AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #61 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 15.38): Ingen måling el veiing. Spurte meg om høyde og vekt. Hun er ganske ung da. Sikkert 20-21. Så er vel uerfaren Anonymkode: 84e64...b7c Og mindre begavet. Noen må kurse henne i hva som er innafor å ytre. Å tenke det er en ting, men folk flest har filter Anonymkode: 7dac8...df8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #62 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å kalle andre tykke er ikke ok uansett. Dersom du sa du ønsket å gå ned i vekt, oppgav høyde og vekt til PT og PT så sa «jeg vil anbefale et mål om å gå ned 20 kg» så er det helt ok. Jeg hadde nok byttet pt, du betaler for en tjeneste og da er det viktig at du blir motivert, det er ikke viktig hva pt mener. Anonymkode: bdff5...f7d Hvorfor er det ikke ok å kalle tykke folk for tykke? Det er ikke et skjellsord, kun en beskrivelse av vekten til en person. Når man går til en pt, lege og liknende, må man tåle å høre sannheten om vekt og form. Anonymkode: 32eb2...352 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. desember 2024 #63 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, men noen av dem har også human skills. Jeg har hatt PT der jeg bare ikke orka den stemninga. Spesielt fordi jeg var sliten fordi jeg skulle rehabiliteres etter inaktivitet pga sykdom. Da hjelper ikke militær stil og kom igjen tjukken! Samtidig har jeg hatt trenere som jeg vet driver med toppidrett som har formidla ut treningsglede og gode rutiner. Da har det vært attraktivt å gå på de timene. Og jeg har gått ned i vekt. Anonymkode: 55ce3...125 Du har et poeng. Det som gir best resultater er den treninga som man holder på med jevnlig og helst uavbrutt over flere år, og da hjelper det å ha en trener man gleder seg til å trene med. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. desember 2024 #64 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er det ikke ok å kalle tykke folk for tykke? Det er ikke et skjellsord, kun en beskrivelse av vekten til en person. Når man går til en pt, lege og liknende, må man tåle å høre sannheten om vekt og form. Anonymkode: 32eb2...352 Jeg ville taklet den sannheten bra, men alle gjør ikke det, og det er mest de som ikke takler dette som har behov for trener-hjelp. Derfor trenger vi også trener med varsom sosial intelligens. Den treneren som er altfor direkte passer kanskje ikke for TS, men hen kunne fint ha passet for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #65 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er det ikke ok å kalle tykke folk for tykke? Det er ikke et skjellsord, kun en beskrivelse av vekten til en person. Når man går til en pt, lege og liknende, må man tåle å høre sannheten om vekt og form. Anonymkode: 32eb2...352 Hvorfor må man kalle folk for noe i det hele tatt? Tror du ikke de er klar over det selv? PTen skal forholde seg til kunden etter hva kunden ønsker å oppnå med sitt besøk. Det samme med lege, man kommer dit av en grunn. Om vekten er relevant, tar man det derfra, men man trenger ikke å nevne det. Hvert fall ikke utfra hva ens personlige preferanse er. For mange er tjukk er skjellsord. Tjukkebolla feita, det er brukt i mange sammenhenger som er ment nedsettende. PT vil sikkert ha sitt eget mål for ts, nemlig å få ts ned i vekt. Men det er ikke sikkert det er ts sitt mål. PTen sitt mål er irrelevant. TS er den som betaler. PT skal sitte med kunnskapen. PT har beklageligvis store mangler. Anonymkode: 2fd4f...03a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #66 Del Skrevet 27. desember 2024 En svært uerfaren PT med lite kundeerfaring og livserfaring, med andre ord! Det er du selv som skal sette målet og PT som skal bidra til at du jobber mot det. Det er ikke PT som skal sette dine mål! Anonymkode: 1456a...ade 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #67 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 14.12): Hei. Begynte å trene. Greit nok, noen ganger er det ok å kalle en spade for en spade. Tought love. Men er det vanlig med PTer som er så direkte? Anonymkode: 84e64...b7c Nei, absolutt ikke. Anonymkode: 03495...21b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #68 Del Skrevet 27. desember 2024 LeneXCII skrev (11 timer siden): Jada, de finnes selvsagt men de aller fleste med overvekt skyldes ikke noe sykdom og det vet du.. Jo, det gjør det. Når du tar med alle med spiseforstyrrelse og hormonelle forstyrrelser, så er det absolutt flesteparten. Hvorfor denne aversjonen mot å ta til seg info og være profesjonell? Anonymkode: 03495...21b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #69 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jo, det gjør det. Når du tar med alle med spiseforstyrrelse og hormonelle forstyrrelser, så er det absolutt flesteparten. Hvorfor denne aversjonen mot å ta til seg info og være profesjonell? Anonymkode: 03495...21b Pluss, at en PT som ikke har kjent kliienten lang tid, og ikke vet hverken om hvorfor klienten er tykk eller bakgrunnen, vet heller ikke hvordan en slik beskjed vil påvirke klienten. Jeg har har hatt anoreksi, men er nå overvektig, og vet det inderlig godt selv. Jeg misliker ekstremt hvordan jeg ser ut, og har et vestlig selvhat. At andre også skal påpeke at jeg er tykk ødelegger virkelig flere dager for meg. Anonymkode: 994ca...364 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #70 Del Skrevet 28. desember 2024 Men du at det var feil og at du ikke burde gå ned 20 kg? Hva er din BMI? Har du mye muskler? Mener du at PTen ikke skulle si det selv hvis hun hadde rett? Anonymkode: 2e083...77a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 28. desember 2024 #71 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jo, det gjør det. Når du tar med alle med spiseforstyrrelse og hormonelle forstyrrelser, så er det absolutt flesteparten. Hvorfor denne aversjonen mot å ta til seg info og være profesjonell? Tullprat, de aller fleste med overvekt spiser for mye og gjør for lite! Men det er for enkelt til at det er interessant.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #72 Del Skrevet 28. desember 2024 20 kg fr mye er ekstremt, da er du er langt forbi "tjukk", og mer over i sykelig fedme. Anonymkode: 274d8...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:41 #73 Del Skrevet onsdag kl 17:41 Synes det var helt grei til tilbakemelding. Hun traff kanskje en nerve, men kanskje det er det du trenger for å komme i gang. Er du mann eller kvinne? Vekt og høyde? Anonymkode: 0f56e...b00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvekk Skrevet 19 timer siden #74 Del Skrevet 19 timer siden (endret) LeneXCII skrev (På 28.12.2024 den 9.24): Tullprat, de aller fleste med overvekt spiser for mye og gjør for lite! Men det er for enkelt til at det er interessant.. «Gjør for lite» behøver absolutt ikke å stemme. Vet om mange som er svært fysisk aktive men som fortsatt havner i forskjellige overvekts-kategorier. Det blir å plassere alle med overvekt i en «lathet/mindre gode som mennesker kategori, som for meg er et stusselig menneskesyn. Men at sum kalorier inn vs kalorier ut, har alt og si stemmer. At det herifra blir for enkelt til å være interessant, er jeg heller ikke enig i. Det er mangefasetterte grunner til at noen spiser mer en kroppen har behov for, dersom det faktisk hadde vært så lett som å bestemme seg, så tror jeg de færreste hadde bestemt seg for å være overvektige. Det er jo også en grunn til at vi nå ser at mange overvektige, som har prøvd utallige dietter, pter, ernæringsfysiologer, vektklubber o.l tidligere uten å lykkes. Nå lykkes med de nye vektmedisinene på markedet. Dette er sprøyter som skrur av matstøyet i hode, regulerer metthetsfølelsen og regulerer blodsukkerstigning. Men her ser vi en horde av normalvektige og slanke (spesielt på internett), som blir voldsomt opprørte av disse medisinen. For nå har man ikke lenger enerett på den «selvdisiplinen» som overvektige har manglet før. Fra lengre opp i tråden så syns jeg ikke man kan likestille tjukk med beinrangel, det blir riktigere med ord som bælfeit eller kjukkebolla. Som en som selv har vært normalvektig, i kategori fedme og overvekt, har ikke jeg et problem med å si at jeg har vært tjukk, for meg er det antonym med tynn. Men at en PT brøler ut med beskrivelse av kropp uoppfordret er ikke greit. Endret 12 timer siden av Kvekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå