AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden I vår familie har vi blitt enige om å kun handle til barn under 18år. Sånn har vi gjort det i noen år. Vi alle syns det bare er mas og stress med julegaver og som regel får man ikke noe man egentlig trenger/vil ha heller. Samt at jeg har i grunn alt jeg trenger fra før av uansett. Tenker også litt på miljøet i dette og hvor mye unødvendig som handles inn. Anonymkode: 2f0a6...581 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Avsluttet gaver her også. Ingen barn igjen i familien, yngste av alle er 18 nå, så ferdig med alt av bursdager også nå 🤩 Anonymkode: ee416...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Smålig Anonymkode: c4b07...e60 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Vi har ikke sluttet å gi gaver - det ville jeg synes var nitrist. Da er jo julaften bare et vanlig familiebesøk, da. Men vi bryr oss ikke om å kjøpe/få dyre og store gaver. En god spekepølse, en kurv med noen gode oster og marmelade, en konfekteske, osv, er mer enn godt nok. Folk i slekten er også flinke på å ønske seg ting de trenger, som en ny panne, en ny rake til hagesesongen, osv. Vi gir aldri ræl bare for å gi noe, og vi får heller ikke det tilbake. Om det var sånn, så ville jeg nok tatt samtalen om å endre på gave-ordningen, og spesifisere at vi heller ønsker forbruksvarer enn et enormt strandhåndkle med monogram, masseprodusert til hele slekten. Anonymkode: 871f7...07f 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Vi sluttet allerede da barna var små. Det ble rett og slett for mye. Anonymkode: bca1a...dd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bælfeit Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Den beste gaven er å være sammen med familien og god mat,skikkelig klisje men sant. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Bælfeit skrev (Akkurat nå): Den beste gaven er å være sammen med familien og god mat,skikkelig klisje men sant. Men det gjør vi jo hele tiden? Det som skiller julaften fra første juledag, andre juledag, nyttårsaften, osv, er julegavene. Anonymkode: 871f7...07f 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Nei her har vi ikke sluttet, og kommer ikke til å gjøre det heller. Her gir vi ikke bursdagsgaver til de over 15 år, utenom ved rund dag, men jul fortsetter vi med da. Vi prøver heller å ikke ta helt av, og vi gir ofte ting folk trenger. Jeg ble helt rørt her når ene søsken sendte en eske med ikke mindre enn 7 julegaver bare til meg. Alle vakkert pakket inn. Av erfaring så kan det godt være helt enkle ting inni, men gjennomtenkt. Te, ledtelys, godteri, ting tantebarn har laget, en fin kopp, et lite skilt, osv. Det søsken tar litt av, men vet det koser seg med det. Jeg synes selv det kan være veldig koselig å gå rundt å tenke på hva jeg skal gi de ulike. Gjerne ikke akkurat uken før jul, men litt i god tid. Et barn hos meg får et klesplagg kjøpt i vår, som jeg vet vil passe perfekt. Jeg har også funnet noe flott til mine foreldre, særlig min mor, og jeg gleder meg som en unge til å høre reaksjonen etter hun har fått den 🥰 Tror jeg har nailet ene søsken også, men er mer spent på annet om jeg har truffet der. Barna har jo ofte ønskelister, mens vi voksne kan være vanskeligere, så ekstra gøy å treffe på de synes jeg. Jeg ser veldig frem til noen hyggelige telefonsamtaler første dag om hva de ulike har fått som feirer andre steder. 🥰 Endret 8 timer siden av Daisy-love 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Høres ut som en ordentlig taper-familie med lite energi som ingen vil ha noe med å gjøre. Anonymkode: a48b4...43e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bælfeit Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det gjør vi jo hele tiden? Det som skiller julaften fra første juledag, andre juledag, nyttårsaften, osv, er julegavene. Anonymkode: 871f7...07f Ikke i vår familie,er sjeldent vi samles alle sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden Vi gir kun julegaver til de vi er sammen med julaften. Og gavene kan enten brukes, spises eller drikkes. Ikke noe skapfyll eller nips. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som en ordentlig taper-familie med lite energi som ingen vil ha noe med å gjøre. Anonymkode: a48b4...43e Din energi er ikke spesielt hyggelig. 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det gjør vi jo hele tiden? Det som skiller julaften fra første juledag, andre juledag, nyttårsaften, osv, er julegavene. Anonymkode: 871f7...07f Nei, alle gjør jo ikke det. Anonymkode: bca1a...dd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden Ikke sluttet med det,å kommer heller ikke til å slutte! Men til forskjell fra veldig mange andre Nordmenn,så holder vi oss til priser mellom 1000 og 2000kroner,som vi alle mener er mer en nok. Mens mange jeg kan både lese å høre om kjøper TVer,PS5er og alt mulig slags dyre ting fra 5000 og opp mot 20 000kroner eller mer.. Sån stormannsgalskap kommer min familje aldri til å holde på med. Det står heller ikke på pengene hos mine familjemedlemmer. Det er bare sært og vulgært! Er svært glad for vi ikke har kastet oss på denne enorme kjøpsfesten,der man tydeligvis kan bruke uendelig med penger. Brenner de så hardt i lomma,så anbefaler jeg Røde Kors! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden Fant80 skrev (1 minutt siden): Ikke sluttet med det,å kommer heller ikke til å slutte! Men til forskjell fra veldig mange andre Nordmenn,så holder vi oss til priser mellom 1000 og 2000kroner,som vi alle mener er mer en nok. Mens mange jeg kan både lese å høre om kjøper TVer,PS5er og alt mulig slags dyre ting fra 5000 og opp mot 20 000kroner eller mer.. Sån stormannsgalskap kommer min familje aldri til å holde på med. Det står heller ikke på pengene hos mine familjemedlemmer. Det er bare sært og vulgært! Er svært glad for vi ikke har kastet oss på denne enorme kjøpsfesten,der man tydeligvis kan bruke uendelig med penger. Brenner de så hardt i lomma,så anbefaler jeg Røde Kors! Tenker noe av det samme her også. Kjøpefest gidder jeg ikke være med på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden Kommer nok aldri til å slutte med gaver. Hørres nitrist ut å ikke kunne gi noe til dem man er glad i. Gir dere ikke gaver til hverandre til bursdager osv heller da? Om man synes man har for mye ting kan man jo gi opplevelser, veldedige formål osv. Å slutte helt med gaver hørres bare kjipt ut. Anonymkode: 91b08...a36 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Del Skrevet 7 timer siden Jeg syns det er kjempekoselig med julegaver. Hyggelig å kjøpe, hyggelig å få noen gaver under treet og utrolig hyggelig når andre åpner gaver de har fått fra meg Anonymkode: a0cf4...ae1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 7 timer siden #18 Del Skrevet 7 timer siden Vi gir kun til de nærmeste og de vi feirer jul med. Gir ikke til venner osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7 timer siden #19 Del Skrevet 7 timer siden Nei, har heldigvis ikke sluttet med det, jeg elsker å gi og få gaver. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden Kjøper dyre gaver til barna. De voksne får rimeligere gaver. Anonymkode: b37d4...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå