Gå til innhold

Kjøpt min første mascara på over ett tiår, trenger litt veiledning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da har jeg tenkt og rådført meg og kjøpt meg en mascara igjen. Vil bare ha på vippene oppe. Kjøpte denne her etter anbefalinger: https://www.maybelline.com/eye-makeup/mascara/lash-sensational-sky-high-waterproof-mascara-makeup?variant=Very+Black 

Vannfast er tingen for meg som har rennende øyne, og denne skulle ikke gi så veldig effekt. Mulig jeg er helt elendig her, men er det nødvendig med sånn vippekam også? Føler de klumpet seg veldig 🤔 Tenker sånn en grer igjennom, ikke bøyer altså. 
Tar gjerne i mot tips på teknikk på å få på uten at det klumper seg, samt andre gode innspill. Føler meg som en 13åring som har fått sin første mascara, og ikke 40+ 🤣🫣 Ikke brukt noe sminke siden midten av 20-årene, så er strengt tatt over ett tiår siden også. 
Takk for alle gode råd og innspill. #clueless

Anonymkode: 6a91d...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du grer igjennom med børsten på mascaraen, så skal ikke trenge vippekam til denne. Bruker akkurat denne selv, bare ikke den vannfaste. Sliter selv med rennende øyne så må ha noe som sitter godt. Den du har linket til sitter SINNSYKT godt, for godt på meg. Så gikk over til den ikke-vannfaste, den sitter som andre vannfaste. 

Er iallfall den mascaraen jeg er mest fornøyd med etter å ha prøvde en hal haug.

Anonymkode: bb97b...407

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne er veldig god, så godt kjøp.

Når den er ny kan selv de erfarne slite med at det klumper seg. Det som vil gjøre det lettere for deg er å ta en kleenex, og raskt dra børsten gjennom den før du legger på vippene. 

Jeg bruker ikke vippekam, men vippebøyer. Ingen av delene er nødvendig. Men området bør være rengjort ellers smitter det rett. Da legger du børsten nederst på vippekammen, dytter den lett inn, og beveger den sakte oppover med små sikk-sakk bevegelser. Begynner du får høyt på vippene, eller er for lett på handen, klumper det seg faktisk raskere. 

Om du søler, la mascaraen tørke, da er det lett å skrape bort. Er ikke det nok vil en q-tips med micellar vann fikse det. 

Anonymkode: 42c02...366

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes ofte vannfaste mascaraer sitter litt for godt på vippene når jeg skal rense, og opplever at de kan klumpe mer enn samme mascara som ikke er vannfast.

Hvis du uansett bare vil ha på øverste vippekant så er ikke rennende øyne noe problem, jeg opplever hvert fall ikke det med mine øyne under allergisesong.

Selv bruker jeg begge disse, avhengig av hva jeg skal. De klumper ikke. Første er litt mer hverdags for meg, og den andre bruker jeg hvis jeg vil ha litt mer "drama":

https://www.blivakker.no/product/3141304?utm_campaign=pmax-bb-lm&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI86-QhLy2igMVxjhECB0f_BrCEAQYASABEgIOWfD_BwE

og

https://www.blivakker.no/product/3102070?utm_campaign=pmax-bb-lm&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMImLae77y2igMVmxCiAx0-CR66EAQYASABEgIH4_D_BwE

Anonymkode: 2fb4e...e09

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i at den mest sannsynlig klumper seg fordi den er ny, og det blir for mye produkt på kosten. Prøv å tørk av kosten litt med en tørr klut eller lignende.

Anonymkode: f8394...08c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk dere! Så fint å høre jeg har gjort et godt kjøpt, og da skal jeg prøve igjen her, med bruk av både Kleenex, og bedre teknikk. Jeg begynte nok for langt ute, for jeg følte den kom litt for langt nær øyene, og jeg ble litt skvetten. 
Brukte alltid vannfast i tenårene, da samme hva jeg brukte så rant det, men mulig de er blitt litt bedre på 20+ år 😅 Syntes også det var en veldig fin farge på pakken her, og den tok liten plass (som om det er relevant, men som 13 år igjen, så følte jeg litt på det også 🤣🥰). 
Jeg får nok teknikken. Kjøpte den på Normal etter anbefaling, så var ikke så dyr heller. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes ofte vannfaste mascaraer sitter litt for godt på vippene når jeg skal rense, og opplever at de kan klumpe mer enn samme mascara som ikke er vannfast.

Hvis du uansett bare vil ha på øverste vippekant så er ikke rennende øyne noe problem, jeg opplever hvert fall ikke det med mine øyne under allergisesong.

Selv bruker jeg begge disse, avhengig av hva jeg skal. De klumper ikke. Første er litt mer hverdags for meg, og den andre bruker jeg hvis jeg vil ha litt mer "drama":

https://www.blivakker.no/product/3141304?utm_campaign=pmax-bb-lm&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI86-QhLy2igMVxjhECB0f_BrCEAQYASABEgIOWfD_BwE

og

https://www.blivakker.no/product/3102070?utm_campaign=pmax-bb-lm&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMImLae77y2igMVmxCiAx0-CR66EAQYASABEgIH4_D_BwE

Anonymkode: 2fb4e...e09

Takk for tips om andre til senere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nye mascaraer klumper seg nesten alltid. Prøv som de andre sier og dra av litt av kosten før du påfører, og la mascaraen få litt luft før du tar den på. Den blir bedre å jobbe med etterhvert. Om de har klumpet seg veldig sammen og du får "spider eyes" kan du vente til det har tørket og dele vippene fra hverandre med en knappenål. Jeg synes børster bare klumper spider eyes enda mer sammen... 

Anonymkode: 9d5af...68e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppdatering: 

Da tørket jeg av med litt papir, og ventet litt, og tok på et lag. Nå gikk det bedre. Litt spider-eyes nå også, men hjalp å ta en negl å skille litt med den med brillene på. 
Jeg tror det er litt håp her, så får jeg se om det blir en fast rutine, eller litt inni mellom 😊

Takk igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nye mascaraer klumper seg nesten alltid. Prøv som de andre sier og dra av litt av kosten før du påfører, og la mascaraen få litt luft før du tar den på. Den blir bedre å jobbe med etterhvert. Om de har klumpet seg veldig sammen og du får "spider eyes" kan du vente til det har tørket og dele vippene fra hverandre med en knappenål. Jeg synes børster bare klumper spider eyes enda mer sammen... 

Anonymkode: 9d5af...68e

Enig i den. Men vil anbefale tannpirker, ikke knappenål 😱

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig i den. Men vil anbefale tannpirker, ikke knappenål 😱

Som synshemmet så høres ingen av delene ut som en god ide 🤣🤓 Men tannpirker var bedre enn knappenål da. Takk for tips 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i alle dager skal du begynne med maskara som førtiåring?

Anonymkode: 85b41...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke....?

Anonymkode: 9d7ff...645

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor skulle hun ikke det?

Personlig liker jeg ikke akkurat denne mascaraen nettopp fordi jeg synes den klumper vippene for mye, men jeg vet mange som elsker den så det er nok bare preferanse. Som regel synes jeg mascara faktisk er enklest å bruke når de nærmer seg nesten tom for da er det lite produkt, jeg får løft og separasjon fremfor at det klumper seg. (har prøvd knappenål trikset men det er kjempeskummelt! 😱) Jeg liker Benefit fanfest sin aller best(dyr), og en god nummer to er faktisk maybeline lash sensational(enda jeg ikke pleier å like de gummi børstene) som er langt rimeligere.

Så du kan jo prøve å bruke papir f.eks. til å redusere mengden produkt på børsten. Pass også på at vippene er helt tørre før påføring. Du kan også kjøpe en sånn spoolie for å hjelpe å børste, gjør det før mascaraen tørker. Ellers ha børsten så nært vipperoten som mulig, og "sag" litt frem og tilbake før du børster ut. Se noen videoer på youtube?:) Og, øvelse gjør mester! 

Anonymkode: dd017...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor skulle hun ikke det?

Personlig liker jeg ikke akkurat denne mascaraen nettopp fordi jeg synes den klumper vippene for mye, men jeg vet mange som elsker den så det er nok bare preferanse. Som regel synes jeg mascara faktisk er enklest å bruke når de nærmer seg nesten tom for da er det lite produkt, jeg får løft og separasjon fremfor at det klumper seg. (har prøvd knappenål trikset men det er kjempeskummelt! 😱) Jeg liker Benefit fanfest sin aller best(dyr), og en god nummer to er faktisk maybeline lash sensational(enda jeg ikke pleier å like de gummi børstene) som er langt rimeligere.

Så du kan jo prøve å bruke papir f.eks. til å redusere mengden produkt på børsten. Pass også på at vippene er helt tørre før påføring. Du kan også kjøpe en sånn spoolie for å hjelpe å børste, gjør det før mascaraen tørker. Ellers ha børsten så nært vipperoten som mulig, og "sag" litt frem og tilbake før du børster ut. Se noen videoer på youtube?:) Og, øvelse gjør mester! 

Anonymkode: dd017...263

Sånn er jeg også.

Jeg bruker faktisk gammel mascara og ny mascara samtidig de første gangene, så jeg overlapper. Begynner å påføre med gammel mascara, og fortsetter med den nye (bruker gammel børste,) til ny mascara ikke er stappfull lenger, da går jeg over til å bare bruke den. Helt ny mascara er et rent lite helvete, spør du meg. 

Anonymkode: 9d7ff...645

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...