AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #181 Del Skrevet 25. desember 2024 jabx skrev (På 23.12.2024 den 21.16): Jo, det er faktisk det. Egne/biologiske barn har man ikke noe valg med. De er egne barn. Man er "stuck". Fosterbarn er ikke det samme. Du er ikke stuck med noen fordi de er bio-barn. Det finnes barn som vokser opp til å bli grusomme mennesker, da er det lov å si nei takk. Jeg hadde ikke feiret jul med Hitler selv om jeg satte han til verden. Hadde tatt avstand og skammet meg. Anonymkode: c85e4...892 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #182 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 0.18): Dette har jeg gjort hvert år. Jeg snakker med min sønn og datter på forhånd, forbereder dem på at de må ha høy toleranse og unngå temaer som potensielt kan provosere henne. Jeg har til og med gått igjennom ting som hun kan bli trigget av, som f.eks sølvguttene på tv, prat om politikk, alkohol etc. Men det skjærer seg hver gang er det ikke det ene så er det det andre Det skal så lite til. For to år siden ble hun trigget av min manns eldre onkel, han er veldig gammel og må ha hjelp til å spise (skjære opp mat, smekke, han er rullestolbruker). Hun sa rett ut at hun ble kvalm av å se på han og at han var ekkel. Dette provoserte resten av juleselskapet og da eskalerte det til at det ble høylytt krangling. Hun må ha det siste ordet uansett hva, og hun fortsetter en høylytt monolog selvom alle andre er stille. Anonymkode: c76bb...2cb Høres ut som dere alle er ofre for denne personen. Selv om jeg har hatt et dårlig liv så ønsker jeg andre godt. Jeg blir lei meg om andre har det vondt og jeg er mild og snill. Jeg har alvorlig grad av langvarig ptsd. Men jeg har ingen av disse andre diagnosene og vet lite om det. Men jeg tror ikke de gjør folk slem. Hun er slem. Lykke til. ❤️ Anonymkode: c85e4...892 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #183 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei TS! Hvordan ble julaften feiret i går? Anonymkode: 21074...394 Det ble feiret med besteforeldre, min datter og svigersønn, sønn og hans samboer. Det var veldig hyggelig og fredelig, i følge alle gjestene. Anonymkode: c76bb...2cb 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #184 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det ble feiret med besteforeldre, min datter og svigersønn, sønn og hans samboer. Det var veldig hyggelig og fredelig, i følge alle gjestene. Anonymkode: c76bb...2cb Hvordan ble dette tatt imot av fosterbarnet? Ble det noe rabalder på tekstmelding eller tlf? Anonymkode: 96b81...794 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #185 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 20.38): Hvordan ble dette tatt imot av fosterbarnet? Ble det noe rabalder på tekstmelding eller tlf? Anonymkode: 96b81...794 Ikke pent, men jeg forventet ikke noe annet heller.Hun har som sagt sine utfordringer og reagerer ut ifra de forutsetningene hun har. Anonymkode: c76bb...2cb 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 27. desember 2024 #186 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ikke pent, men jeg forventet ikke noe annet heller.Hun har som sagt sine utfordringer og reagerer ut ifra de forutsetningene hun har. Anonymkode: c76bb...2cb Hva vil det si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #187 Del Skrevet 27. desember 2024 Njæ, den var vrien.. Eller.. Jeg mener; hvis dere har tatt på dere oppgaven om å være forserforeldre så har dere et visst ansvar her. Jeg ville sett på henne som «min» på «lik linje» som resten av mine barn. Dvs; ikke ekskludere, ikke gjøre forskjell, gi omsorg og masse kjærlighet, vis respekt og krev respekt. Dere har ansvar, mener jeg, med å lære henne hvordan vi oppfører oss mot hverandre. Jeg hadde tatt en skikkelig prat på en biltur. Anonymkode: 392fc...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #188 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 22.12.2024 den 23.06): Men hvis man ser på det å være fosterforeldre som en jobb, så burde man heller ikke være det. Altså, selvsagt er det jobb med barn uansett, men man får ikke betalt for å ha egne barn hos seg. Og en ting er at det er krevende med utagerende ungdom som har opplevd mye rart, men de som er fosterhjem allerede fra barnet blir født, får vel også betalt, til tross for at barnet kommer uten "bagasje"? Anonymkode: 7ad45...5f4 Selv om barnet er lite , kommer det som oftest med bagasje. Du virker veldig uvitende. Anonymkode: 1d159...c12 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #189 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 19.24): Både datter og sønn sa at de heller blir hjemme enn å feire med oss hvis fosterdatter også er der. Datteren min ga klar beskjed om at hun ikke orker enda en juleaften fylt med skriking, grining og at det enda en gang ender opp med at fosterdatter ødelegger hele julekvelden. Min sønn sa det samme, han sa også at han føler seg ubekvem i nærheten av henne. Føler at alle går på nåler rundt fosterdatter og likevel klikker hun hver eneste gang. Han ville ikke være med på det og utsette samboeren sin for det. Mine foreldre sa også at de heller feirer alene enn å komme hit å få fjerde julaften på rad ødelagt. Så jeg måtte si nei til fosterdatter. Dessverre. Men jeg kan ikke trumfe igjennom dette når ingen av de andre orker å ha henne der. Jeg inviterte henne på julelunsj 2. juledag istedenfor. Anonymkode: c76bb...2cb Trist for hun som har vært i fosterhjem tenker jeg Anonymkode: 1d159...c12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #190 Del Skrevet 28. desember 2024 jabx skrev (På 23.12.2024 den 21.16): Jo, det er faktisk det. Egne/biologiske barn har man ikke noe valg med. De er egne barn. Man er "stuck". Fosterbarn er ikke det samme. Hvorfor er ikke fosterbarn det samme? For oss er de også en del av familien Anonymkode: 1d159...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #191 Del Skrevet 28. desember 2024 Capazitet skrev (11 timer siden): Hva vil det si? Hvorfor spør du om det? Det er virkelig ikke nødvendig for oss å vite og jeg håper ikke TS utleverer henne noe mer her. Anonymkode: aa29d...0ee 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #192 Del Skrevet 28. desember 2024 Kjenner fosterforeldre som har gått all in, de har adoptert ene fosterbarnet og skal og adoptere det andre. Anonymkode: 7d929...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå