Gå til innhold

Flere som har sluttet å kjøpe julegaver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kutta drastisk ned på antall gaver ja.
Vi voksne kjøper oss det vi trenger og ønsker oss når vi vil. Å kjøpe gave kun for gavenes skyld synes vi er tullete og har slutta med med, for miljøet, stresset og vår egen del. Vi er alle enige om det. 

Anonymkode: 2b2bf...1c2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har kutta drastisk ned på antall gaver ja.
Vi voksne kjøper oss det vi trenger og ønsker oss når vi vil. Å kjøpe gave kun for gavenes skyld synes vi er tullete og har slutta med med, for miljøet, stresset og vår egen del. Vi er alle enige om det. 

Så synd. Vi voksne gir fortsatt gaver til hverandre og storkoser oss med det. 

Anonymkode: ac691...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan på en måte si det er synd. Men det er mye mer synd på miljø og klima at vi fråtser i kjøpegilder av ting vi ikke trenger. Vi over-forbruker av verdens ressurser, og klimaet tåler det ikke.

Anonymkode: 3d18b...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god deal det. Ikke lett å kjøpe til voksne, og særlig hvis man skal tenke at det blir noenlunde likt og ikke det samme som i fjor. Kanskje litt lettelse for de med dårlig råd også. Voksne folk som maser om gaver er jo ikke særlig moro.

Anonymkode: 4ca22...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor synes du synd på en gjeng med voksne folk som er alle enige i avgjørelsen? Du høres utrolig nedlatende ut! 

Om du skal synes synd på noen, bør du gjøre det mot de av dere som kun vet om en måte å gjøre ting på. Dere som nekter å endre adferd selv om jorda skriker etter en endring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaver går stort sett rett i søpla. Det jeg vil ha, har jeg selvfølgelig kjøpt selv. Kan ikke forstå at noen synes det er hyggelig å prakke på noen ubrukelig ræl. Tror heller ikke miljøet er spesielt fornøyd. 

Anonymkode: 09dd3...668

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir gaver. Ungene har ønskelister og det kjøpes stort sett noe fra disse. Vi voksne gir også gaver, men ser ikke helt vitsen lengre. I år fikk jeg spørsmål om hva vi ønsket oss. Jeg ante ikke hva jeg skulle ønske, brukte lang tid på å finne noe, og da var det en kasserolle som jeg virkelig trengte. Nei, det var så kjedelig å ønske seg en liten kasserolle…. Så da fikk vi noe annet som vi absolutt ikke hadde bruk for - i en farge som ikke passer inn i vårt interiør… 

Anonymkode: f6fe5...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 15.09):

I vår familie har vi blitt enige om å kun handle til barn under 18år. Sånn har vi gjort det i noen år. Vi alle syns det bare er mas og stress med julegaver og som regel får man ikke noe man egentlig trenger/vil ha heller. Samt at jeg har i grunn alt jeg trenger fra før av uansett. Tenker også litt på miljøet i dette og hvor mye unødvendig som handles inn. 

Anonymkode: 2f0a6...581

Kjøper til alle under 18 og de vi feirer med 

Anonymkode: d2f60...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi gir gaver. Ungene har ønskelister og det kjøpes stort sett noe fra disse. Vi voksne gir også gaver, men ser ikke helt vitsen lengre. I år fikk jeg spørsmål om hva vi ønsket oss. Jeg ante ikke hva jeg skulle ønske, brukte lang tid på å finne noe, og da var det en kasserolle som jeg virkelig trengte. Nei, det var så kjedelig å ønske seg en liten kasserolle…. Så da fikk vi noe annet som vi absolutt ikke hadde bruk for - i en farge som ikke passer inn i vårt interiør… 

Hva med et bidrag til en beredskapskasse? Litt kjedelig og noe en håper en ikke får bruk for, men like vel nyttig og godt å ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med et bidrag til en beredskapskasse? Litt kjedelig og noe en håper en ikke får bruk for, men like vel nyttig og godt å ha?

Hadde det enda vært noe sånt, men det var totalt bortkastet spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...