AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Stappfullt venterom og det ble hostet om kapp. Covid og influensa m.m. vil jeg tro. Jeg måtte innom for å ta noen tester hos legen, men ellers frisk. Er det virkelig så mye legen kan gjøre mot covid eller influensa? Kan ikke en evt sykemelding gis på e konsultasjon; så slipper man å smitte alle 🤪 Anonymkode: ea5be...1d6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Årsak er en del blir testet for mykoplasma og kikhoste. Og mann ska pga sjekke crp i mange tilfeller. Og egentlig har ikke lege lov å skrive ut sykmelding uten å sett pasienten. Hos oss så står det at en ska ha munnbind ved luftveis infeksjon, forkjølelse osv 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Hvordan vet du diagnosene til folka? Jeg hadde spurt om det var forsinkelser og deretter hadde ventet utenfor helt opp til min time. Anonymkode: ab560...2e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaulAngelsk Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Enig, fikk selv covid etter å ha sittet på legevakten et par timer i Oslo i August. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan vet du diagnosene til folka? Jeg hadde spurt om det var forsinkelser og deretter hadde ventet utenfor helt opp til min time. Anonymkode: ab560...2e3 Jeg vet jo ikke det, men helsesektretæren sa at de fleste hadde mykoplasma, Covid og influensen nå, så da er vel sannsynligheten stor for det er det en del har. Anonymkode: ea5be...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden jegerrinne skrev (5 minutter siden): Årsak er en del blir testet for mykoplasma og kikhoste. Og mann ska pga sjekke crp i mange tilfeller. Og egentlig har ikke lege lov å skrive ut sykmelding uten å sett pasienten. Hos oss så står det at en ska ha munnbind ved luftveis infeksjon, forkjølelse osv Ja, det burde de hatt, mange hosta uten å holde for munnen. Anonymkode: ea5be...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden RaulAngelsk skrev (4 minutter siden): Enig, fikk selv covid etter å ha sittet på legevakten et par timer i Oslo i August. Huff, kjedelig Anonymkode: ea5be...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Du er overrasket over at det er syke folk hos legen? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden Noen er der for hostelindring feks, ikke nødvendigvis behandling. Kanskje du som er frisk bør kutte ut å teste deg? Anonymkode: 482a7...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Del Skrevet 10 timer siden Butikksentrene også. Så mange som hoster. Anonymkode: 6249a...301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen er der for hostelindring feks, ikke nødvendigvis behandling. Kanskje du som er frisk bør kutte ut å teste deg? Anonymkode: 482a7...6df Du vet selv om en er "friske" så må en på legesenteret for oppfølging og testing på en del ting Selv i dag måtte jeg for å sjekke stoffskifte, b12, d vitaminer, få b12 injeksjon osv Men en må regne med at det er folk som er syke der Anonymkode: 5c091...b4a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, det burde de hatt, mange hosta uten å holde for munnen. Anonymkode: ea5be...1d6 Dét er bare jævlig dårlig folkeskikk. Innimellom så hoster faktisk folk opp slim, og fet er jo bare skikkelig ekkelt om de lar det fly gjennom luften og treffe ting, og så er det jo i tillegg alt av spytt, virus og bakterier som de bare sprer rundt seg. Skjønner ike at det er så mange som har et så stort hull i oppdragelsen sin! Man skal holde seg for munnen når man hoster - samma om man tror man er syk eller ikke, for man hoster spyttet sitt ut i rommet uansett! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 10 timer siden #13 Del Skrevet 10 timer siden På legekontoret jeg går til har vi heldigvis strenge sykepleiere som ikke er redd for å være krasse. De sier ifra om at man må ha på munnbind til folk, men de fleste her tar det faktisk på uansett, før de kommer inn Er fint å ha et sivilisert legekontor, pg ikke et der folk konkurrerer om hvem som er størst egoist. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du vet selv om en er "friske" så må en på legesenteret for oppfølging og testing på en del ting Selv i dag måtte jeg for å sjekke stoffskifte, b12, d vitaminer, få b12 injeksjon osv Men en må regne med at det er folk som er syke der Anonymkode: 5c091...b4a Men HASTET disse prøvene? Du kunne sikkert ta dem utenom den verste forkjølelsessesongen, og ikke rett før jul hvis du er redd for å bli smittet. Syke mennesker må til legen. Mange leger godtar ikke å skrive ut resept på hostesaft, sykmelding for videregående skole osv, uten at pasienter møter frem. Jeg synes det er hull i hodet, men reglene er nå sånn. Anonymkode: 59935...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden katties skrev (6 minutter siden): På legekontoret jeg går til har vi heldigvis strenge sykepleiere som ikke er redd for å være krasse. De sier ifra om at man må ha på munnbind til folk, men de fleste her tar det faktisk på uansett, før de kommer inn Er fint å ha et sivilisert legekontor, pg ikke et der folk konkurrerer om hvem som er størst egoist. Jeg kan ikke bruke munnbind, men hvis jeg hoster, så hoster jeg i albuekroken og snur meg vekk. Det går an å vise hensyn. Anonymkode: 59935...754 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden katties skrev (8 minutter siden): Dét er bare jævlig dårlig folkeskikk. Innimellom så hoster faktisk folk opp slim, og fet er jo bare skikkelig ekkelt om de lar det fly gjennom luften og treffe ting, og så er det jo i tillegg alt av spytt, virus og bakterier som de bare sprer rundt seg. Skjønner ike at det er så mange som har et så stort hull i oppdragelsen sin! Man skal holde seg for munnen når man hoster - samma om man tror man er syk eller ikke, for man hoster spyttet sitt ut i rommet uansett! Man skal ikke holde seg for munnen med en hånd, for da overfører man bakterier til hånden man tar på masse ting med. Man skal hoste i albuekroken eller et papirlommetørkle. Anonymkode: 59935...754 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men HASTET disse prøvene? Du kunne sikkert ta dem utenom den verste forkjølelsessesongen, og ikke rett før jul hvis du er redd for å bli smittet. Syke mennesker må til legen. Mange leger godtar ikke å skrive ut resept på hostesaft, sykmelding for videregående skole osv, uten at pasienter møter frem. Jeg synes det er hull i hodet, men reglene er nå sånn. Anonymkode: 59935...754 Jeg må ta b12 hver andre mnd, og blodprøver ska da tas samtidig. Årsak her hvis b12 eller d vit synker for mye må jeg få intravenøst på sykehuset. Stoffskifte tas prøver på fast og for å se at verdier er rett. Så er og andre prøver folk må følge opp. Ser svigermor er inne hver 3 uke å følger opp leververdier og nyreverdier. Noe ho ikke kan utsette. Må tas fast Nå er det ikke jeg som er TS. Anonymkode: 5c091...b4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden BobbySocks skrev (24 minutter siden): Du er overrasket over at det er syke folk hos legen? Har du ikke hørt den vitsen?? En gjeng gamle damer var gjenganger på legekontoret, så spør Ester: hvor er Olga? Vet ikke svarer Inger, kanskje hun er syk! Anonymkode: a63a7...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du ikke hørt den vitsen?? En gjeng gamle damer var gjenganger på legekontoret, så spør Ester: hvor er Olga? Vet ikke svarer Inger, kanskje hun er syk! Anonymkode: a63a7...425 lol good 1 Anonymkode: 8c76a...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #20 Del Skrevet 9 timer siden De burde hatt eget venterom for de med luftveissymptomer. Sa det til mannen min etter at jeg var hos legen forrige uke og folk hosta konstant. Anonymkode: 206aa...edc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå