Gå til innhold

Er det sånn at menn alltid tar initiativ om det er interesse der?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det var det. Da er det like greit å la være. For så langt har jeg lært at et «hei» holder i massevis 🙂

Anonymkode: 2c65d...4e6

Hvis man ikke er kjekk, skal det mye mindre til for at det regnes som creepy av damer.

1f8.jpg

Anonymkode: e987d...407

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

TS her. 
For å spørre om noe helt annet men relatert til samme fyr. 

Når han bruker kyssefjes emojien, kan man konkludere med at han liker meg? 
(denne 😘

Anonymkode: 5a563...91d

Noe annet hadde vært rart i mitt hode....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om det er verdt det gjør han det.

Anonymkode: 20db5...75c

Nei folk er forskjellige, så ikke generaliser.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis man ikke er kjekk, skal det mye mindre til for at det regnes som creepy av damer.

1f8.jpg

Nei. Det har noe å si, men ingen er immun mot sin egen oppførsel. Ikke et eneste individ på denne planeten kan være motbydelig og vinne alles hjerter. Det er alltid noen som liker dem, men er det av redsel? At de er like ekle selv? Varierer.

Ikke undervurder hva kjemi, utstråling og de tingene har å si.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette er noe dere har lurt dere til å tro. Skal menn tenke sånn også, at kvinner som ikke tydelig viser de er interessert, de er ikke interessert nok? Du trenger ikke svare, vi vet alle svaret, denne merkelige logikken går bare en vei 

Anonymkode: 79763...ed0

Da viser det seg nok at vi er likere enn vi tror. Menn som er interessert gjør det samme. Finnes ingen regel om at er enn mann eller kvinne interessert, så tar de initiativ. Men med en slik holdning så skaper man gjerne en sannhet for seg selv som gjør det enklere å forholde seg til andre på. Tar ikke mannen eller kvinnen initiativ = da er de ikke interessert. Viser ikke mannen eller kvinnen noen tydelige tegn på interesse, så er de ikke interessert. 
Da slipper man også å sjekke om det stemmer. I dag risikerer en mann så mye mer enn en kvinne om man finner på at man skal sjekke ut interessen. Appene er jo også et resultat av at vi ikke lenger er trygge når vi skal teste ut farvannet, noe som for så vidt er en bra ting. Men det er elendig på å skape gode matcher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei folk er forskjellige, så ikke generaliser.

Det innebærer at folk er ulike. 

Jeg sier ikke alle vil komme rett til deg å be deg på kaffe. Jeg sier alle vil vise interesse, men på ulike måter

Sier også, ikke sitt for lenge å vente. Om vi vil ha noen, må vi også lære at vi må kaste oss på toget. Tror ikke noen som over lang tid ikke tørr å gjøre fremstøt er den noen må vente på for å ha et godt liv, gå videre. Om det ikke har skjedd på 4-6 måneder.(Om noen vil vente så lenge) Glem dem.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår livet er vanskelig når du ikke vet hvordan du ikke skal være creepy.

Nok en ignorant kommentar fra deg.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en ignorant kommentar fra deg.

Jeg var frekk med vilje fordi jeg er dritt lei over menn som klager på at kvinner åpner seg om sexuel trakkasering og gjør seg til offret av det. En grei person har hatt forståelse for kvinners opplevelser, istede er det, stakkars meg nå må jeg vurdere hvordan none har det om jeg skal prøve meg på dem, ånei 😟

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var frekk med vilje fordi jeg er dritt lei over menn som klager på at kvinner åpner seg om sexuel trakkasering og gjør seg til offret av det. En grei person har hatt forståelse for kvinners opplevelser, istede er det, stakkars meg nå må jeg vurdere hvordan none har det om jeg skal prøve meg på dem, ånei 😟

Hvis du ikke har rett utseende/utstråling kan et "hei" oppleves trakkaserende, selv om det var uskyldig ment. Var damer i en annen tråd som sa at de ble fysisk uvel hvis en "stygg" mann snakket til dem. Med slike giftige holdninger er det ikke rart mange menn lar være.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du at man gjør seg til offer for kvinners opplevelser av seksuell trakassering? Det handler da vitterlig om å respektere dette. Samtidig er det kvinner på andre siden som drar menn i den andre retningen. Så menn flest har et ønske om å respektere og bli respektert. Og de eneste som virker å ikke forstå er kvinnene som mener menn bare er noen feige tullinger som prøver å overta offerrollen. Menn vil oppleve det som hyggelig om kvinner viser interesse, veldig mange kvinner vil oppleve det som svært uhyggelig. Og da er det mest naturlige at kvinnen selv tar styringen på dette. Det sier seg selv. Så kan mennene som ikke bryr seg om de blir oppfattet som creeps ta for seg som de vil

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kvinner som ikke tydelig viser at de er interessert ER ikke interessert nok til at du har kvalifisert sjangs. Sånn er det bare.

Anonymkode: ae233...0d4

Helt feil. Opplevd flere ganger kvinner som viste liten tegn til interesse, og når først jeg ga henne det, så lurte hun på hvorfor jeg ikke gjorde det før, hun hadde ventet på det😅 Kvinner generelt er veldig dårlig på å ta initiativ, uansett hvor interresert de er.

Slutt å hold liv i denne myten, en mann kan være veldig interessert uten at han nødvendigvis tar første steg. Skulle både menn og kvinner tenkt slik, så hadde alle sittet der å ventet på at noen var interessert nok, noe som ikke ville skjedd om alle var avventende 

Anonymkode: 79763...ed0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke har rett utseende/utstråling kan et "hei" oppleves trakkaserende, selv om det var uskyldig ment. Var damer i en annen tråd som sa at de ble fysisk uvel hvis en "stygg" mann snakket til dem. Med slike giftige holdninger er det ikke rart mange menn lar være.

Det finnes gale damer og det finnes det som heter for redsel. Jeg vet ikke om du har gått rundt med mye frykt før? Det har jeg. Jeg er i mange situasjoner liv redd.

Kan du ikke prøve å tenke at det ikke trenger å være personlig? At du ikke vet hva andre gjennomgår? Å at det var kjipt å bli mistenkeliggjort, men du trakk deg og vet med degselv at du ikke gjorde eller mente noe galt? 

Alle damer er ikke bestandig redde, om du er normalt grei så vil du etter hvert sikkert møte noen som er åpen for å prate. Har også opplevd kleien situasjoner når jeg har startet samtaler, sosialisering er såre kaotiske greier.

Kvinner er seg, som menn er seg. Jeg leser dritstygge kommentarer om menn som hater slike supper, syns det er stygt, ikke vil ha ei som ikke spiser kjøtt for hun er gal. Det er myr vi bærer med oss som andre(Og vi vet ikke hvem) kommer til å dømme. Har full forståelse for redselen av kritikk, avslag, å oppleves feil. Men vi kan ikke gjøre annet enn å lære mer om andre, lære at vi er en uperfekt gjeng, lære hva vi kan gjøre for å være trygg og unngå konflikt, å komme seg over en klein seanse, eller å stå i en anmeldelse om noe forferdelig skjer. 

Livet er ingen spøk.

Å jeg var så fornøyd med den kommentaren å tenkte yes, der satt jeg fingeren akkurat der jeg har lengtet etter å gjøre det. Du brydde deg pøkk om beskjeden, for du bryr deg ikke like mye om oss damer. Å da er det faktisk lett for meg å fortsatt bedømme dere som dømmer trakkadrring med at, har ikke så mye omsorg, å det står i stil med oppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du at man gjør seg til offer for kvinners opplevelser av seksuell trakassering? Det handler da vitterlig om å respektere dette. Samtidig er det kvinner på andre siden som drar menn i den andre retningen. Så menn flest har et ønske om å respektere og bli respektert. Og de eneste som virker å ikke forstå er kvinnene som mener menn bare er noen feige tullinger som prøver å overta offerrollen. Menn vil oppleve det som hyggelig om kvinner viser interesse, veldig mange kvinner vil oppleve det som svært uhyggelig. Og da er det mest naturlige at kvinnen selv tar styringen på dette. Det sier seg selv. Så kan mennene som ikke bryr seg om de blir oppfattet som creeps ta for seg som de vil

Fordi dere blander trakkasering og flørt. Skyller på metoo for å ikke kunne flørte, som at dere bare kan å utsette damer, ikke være en normalt oppegående vennlig mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (28 minutter siden):

Noe annet hadde vært rart i mitt hode....

Ja ikke sant 🤔

Anonymkode: 5a563...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi dere blander trakkasering og flørt. Skyller på metoo for å ikke kunne flørte, som at dere bare kan å utsette damer, ikke være en normalt oppegående vennlig mann.

Nei, det gjør vi ikke, men vi opplever at flørt nettopp blir blandet med trakassering. Det er jo dette vi har prøvd å fortelle hele veien. Vi forteller bare hva vi opplever, men dette bryr du deg virkelig ikke noe om. Og da er det lite å gjøre med den saken. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gjør vi ikke, men vi opplever at flørt nettopp blir blandet med trakassering. Det er jo dette vi har prøvd å fortelle hele veien. Vi forteller bare hva vi opplever, men dette bryr du deg virkelig ikke noe om. Og da er det lite å gjøre med den saken. 

Da må du jo flørte på en veldig uheldig måte. Om du mener at flørten blir opplevd ubehagelig fordi motparten ikke er interisert, det vet jeg. Jeg vet hva dere peker på.

Skjønner du blir såret over å bli avslått og oppfattet svært negativt. Det er trist å føle seg stygg, eller generellt misslikt. Men alle må jo få bestemme over egen kropp og liv, så om du eller jeg for den del, flørter med noen som ikke vil det, må vi akseptere det å slutte. 

Å flørte er å be noen om dem på en nær måte, alle må få avslå hvem enn, uansett hvor mye det sårer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til. Det som stadig vekk skjer når menn forteller om dette er at vi straks havner i taper kategorien for dem som spurte. Som mener vi har en helt feil oppfatning av hva vi opplever. Vi sier at vi helst holder lav profil, fordi vi nettopp erfarer at vår flørt blir tatt for trakassering. Og blir møtt med at vi da gjør noe feil i slike diskusjoner som dette, at vi må slutte å være creeps, være normal. Det er en helt tåpelig diskusjon blitt dette, og det skaper bare enda mer avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du jo flørte på en veldig uheldig måte. Om du mener at flørten blir opplevd ubehagelig fordi motparten ikke er interisert, det vet jeg. Jeg vet hva dere peker på.

Skjønner du blir såret over å bli avslått og oppfattet svært negativt. Det er trist å føle seg stygg, eller generellt misslikt. Men alle må jo få bestemme over egen kropp og liv, så om du eller jeg for den del, flørter med noen som ikke vil det, må vi akseptere det å slutte. 

Å flørte er å be noen om dem på en nær måte, alle må få avslå hvem enn, uansett hvor mye det sårer.

Svarte rart i starten. Jeg ser dere mener stygg= creepy. Pg tenekr det handler om mer, men handler enklest forklart om.at den du flørter med ikke er interisert, å det må de få lov til å ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et «Hei» holder, men du nekter bare å godta det. Hvorfor spørre når man ikke er interessert i å vite svaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...