Gå til innhold

PTen sa jeg var tjukk og måtte ned 20 kg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 
Begynte å trene. Greit nok, noen ganger er det ok å kalle en spade for en spade. Tought love. Men er det vanlig med PTer som  er så direkte?

Anonymkode: 84e64...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det tenker jeg. Du vet jo selv at du er overvektig, og om du tenker du vil ned 20 kilo så er det jo en grei tilbakemelding. Om du ikke vil ned 20 kilo så er det jo bare å takke for omtanken, men nei takk

Anonymkode: 3eb90...18d

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han brukte ordene "du er tykk" tenker jeg kanskje det er i overkant direkte. At han sier du bør med 20 kg, er innafor så lenge det er sagt respektfullt. (Jeg må også ned 20 kg)

Anonymkode: 5c748...964

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis han brukte ordene "du er tykk" tenker jeg kanskje det er i overkant direkte. At han sier du bør med 20 kg, er innafor så lenge det er sagt respektfullt. (Jeg må også ned 20 kg)

Anonymkode: 5c748...964

Er en kvinnelig PT.

Ja. Hun sa rett ut at jeg var altfor tjukk. Og måtte ned minst 20 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Useriøs PT. :fy: Sånn behandler en ikke folk. Foreslå kursing for vedkommende, så hun kan bli litt bedre sosialt i jobben. 

Er vedkommende veldig ung og nyutdannet? 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var det i forbindelse med veiing/målinger? Eller hvilken kontekst skjedde dette? 

Anonymkode: 6c4f2...22c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt bak mål, jeg hadde gitt beskjed til treningssenteret om en idiotisk ansatt. 
Trening handler om å så mye mer enn å gå ned i vekt! Man skal trene kroppen, og det er uavhengig av vekt. Det burde fokuset være, en sterk og sunn kropp. Selv om hun mener du skal gå ned 20 kg er det jo ikke sikkert at det er det du ønsker eller trenger. 
En sunn og frisk kropp handler om veldig mye mer enn bare være tynn, og en pt som ikke forstår dette er rimelig dum. 

Jeg har også brukt pt og målet var å gå ned i vekt og bli sterkere. Min pt har aldri brukt ord som tjukk eller fortalt meg hvor mye/lite jeg måtte gå ned. Vi hadde en hyggelig samtale om mat, trening og hva jeg ønsket og deretter satte pt opp en plan som vi jobbet mot det neste året. Sånn skal det være. 

Anonymkode: 988d3...357

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er en kvinnelig PT.

Ja. Hun sa rett ut at jeg var altfor tjukk. Og måtte ned minst 20 kg. 

Da hadde jeg takket for meg, og funnet en annen pt. Jeg var fullt klar over at jeg var overvektig når jeg startet å trene. Og hovedmålet var å gå ned i vekt. Men hadde ikke giddet bruke tid og penger på en " sånn" pt. Min var positiv og veldig motiverende.

Anonymkode: 50903...a95

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både du, PTen og alle andre ser jo at du er tjukk. Det er jo ingen hemmelighet?

Anonymkode: b4b87...f11

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Både du, PTen og alle andre ser jo at du er tjukk. Det er jo ingen hemmelighet?

Anonymkode: b4b87...f11

Syns ikke man skal være så streng, det gjør ingenting å være litt overvektig. 20 kg er litt mye kanskje ja, men man skal ikke være for streng

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja, det tenker jeg. Du vet jo selv at du er overvektig, og om du tenker du vil ned 20 kilo så er det jo en grei tilbakemelding. Om du ikke vil ned 20 kilo så er det jo bare å takke for omtanken, men nei takk

Anonymkode: 3eb90...18d

Overvektig og tjukk har helt forskjellig klang. Er du profesjonell, så kaller du ikke kundene tjukke. 

Anonymkode: f781d...236

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hei. 
Begynte å trene. Greit nok, noen ganger er det ok å kalle en spade for en spade. Tought love. Men er det vanlig med PTer som  er så direkte?

Det er ikke vanlig. Ikke greit å bruke de ordene. PT pleier å spørre kunder om målene sine med treningen.

Anonymkode: 02891...43d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hei. 

Det er vanlig at PT-er gjør det som funker for dem. Folk er forskjellige. For de fleste så fungerer det å være ærlig med hverandre og ikke på på eggeskall rundt hverandre. Hadde jeg hatt PT hadde jeg sagt at jeg satt pris på at PT-en var direkte. Kanskje denne PT-en har opplevd at å kalle folk tjukke frigir litt aggresjon og at man bruker det til å sette inn høygiret? Det er liksom litt som de som snakker om "revenge body" når man slår opp med noen - samme konsept. At mange på Kvinneguiden er noen pysete fitter gjør jo ikke at PT-er må gå ut i fra at alle er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HemmeligSpion skrev (1 minutt siden):

Det er vanlig at PT-er gjør det som funker for dem. Folk er forskjellige. For de fleste så fungerer det å være ærlig med hverandre og ikke på på eggeskall rundt hverandre. Hadde jeg hatt PT hadde jeg sagt at jeg satt pris på at PT-en var direkte. Kanskje denne PT-en har opplevd at å kalle folk tjukke frigir litt aggresjon og at man bruker det til å sette inn høygiret? Det er liksom litt som de som snakker om "revenge body" når man slår opp med noen - samme konsept. At mange på Kvinneguiden er noen pysete fitter gjør jo ikke at PT-er må gå ut i fra at alle er det.

20 kg tar sånn et helt år gå ned, liten vits å være så streng da i begynnelsen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt greit.

Anonymkode: 8391c...e96

Nei, det er det ikke 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...