Gå til innhold

Ville du meldt meg til barnevernet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hehe. Da hadde barnevernet vært travel😅

At unger trasser og kjemper i den alderen er helt normalt.

Anonymkode: e4929...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvis du hadde en nabo i blokka som var alenemor til en 3åring, og den 3åringen hadde lange gråt/raserianfall som du hørte i trappa..?

Denne uka har det vært ekstrem hyling på vei opp trappa ettet bhg, 2/5 dager tok det omtrent 5-10 minutter med SKIKKELIG sinnehyling i trappa, og når jeg endelig får ungen med inn i leiligheten så er hun fullstendig hysterisk og prøver å komme seg ut døra igjen. Inne i leiligheten fortsetter hun i raserianfallet, og å prøve å snakke til henne, ta på henne osv gjør det bare verre. På mandag varte det ca 1 time, på tirsdag 40 minutter. 

I natt våkna hun også og hadde et 40 minutter langt raserianfall med ekstremt høy hyling (grunnen? Smokken hadde falt ut av munnen i søvne, og da jeg prøvde å gi den til henne, ble hun sint fordi hun ville ta den selv.) 

Det kan være en uke med 5-6 raserianfall som gjerne varer mellom 40min-1,5 time. 

Men så går det mange uker uten noen raserianfall. Når jeg møter naboer i trappa er hun blid og fornøyd og snakker med dem 80% av tida. Men de andre 20% kan hun rulle rundt og hyle og skrike og slå i gulvet og jeg får henne ikke med.

(Til de som lurer, ja har tatt cos kurs og alt mulig, men de fleste av de tipsene fungerer ikke for å få barnet ut av disse anfallene. Eneste som fungerer er å vente uten å si noe som helst til henne, og det kan som sagt ta over en time. Og så når hun er lei seg eskalerer det fort til ekstrem gråting. Det er som om hun ikke er mottakelig for trøst)

Hadde du ringt barnevernet om du hadde en sånn nabo?

Anonymkode: b6234...931

Nei, men hadde spurt om barnet ville kommet på besøk slik at du får litt avlastning for er en tøff alder 

Anonymkode: c63c0...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. Jeg har hatt et sånt barn selv (som må er voksen), så dette hadde jeg ikke reagert på. Men om det derimot var du som mor som ropte og skrek til barnet, så hadde det vært en annen sak!

Anonymkode: 15327...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, hadde tenkt at barnet hadde ADHD og/eller autisme og at dette var meltdowns. Ut i fra hva du forteller. Hadde nok fulgt ekstra med. Omsorgssvikt kan skje selv om foreldrene virker veldig snille og omgjengelige. Gjerne hørt etter om barnet skrek og det ikke var noen voksne, trøstende stemmer

Anonymkode: 8a86b...bda

? 🤔

Anonymkode: afe50...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

? 🤔

Kan du bruke ordene dine? Hva var det du ikke skjønte?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du bruke ordene dine? Hva var det du ikke skjønte?

Barn på 3 år som har raserianfall og trasser, er ikke det samme som autisme og adhd. Slike episoder med en 3 åring er helt normalt. De har ikke lært seg å regulere følelsene sine enda. Noen trenger lenger tid enn andre på å lære det.

Jeg forstår ikke hvorfor man skal automatisk tenke alvorlige diagnoser på barn som oppfører seg som det de er, barn. Et barn på 3 år. Det er ingen sykdom at en 3 åring viser med hele seg at de er frustrerte, er sinte, trøtte, sliten, skuffet, sulten. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Slitne barn skriker lett. Vanlig at 3-åringer skriker. Du vet det sikkert, men hun er litt for stor for smokk, med tanke på tennene.

Anonymkode: 70914...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis du hadde en nabo i blokka som var alenemor til en 3åring, og den 3åringen hadde lange gråt/raserianfall som du hørte i trappa..?

Denne uka har det vært ekstrem hyling på vei opp trappa ettet bhg, 2/5 dager tok det omtrent 5-10 minutter med SKIKKELIG sinnehyling i trappa, og når jeg endelig får ungen med inn i leiligheten så er hun fullstendig hysterisk og prøver å komme seg ut døra igjen. Inne i leiligheten fortsetter hun i raserianfallet, og å prøve å snakke til henne, ta på henne osv gjør det bare verre. På mandag varte det ca 1 time, på tirsdag 40 minutter. 

I natt våkna hun også og hadde et 40 minutter langt raserianfall med ekstremt høy hyling (grunnen? Smokken hadde falt ut av munnen i søvne, og da jeg prøvde å gi den til henne, ble hun sint fordi hun ville ta den selv.) 

Det kan være en uke med 5-6 raserianfall som gjerne varer mellom 40min-1,5 time. 

Men så går det mange uker uten noen raserianfall. Når jeg møter naboer i trappa er hun blid og fornøyd og snakker med dem 80% av tida. Men de andre 20% kan hun rulle rundt og hyle og skrike og slå i gulvet og jeg får henne ikke med.

(Til de som lurer, ja har tatt cos kurs og alt mulig, men de fleste av de tipsene fungerer ikke for å få barnet ut av disse anfallene. Eneste som fungerer er å vente uten å si noe som helst til henne, og det kan som sagt ta over en time. Og så når hun er lei seg eskalerer det fort til ekstrem gråting. Det er som om hun ikke er mottakelig for trøst)

Hadde du ringt barnevernet om du hadde en sånn nabo?

Anonymkode: b6234...931

Nei det hadde jeg ikke. Ser ikke noe grunnlag for det. 

Anonymkode: 3aaeb...b80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hadde ikke det da raserianfall i den alderen er ganske normalt og noen er verre eller staere enn andre. Ville heller ikke hoppet til noen konklusjon om en diagnose eller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...