konfekt til pauserommet eller noe. Ikke gi noe kun til sjef. Anonymkode: 2385e...a8b 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Jeg forventer ikke noe fra ansatte jeg. Jeg har fått noen ganger og noen ganger ikke. Jeg har ikke behov for å få noe. Så hvis det skal gies noe så gi noe spiselig da. Her er vi ikke mange. Før var vi 3 stk. Så dem viste jo hva jeg likte av godis og snacks. Vi er vi litt flere så jeg jobber ikke så tett på dem lenger. Og da har jeg heller ikke fått noe. Så kjenner du han ikke så vil jeg anbefale deg å ikke gi noe. Eller hør med de andre hva dem gjør. Anonymkode: 7e622...cff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei, Fikk i dag julegave av sjefen min. Jeg er "jente" på 20, han voksen mann (antar 40-50 årene). Jeg har ikke jobbet her så lenge, og gaven ble ikke overrekket personlig, men lagt på pulten min da jeg var borte akkurat da. Jeg har veldig lyst til å gi han noe tilbake, både som takk for gaven, men også takk for mottakelsen, arbeidsmiljøet og alt som har fungert så bra for meg siden jeg starta. Men blir dette rart? Mtp aldersforskjell og at vi ikke har sett hverandre så mye i det siste (hadde vært annerledes hvis vi var kompiser utenfor jobb liksom). Er redd det blir seksuelle undertoner eller at det oppfattes som "for mye". Samtidig føler jeg litt for å gi noe tilbake, det føles veldig unaturlig for meg å motta en gave og ikke returnere på noe vis... Tanker? Anonymkode: 24923...da4 Du fikk gave fra jobben. Det er helt vanlig. Sjefen deler ut hos oss. Vi gir selvfølgelig ikke sjefen julegave. Anonymkode: 3f861...8f7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Vi i avdelingen fikk alle gave på pulten vår i dag. En sjokolade, så ikke en stor dyr gave, men setter stor pris på tanken. Kjenner jeg på at jeg burde gi noe tilbake? Ja. Men føler sjefen ventet til siste dag før jul nettopp for at det ikke skulle bli noe ut av det. Så nei jeg kommer ikke til å gi noe tilbake. Anonymkode: 485df...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du fikk gave fra jobben. Det er helt vanlig. Sjefen deler ut hos oss. Vi gir selvfølgelig ikke sjefen julegave. Anonymkode: 3f861...8f7 Hvorfor ikke? Føler at det er riktig å gi noe tilbake? Men tenker også nå at det kanskje er lurt ja å se om vi skal gi noe i fellesskap... Anonymkode: 24923...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi i avdelingen fikk alle gave på pulten vår i dag. En sjokolade, så ikke en stor dyr gave, men setter stor pris på tanken. Kjenner jeg på at jeg burde gi noe tilbake? Ja. Men føler sjefen ventet til siste dag før jul nettopp for at det ikke skulle bli noe ut av det. Så nei jeg kommer ikke til å gi noe tilbake. Anonymkode: 485df...8e8 Ja kanskje. Men vi er åpne i jula + romjula... jeg ser han igjen / jobber med han neste uke. Ikke at vi kommer til å prate så mye men jeg føler veldig på press på å gi noe tilbake. Men jeg vil ikke at det nettopp skal bli en misforståelse, at gaven min tolkes som "noe mer" når det er høflighet. Anonymkode: 24923...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ga han gave bare til deg? Anonymkode: a36e4...cd3 Nei, til alle. Men han har lagd dem selv og skrevet til (navn) fra (sjefens navn). Så føler at det er mer personlig enn bare sjokolade fra jobben lissom. Anonymkode: 24923...da4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Veldig rart å gi gave bare til sjefen, ja. Anonymkode: a65c6...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Skriv et julekort der du takker for mottagelsen osv. Det holder i massevis, men du kan fint slenge på en marsipangris om du veldig gjerne vil. Anonymkode: dd27d...4c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Det er vanlig å få julegave fra jobben, og det er OVERHODET IKKE vanlig å gi noe tilbake.. Anonymkode: cad60...1d4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Du skal selvfølgelig eventuelt spleise med kollegaene dine og gi en felles gave til sjefen, hvis det skal gis noe. Det er helt vanlig. Det er også helt vanlig at sjefen gir gave til de ansatte, du skal ikke føle det så personlig. Anonymkode: f5bdc...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor ikke? Føler at det er riktig å gi noe tilbake? Men tenker også nå at det kanskje er lurt ja å se om vi skal gi noe i fellesskap... Anonymkode: 24923...da4 Gir du noe tilbake får du avtale med de andre at da må alle de andre gjøre det også. Så, NEI, ikke gjør det alene. Spleis heller på noe som alle kan kose seg med på pauserommet, som f.eks. konfekt, gløgg, nøtter, eller noe i den retning. Min tidligere sjef ga alltid Flax-kalender og påske-egg til meg og mine kolleger. Han som overtok da min forrige sjef ble pensjonist har aldri gjort noe sånt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden Vi spleiser på felles gave til sjefen, som han får fra oss på juleavslutning med jobben. Anonymkode: 89fc7...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er vanlig å få julegave fra jobben, og det er OVERHODET IKKE vanlig å gi noe tilbake.. Anonymkode: cad60...1d4 Men det er ikke fra "jobben" det er adressert personlig fra han, i hans egen håndskrift, pakket i cellofan han har ordnet selv. Vet ikke med selve innholdet (sjokolade) men da det er umerket antar jeg han har sittet og knekt opp biter og arrangert det pent i cellofanen... Jeg føler det er personlig. Anonymkode: 24923...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er vanlig å få julegave fra jobben, og det er OVERHODET IKKE vanlig å gi noe tilbake.. Anonymkode: cad60...1d4 Dette 100x. Jeg er leder og delte ut blomster til ansatte i dag. Det er takk for jobben de gjør og profesjonelt, selv om jeg skrev "hilsen Kari". Ønsker IKKE noe "til meg" i retur. Anonymkode: 1b82b...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå