AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #21 Del Skrevet 10 timer siden Synes ingen av de var vonde. Det er intenst, og mye krefter, men veldig fascinerende. Og helt fantastisk! Kunne født ofte ass (hatt 4). Anonymkode: 72055...33a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 10 timer siden #22 Del Skrevet 10 timer siden Stjertmeis skrev (4 minutter siden): Flere enn meg som nå har fått Johnny Cash med Ring of Fire på hjernen? ..And it burns, burns, burns, the ring of fire. The ring of fire 🎶 😂😂😂 nå brøt jeg høyt ut i latter her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #23 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ring of fire var vondest på første fødsel. Riene på den andre. Anonymkode: f1ea6...359 Samme her. Må og si at ring of fire ikke varte så lenge på første, det var mellom to press så ett minutt eller så. Anonymkode: eb9df...cf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #24 Del Skrevet 10 timer siden Ring of fire!!! Jeg hadde ingen smertelindring med noen av barna. To styrtfødsler. Ring of fire var så vondt at jeg nesten mistet trykketrangen🥲 Anonymkode: dbb1e...4b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #25 Del Skrevet 9 timer siden Riene, uten tvil. Og jeg hadde styrtfødsel uten smertelindring med revning. Anonymkode: b9a93...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #26 Del Skrevet 9 timer siden Rier var ille. Pressriene før jeg fikk lov til å presse var det aller verste. Da jeg endelig fikk lov til å presse var det en enorm lettelse. Dessverre kom ikke barnet langt nok ned av seg selv og de måtte klippe og bruke vakuum, så jeg er usikker på den ring of fire opplevelsen. Men når barnet er halvveis ute og man må vente til neste rie før man får presse? Spesiell opplevelse😳 Ikke nødvendig vis så vond, bare🤯 Anonymkode: 028f2...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #27 Del Skrevet 9 timer siden Stjertmeis skrev (8 minutter siden): Flere enn meg som nå har fått Johnny Cash med Ring of Fire på hjernen? ..And it burns, burns, burns, the ring of fire. The ring of fire 🎶 Oh yeah😎 Anonymkode: 028f2...58c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solfred Skrevet 9 timer siden #28 Del Skrevet 9 timer siden Riene! 100%! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #29 Del Skrevet 9 timer siden Hadde ikke ring of fire på noen av fødslene. Riene var absolutt verst. Pressriene var som å endelig få klødd seg en plass en ikke når selv. Men trodde riene skulle være verre også. Jeg opplevde dem som overkommelige. I første fødsel fikk jeg panikkanfall, men da jeg fikk roet meg ned så var det helt greit. Anonymkode: d2040...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #30 Del Skrevet 9 timer siden Definitivt åpningsriene! Anonymkode: ff9e6...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 9 timer siden #31 Del Skrevet 9 timer siden Riene! Før fødsel trodde jeg at å få ut babyen var det værste, men riene 🙈 så vondt og slitsomt. Men så er det glemt 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #32 Del Skrevet 9 timer siden Pressefase, den fasen før man kan begynne å presse + definitivt ring of fire var verst! Riene var overkommelig, selv om det tar seg opp når man kommer oppi 7–9 cm åpning! Men her er hva du gjør: les deg opp på smertelindring. Og krev din rett. Pudendal-blokade for pressfasen, godt med epidural samt påfyll av epidural før press-fase! Dersom de sier at du har kommet for langt i fødsel for å få epidural, evt at anestesilege ikke er ledig, be om spinal! Skriv dette ned i et fødebrev! selv med styrtfødsel på baby nr to klarte teamet å gi meg dette , da jordmor prioriterte å gå gjennom fødebrevet. Det resulterte i en sååååå mye bedre fødeopplevelse enn med førstemann. man har rett på smertelindring og det er virkelig ingen grunn til å lide seg gjennom «naturlige» fødsel i 2024. Dette er noe jordmødre fronter, for fødsler uten smertelindring gir dem full råderett på fødselsstua. ( når det er medikamenter involvert så må leger være mer involvert = profesjonskamp) Anonymkode: 36974...472 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaggaBente Skrevet 8 timer siden #33 Del Skrevet 8 timer siden Hva er ‘ring of fire’🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 8 timer siden #34 Del Skrevet 8 timer siden Jeg synes «the ring of fire» var verst ja, men det var bare fordi jeg hadde epidural som tok bort 10/10 av smertene i åpningsfasen og den tar ikke pressriene like godt. Om det er noe trøst så varte dette kanskje maks et minutt, så du rekker nesten ikke å føle på det😅 jeg venter nummer tre og vurderer å be om pudendalbedøvelse, det er mange som har god erfaring med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #35 Del Skrevet 8 timer siden Åpningsriene! Og det var ekkelt å kjenne barnet bore seg nedover selv om det ikke var vondt bare rart… Anonymkode: d54dc...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #36 Del Skrevet 8 timer siden med nr 1: hadde en langvarig fødsel på 19 timer og da var riene vondest. kanskje fordi det ble så langdryg med nr 2: ring of fire var verst. hadde en fødsel som varte i 30 min fra første rie til barnet var ute. Anonymkode: 25686...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emlia Skrevet 8 timer siden #37 Del Skrevet 8 timer siden Riene, når det tar seg skikkelig opp mot slutten før aktivt fødsel. Det hjalp å se for seg rien som en bølge, som toppet seg og avtok gradvis. Husker ikke at det var noe spesielt med the ring of fire, selv om jeg skjønte at det var det da hodet sto i åpningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #38 Del Skrevet 8 timer siden Riene! På slutten er du bare mest opptatt av å få ungen ut ved å presse eller å holde igjen slik du blir instruert. Har født tre ganger uten smertelindring. Anonymkode: 2a8b3...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #39 Del Skrevet 7 timer siden Riene var vonde i timesvis. Ring of fire svidde og var vondt, men det varte så kort. Så riene var verst 😅 Anonymkode: 8ffda...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #40 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, dere som har født før: synes du riene eller ring of fire/når babyen kom ut gjennom vagina var vondest? Jeg gruer meg så fælt til ring of fire😭 Anonymkode: 05d9c...b46 Ikke tenk på det for mye. Fødsler er vonde, men på en måte du ikke kan forholde deg til verken før og ofte ikke etter. Det bygger seg opp, sånn at når du er ved ring of fire så er du så møkka lei at det går ganske greit. Anonymkode: 70997...aac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå