AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #81 Del Skrevet 27. desember 2024 Har kutta drastisk ned på antall gaver ja. Vi voksne kjøper oss det vi trenger og ønsker oss når vi vil. Å kjøpe gave kun for gavenes skyld synes vi er tullete og har slutta med med, for miljøet, stresset og vår egen del. Vi er alle enige om det. Anonymkode: 2b2bf...1c2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #82 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har kutta drastisk ned på antall gaver ja. Vi voksne kjøper oss det vi trenger og ønsker oss når vi vil. Å kjøpe gave kun for gavenes skyld synes vi er tullete og har slutta med med, for miljøet, stresset og vår egen del. Vi er alle enige om det. Anonymkode: 2b2bf...1c2 Så synd. Vi voksne gir fortsatt gaver til hverandre og storkoser oss med det. Anonymkode: ac691...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #83 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så synd. Vi voksne gir fortsatt gaver til hverandre og storkoser oss med det. Anonymkode: ac691...b9c Man kan på en måte si det er synd. Men det er mye mer synd på miljø og klima at vi fråtser i kjøpegilder av ting vi ikke trenger. Vi over-forbruker av verdens ressurser, og klimaet tåler det ikke. Anonymkode: 3d18b...93f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. desember 2024 #84 Del Skrevet 27. desember 2024 Ja jeg har ingen og kjøpe til mere ☹️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #85 Del Skrevet 27. desember 2024 Høres ut som en god deal det. Ikke lett å kjøpe til voksne, og særlig hvis man skal tenke at det blir noenlunde likt og ikke det samme som i fjor. Kanskje litt lettelse for de med dårlig råd også. Voksne folk som maser om gaver er jo ikke særlig moro. Anonymkode: 4ca22...d0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #86 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så synd. Vi voksne gir fortsatt gaver til hverandre og storkoser oss med det. Anonymkode: ac691...b9c Hvorfor synes du synd på en gjeng med voksne folk som er alle enige i avgjørelsen? Du høres utrolig nedlatende ut! Om du skal synes synd på noen, bør du gjøre det mot de av dere som kun vet om en måte å gjøre ting på. Dere som nekter å endre adferd selv om jorda skriker etter en endring. Anonymkode: 2b2bf...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #87 Del Skrevet 27. desember 2024 Gaver går stort sett rett i søpla. Det jeg vil ha, har jeg selvfølgelig kjøpt selv. Kan ikke forstå at noen synes det er hyggelig å prakke på noen ubrukelig ræl. Tror heller ikke miljøet er spesielt fornøyd. Anonymkode: 09dd3...668 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #88 Del Skrevet 27. desember 2024 Vi gir gaver. Ungene har ønskelister og det kjøpes stort sett noe fra disse. Vi voksne gir også gaver, men ser ikke helt vitsen lengre. I år fikk jeg spørsmål om hva vi ønsket oss. Jeg ante ikke hva jeg skulle ønske, brukte lang tid på å finne noe, og da var det en kasserolle som jeg virkelig trengte. Nei, det var så kjedelig å ønske seg en liten kasserolle…. Så da fikk vi noe annet som vi absolutt ikke hadde bruk for - i en farge som ikke passer inn i vårt interiør… Anonymkode: f6fe5...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #89 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 15.09): I vår familie har vi blitt enige om å kun handle til barn under 18år. Sånn har vi gjort det i noen år. Vi alle syns det bare er mas og stress med julegaver og som regel får man ikke noe man egentlig trenger/vil ha heller. Samt at jeg har i grunn alt jeg trenger fra før av uansett. Tenker også litt på miljøet i dette og hvor mye unødvendig som handles inn. Anonymkode: 2f0a6...581 Kjøper til alle under 18 og de vi feirer med Anonymkode: d2f60...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #90 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi gir gaver. Ungene har ønskelister og det kjøpes stort sett noe fra disse. Vi voksne gir også gaver, men ser ikke helt vitsen lengre. I år fikk jeg spørsmål om hva vi ønsket oss. Jeg ante ikke hva jeg skulle ønske, brukte lang tid på å finne noe, og da var det en kasserolle som jeg virkelig trengte. Nei, det var så kjedelig å ønske seg en liten kasserolle…. Så da fikk vi noe annet som vi absolutt ikke hadde bruk for - i en farge som ikke passer inn i vårt interiør… Anonymkode: f6fe5...438 Hva med et bidrag til en beredskapskasse? Litt kjedelig og noe en håper en ikke får bruk for, men like vel nyttig og godt å ha? Anonymkode: 3d18b...93f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #91 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med et bidrag til en beredskapskasse? Litt kjedelig og noe en håper en ikke får bruk for, men like vel nyttig og godt å ha? Anonymkode: 3d18b...93f Hadde det enda vært noe sånt, men det var totalt bortkastet spør du meg.. Anonymkode: f6fe5...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå