Maleficenta Skrevet 8 timer siden #41 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, dere som har født før: synes du riene eller ring of fire/når babyen kom ut gjennom vagina var vondest? Jeg gruer meg så fælt til ring of fire😭 Anonymkode: 05d9c...b46 Selve pressriene før dette var verst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #42 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Åpningsriene! Og det var ekkelt å kjenne barnet bore seg nedover selv om det ikke var vondt bare rart… Anonymkode: d54dc...aba Ja når babyen kom nedover tenkte jeg egentlig bare «shit det der kjennes rart», var ikke vondt 😅 husker fortsatt den følelsen Anonymkode: f6f96...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #43 Del Skrevet 7 timer siden Riene var vonde, men det var absolutt verst når babyen kom ut. Nå brukte ikke jeg epidural, så mulig det hjelper mot de verste smertene hvis man rekker det. Jeg var bare redd for å dra ut fødselen mer enn nødvendig med epidural, ville bare bli ferdig med det. Anonymkode: 61696...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #44 Del Skrevet 7 timer siden Jeg husker egentlig ikke hva som var verst, men når hodet var på vei ut husker jeg at jeg sa "ohooi dette kjenner jeg godt ja!" 😆 Brukte kun lystgass. Pressrier var nesten gøy, kroppen tok helt kontroll selv. Helt rått. Anonymkode: 55dca...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #45 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, dere som har født før: synes du riene eller ring of fire/når babyen kom ut gjennom vagina var vondest? Jeg gruer meg så fælt til ring of fire😭 Anonymkode: 05d9c...b46 Jeg hadde styrtfødsel, og syns de to siste riene var 💫 grusom 💫. Men pressfasen syns jeg var enda vondere, de dreiv å strakk meg med fingrene nedentil som var vondere enn alt nesten. Følte jordmødrene påførte meg ekstra smerte og jeg hadde ingenting å si, jeg bare lå der å gav opp. Anonymkode: 70ffb...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #46 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): man har rett på smertelindring og det er virkelig ingen grunn til å lide seg gjennom «naturlige» fødsel i 2024. Dette er noe jordmødre fronter, for fødsler uten smertelindring gir dem full råderett på fødselsstua. ( når det er medikamenter involvert så må leger være mer involvert = profesjonskamp) Anonymkode: 36974...472 Det er ikke så enkelt da. De fleste intervensjoner har potensielle bivirkninger og konsekvenser. Med epidural er det blant annet større sjanse for å trenge riestimulerende drypp, litt økt risiko for vakuum eller tang, pressfasen kan ta lenger tid, man må gjerne ha kateter, og man blir gjerne mindre mobil. Det blir også mer overvåking under fødselen, og noen sliter med hodepine en stund etterpå. Jeg synes heller at man skal ha rett på god informasjon om fordeler og ulemper med ulike smertelindringer, så kan man ta et informert valg basert på det. Har ingen problem med å forstå at mange velger eller trenger medikamentell smertelindring (det gjorde jeg selv og), men er ikke helt enig i hvordan du fremstiller det. Anonymkode: 6edf7...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #47 Del Skrevet 5 timer siden Riene med de to første, ring of fire på den siste. Følte selv at pressriene ikke var effektive og at hodet sto fast i åpningen. I realiteten var det kun 10 min med pressing, men føltes som timesvis 😮💨 Anonymkode: a8c4b...bfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #48 Del Skrevet 4 timer siden Riene i åpningsfasen var vondest under første fødsel og føltes som menssmerter X20. Så vonde at jeg måtte ha epidural, og derfor jeg ikke kjente pressriene og når hodet var i åpningen så godt. Under andre fødsel så satt åpningsriene mer i korsryggen, og det ga nok smertelindring at barnefar masserte ryggen, og det var eneste smertestillende under hele fødselen. Men da var derimot pressriene og det verste, og føltes seriøst ut som at jeg skulle dri.. ut en hel melon, og at hele underlivet skulle sprenge når hodet var i åpningen. Anonymkode: 2306f...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #49 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det er ikke så enkelt da. De fleste intervensjoner har potensielle bivirkninger og konsekvenser. Med epidural er det blant annet større sjanse for å trenge riestimulerende drypp, litt økt risiko for vakuum eller tang, pressfasen kan ta lenger tid, man må gjerne ha kateter, og man blir gjerne mindre mobil Ja akkurat dette skjedde med meg under første fødsel. Tenkte heller ikke over at jeg fortsatt var lam i underkroppen noen timer etterpå og datt så lang jeg var på gulvet uten å komme meg opp da jeg skulle opp på do. Var fast bestemt på og ikke bruke epidural under andre fødsel. Anonymkode: 2306f...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå