AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Hei! Jeg er 30 år og fant i høst 2-3 ulike kuler i brystet. Fastlege sendte meg til mammografi. Jeg tok mammografi ved OUS og opplevde at legen avfeide meg veldig. De tok mammografi og han undersøkte kulene med hendene. Han sa at "jeg syns ikke dette virker noe skummelt" og spurte samtidig om jeg "kanskje hadde ramlet og slått meg"... Jeg svarte at man får vel ikke harde kuler i brystet av å dunke borti noe.. Spurte om han skulle ta biopsi (da fastlegen sa dette) men han sa det ikke var nødvendig. Jeg føler meg absolutt ikke beroliget etter dette. Dette er nå 2 mnd siden og kulene er der fortsatt. Ville dere slått dere til ro nå, eller bedt om flere undersøkelser? Han har sett på brystene både med mammografi og ultralyd, så han ville vel sikkert gjenkjent noe farlig dersom det var tilfelle? Hva tenker dere? Anonymkode: 4e356...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Mammografi og ultralyd er mer enn godt nok, ja. Det var det jeg også fikk, den gangen jeg oppdaget kuler i brystet. Falt meg ikke inn at det skulle være noe galt med det? Ble jo dobbelt undersøkt, det var mer enn jeg forventet. Søsteren min fikk biopsi i tillegg, den kulen hun hadde var nok litt større og så annerledes ut enn min, men hos henne var det godartet og ingenting man behøvde å gjøre noe med. Anonymkode: 8d187...853 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mammografi og ultralyd er mer enn godt nok, ja. Det var det jeg også fikk, den gangen jeg oppdaget kuler i brystet. Falt meg ikke inn at det skulle være noe galt med det? Ble jo dobbelt undersøkt, det var mer enn jeg forventet. Søsteren min fikk biopsi i tillegg, den kulen hun hadde var nok litt større og så annerledes ut enn min, men hos henne var det godartet og ingenting man behøvde å gjøre noe med. Anonymkode: 8d187...853 Tenker hovedsakelig fordi han mente at jeg sikkert hadde dunket borti noe for å de de tre kulene i brystet.. Hadde man sagt noe sånt til en dame på 50+? "Du har sikkert bare slått deg litt" .. 🙃 Anonymkode: 4e356...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Siden du har fått ultralyd så ville jeg vært beroliget. Det er egentlig ikke flere undersøkelser du kan få da kjenner ei som fikk samme svar som deg av fastlege, mammografi viste heller ingenting. Men kulen vokste.. det var først da hun krevde ultralyd at de fant kreft, Anonymkode: 21b33...f41 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Siden du har fått ultralyd så ville jeg vært beroliget. Det er egentlig ikke flere undersøkelser du kan få da kjenner ei som fikk samme svar som deg av fastlege, mammografi viste heller ingenting. Men kulen vokste.. det var først da hun krevde ultralyd at de fant kreft, Anonymkode: 21b33...f41 Ok, så bra. Det var det jeg lurte på, så da skal jeg prøve å slå meg til ro med det. Jeg hadde 3 ulike kuler og han hadde liksom en forklaring til hver av de uten å ta biopsi så da ble jeg usikker på om han egentlig kan være så sikkert uten biopsien. Anonymkode: 4e356...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Jeg er 30 år og fant i høst 2-3 ulike kuler i brystet. Fastlege sendte meg til mammografi. Jeg tok mammografi ved OUS og opplevde at legen avfeide meg veldig. De tok mammografi og han undersøkte kulene med hendene. Han sa at "jeg syns ikke dette virker noe skummelt" og spurte samtidig om jeg "kanskje hadde ramlet og slått meg"... Jeg svarte at man får vel ikke harde kuler i brystet av å dunke borti noe.. Spurte om han skulle ta biopsi (da fastlegen sa dette) men han sa det ikke var nødvendig. Jeg føler meg absolutt ikke beroliget etter dette. Dette er nå 2 mnd siden og kulene er der fortsatt. Ville dere slått dere til ro nå, eller bedt om flere undersøkelser? Han har sett på brystene både med mammografi og ultralyd, så han ville vel sikkert gjenkjent noe farlig dersom det var tilfelle? Hva tenker dere? Anonymkode: 4e356...e2e Men, er det at en lege, som har lang erfaring med dette, ikke finner noe galt, det samme som at han avfeier det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ok, så bra. Det var det jeg lurte på, så da skal jeg prøve å slå meg til ro med det. Jeg hadde 3 ulike kuler og han hadde liksom en forklaring til hver av de uten å ta biopsi så da ble jeg usikker på om han egentlig kan være så sikkert uten biopsien. Anonymkode: 4e356...e2e Ja høres ut som du ble godt undersøkt. Ville slått meg til ro Hvis han i tillegg har gitt deg forklaringer så er jo det super. Viser jo at han har sett hva det er. Med venninnen min trodde fastlegen det var et arr.. så det var ikke en god forklaring. Men du har vært hos spesialist og da ville jeg stolt på det Anonymkode: 21b33...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har også en kul i brystet, fastlegen henviste meg "for sikkerhets skyld" (jeg er 50), og jeg ble positivt overrasket da det viste seg at jeg skulle ha både mammografi og ultralyd av begge bryst. Legen som tok ultralyd så også på bildene og konkluderte med at dette er ufarlig. Da velger jeg å ikke tenke mer på det til det eventuelt dukker opp noe annet. Anonymkode: a8507...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Min mor hadde også kul og hovne lymfer, under øret- de aviste og behandlet for sopp i øregang. Nå: Kreft, god jul liksom😡 Anonymkode: ab59b...d6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei! Jeg er 30 år og fant i høst 2-3 ulike kuler i brystet. Fastlege sendte meg til mammografi. Jeg tok mammografi ved OUS og opplevde at legen avfeide meg veldig. De tok mammografi og han undersøkte kulene med hendene. Han sa at "jeg syns ikke dette virker noe skummelt" og spurte samtidig om jeg "kanskje hadde ramlet og slått meg"... Jeg svarte at man får vel ikke harde kuler i brystet av å dunke borti noe.. Spurte om han skulle ta biopsi (da fastlegen sa dette) men han sa det ikke var nødvendig. Jeg føler meg absolutt ikke beroliget etter dette. Dette er nå 2 mnd siden og kulene er der fortsatt. Ville dere slått dere til ro nå, eller bedt om flere undersøkelser? Han har sett på brystene både med mammografi og ultralyd, så han ville vel sikkert gjenkjent noe farlig dersom det var tilfelle? Hva tenker dere? Anonymkode: 4e356...e2e Jeg har 4 bindevevskuler i ene brystet, harde og ekle, og dette ser de på mammografi. Den første jeg fikk, tok de biopsi av for 25 år siden, den var i tillegg ganske stor og kjennbar, men den viste alikavell ikke på bildene. Nå til dags lyser den opp på bilda, så jeg tror kvaliteten på bildene og forskning og kjennskap til faget, gjør att legene ser godt forskjell på kreftkuler og de uskyldige kulene. Jeg var også veldig engstelig med første kul, men 25 år senere slapper jeg mer av når det dukker opp en ny kul, men de skal sjekkes uansett. Anonymkode: 4a380...79f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei! Jeg er 30 år og fant i høst 2-3 ulike kuler i brystet. Fastlege sendte meg til mammografi. Jeg tok mammografi ved OUS og opplevde at legen avfeide meg veldig. De tok mammografi og han undersøkte kulene med hendene. Han sa at "jeg syns ikke dette virker noe skummelt" og spurte samtidig om jeg "kanskje hadde ramlet og slått meg"... Jeg svarte at man får vel ikke harde kuler i brystet av å dunke borti noe.. Spurte om han skulle ta biopsi (da fastlegen sa dette) men han sa det ikke var nødvendig. Jeg føler meg absolutt ikke beroliget etter dette. Dette er nå 2 mnd siden og kulene er der fortsatt. Ville dere slått dere til ro nå, eller bedt om flere undersøkelser? Han har sett på brystene både med mammografi og ultralyd, så han ville vel sikkert gjenkjent noe farlig dersom det var tilfelle? Hva tenker dere? Anonymkode: 4e356...e2e Kreftleger vet hva de holder på med. Hvis legen har sett bilder og har kjent på kulene så ville han oppdaget det hvis det er kreft. Jeg ville slått meg til ro med legens konklusjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenker hovedsakelig fordi han mente at jeg sikkert hadde dunket borti noe for å de de tre kulene i brystet.. Hadde man sagt noe sånt til en dame på 50+? "Du har sikkert bare slått deg litt" .. 🙃 Anonymkode: 4e356...e2e Hvis han hadde sagt dette uten at du hadde fått mammografi og ultralyd først, så hadde jeg vært bekymret. Men du er jo undersøkt. Ja, det var kanskje en dum kommentar, men noen leger er ikke så flinke til å snakke med folk. 😅 Tror han kan kjenne igjen kreft likevel. Anonymkode: 8d187...853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå