askjiir Skrevet 20. desember 2024 #61 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri gjort, aldri sett Anonymkode: 65226...e3f Hva er vanligst? At menn behandler mindre pene damer dårlig, eller at damer behandler mindre pene menn dårlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #62 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og jeg har opplevd at menn som diskuterer med meg i diverse kommentarfelt på FB, går nesten med en gang på utseendet mitt og begynner å snakke dritt om det, bare for å vinne en diskusjon. Har også opplevd at flere enn én mann gikk inn på min åpne Instagram-side og postet spy-emoji under enkelte av mine bilder (som verken er lettkledd, skrytete eller utfordrende). Anonymkode: 28a80...359 Det er vel også utseende kvinner har å gå på? Noen utnytter menn ved sitt utseende, andre har ikke samme mulighet til det. Vet ikke hva som blir verst her, men synes det er merkelig at folk blir slemme fordi de ikke nødvendigvis er så begeistret for utseende. Normal høflighet er jo så enkelt, også når man avviser. Anonymkode: c7fff...9e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #63 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De gangene jeg har blitt behandlet dårlig av menn er "tilfeldigvis" de gangene hvor jeg ikke har brukt nevneverdig tid foran speilet den dagen. Som oftest når jeg går i turklær og er til/fra/i skogen. Noen menn viser virkelig de ufine sidene av seg selv når de møter "en mindre pen kvinne". Når jeg er pent sminket, har håret utslått i lange lokker, går i fine hverdagsklær eller pynteklær har pipa en helt annen lyd. Menn holder opp dører for meg, tilbyr hjelp til å losse inn tunge greier i bilen min, gir komplimenter osv. Jeg blir pent behandlet, og det med visshet om at de samme mennene sannsynligvis hadde gitt lang f i meg om de hadde møtt meg usminket i turklær. Ikke bare gitt lang f heller, de hadde kanskje oppført seg stygt i møte med meg. Og det er virkelig snodig å oppleve. Altså at utseendet mitt har så mye å si på om jeg blir pent eller dårlig behandlet. Anonymkode: 9ed06...1ce Har helt motsatt erfaring. Fikk aldri så mye henvendelser som når jeg ikke hadde brukt timesvis foran speilet, men gjerne møtte spontant opp på fest, middager eller lignende uten å ha pyntet meg. Hadde jeg «full glam» så tok de sjeldent kontakt før jeg selv pratet til dem. Har aldri blitt sjekket opp på gata eller lignende (som jeg har fått med meg hvertfall), men lange blikk fikk jeg mange ganger om dagen.. ingen turte å ta kontakt. Har alltid fått veldig god hjelp i butikker, og har fått alle jobber jeg noen gang har søkt på…mulig det er pga utseende? Aner ikke? Så hvor møter dere alle disse mennene som sjekker dere opp over alt? Nå har jeg flyttet til bygda og klarer ikke å se at folk behandles ulikt utifra utseende. Hit flyttet jeg etter jeg la på meg 30 kg i svangerskap og barsel, men opplever likevel ikke å bli behandlet dårlig. Får bare mindre oppmerksomhet, men folk er fortsatt hyggelige. Anonymkode: 54dc6...673 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 20. desember 2024 #64 Del Skrevet 20. desember 2024 Blått skrev (2 minutter siden): Da jeg var i tenårene så ble jeg nedrent av henvendelser om sex fra menn i 40-årene. Og jeg vet ikke hva de hadde tenkt om jeg som f.eks 14 år skulle da ha sex med en 45-åring f.eks? Hvordan de da følte at dette var noe som var akseptabelt og greit å gjøre. Først så prøver man å være hyggelig, man ler det litt bort, så blir man lei og grinete, så blir man litt fornærmet og irritert. Jeg har forståelse for at folk kan kjenne på irritasjon på dette punktet. Da jeg var 18 så var jeg så lei at dersom en eldre mann prøvde å snakke til meg at jeg nærmest løp i motsatt retning, uten å ha noe interesse for hva han prøvde å si. Nå beskriver du ufyselige menn i 40 årene som ber en tenåring om sex (hva for en plass er dette egentlig 😳). Det blir noe annet enn vanlig flørting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #65 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har helt motsatt erfaring. Fikk aldri så mye henvendelser som når jeg ikke hadde brukt timesvis foran speilet, men gjerne møtte spontant opp på fest, middager eller lignende uten å ha pyntet meg. Hadde jeg «full glam» så tok de sjeldent kontakt før jeg selv pratet til dem. Har aldri blitt sjekket opp på gata eller lignende (som jeg har fått med meg hvertfall), men lange blikk fikk jeg mange ganger om dagen.. ingen turte å ta kontakt. Har alltid fått veldig god hjelp i butikker, og har fått alle jobber jeg noen gang har søkt på…mulig det er pga utseende? Aner ikke? Så hvor møter dere alle disse mennene som sjekker dere opp over alt? Nå har jeg flyttet til bygda og klarer ikke å se at folk behandles ulikt utifra utseende. Hit flyttet jeg etter jeg la på meg 30 kg i svangerskap og barsel, men opplever likevel ikke å bli behandlet dårlig. Får bare mindre oppmerksomhet, men folk er fortsatt hyggelige. Anonymkode: 54dc6...673 Har en mistanke om at du har en veldig fin og positiv utstråling Anonymkode: c7fff...9e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #66 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skulle han ikke bli det? Som kvinne som alltid har fått oppmerksomhet fra menn så blir jeg fornærmet når en mann som hverkan har utseende, eller andre ting på stell tror de har sjans på meg. Opplevd denne replikken flere ganger « eeeh, du kunne ikke tenkt deg å dra ut med en som meg?» - Nei. « en fyr som meg har vell ikke sjans på deg?» - Der har du rett gitt.. Anonymkode: 0c10a...630 Du må prøve å komme deg ned fra din høye hest. En av disse mennene kan faktisk ende opp med å være din neste sjef, eller pappaen til ditt fremtidige barns bestevenn. Han kan være din neste fastlege, eller bestekompisen til din fremtidige mann. Hold din sti ren. Anonymkode: 32ad7...ecb 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #67 Del Skrevet 20. desember 2024 askjiir skrev (13 minutter siden): Hva er vanligst? At menn behandler mindre pene damer dårlig, eller at damer behandler mindre pene menn dårlig? Forskning viser at pene mennesker behandles bedre, uavhengig av kjønn. Anonymkode: 32ad7...ecb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 20. desember 2024 #68 Del Skrevet 20. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du må prøve å komme deg ned fra din høye hest. En av disse mennene kan faktisk ende opp med å være din neste sjef, eller pappaen til ditt fremtidige barns bestevenn. Han kan være din neste fastlege, eller bestekompisen til din fremtidige mann. Hold din sti ren. Anonymkode: 32ad7...ecb Man får dårlig rykte på seg hvis man går rundt og behandler folk som dritt. Endret 20. desember 2024 av askjiir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #69 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har en mistanke om at du har en veldig fin og positiv utstråling Anonymkode: c7fff...9e4 Hva mener du? Anonymkode: 54dc6...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #70 Del Skrevet 20. desember 2024 askjiir skrev (1 time siden): Du er en fæl person Fordi? Dersom du setter deg ned og tenker deg om så kan du kanskje ressonere deg frem til at disse karene vet at de ikke er i min liga, men prøver å manipulere meg til å ville ha dem ved å skape en pinlig situasjon hvor jenta sier ja ( fordi det er for mange vanskelig og flaut å avslå) 2. medlidenhet. Kom igjen da, finnes det noe værre en at noen går ut med deg av medlidenhet😂 Anonymkode: 0c10a...630 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 20. desember 2024 #71 Del Skrevet 20. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Fordi? Dersom du setter deg ned og tenker deg om så kan du kanskje ressonere deg frem til at disse karene vet at de ikke er i min liga, men prøver å manipulere meg til å ville ha dem ved å skape en pinlig situasjon hvor jenta sier ja ( fordi det er for mange vanskelig og flaut å avslå) 2. medlidenhet. Kom igjen da, finnes det noe værre en at noen går ut med deg av medlidenhet😂 Anonymkode: 0c10a...630 Slik beskrev du enkelte menn i den første kommentaren din: "eeeh, du kunne ikke tenkt deg å dra ut med en som meg?» - Nei. « en fyr som meg har vell ikke sjans på deg?» - Der har du rett gitt..," De virker stakkarslige og usikre, ikke typen som fortjener å bli hånet. Endret 20. desember 2024 av askjiir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #72 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fordi? Dersom du setter deg ned og tenker deg om så kan du kanskje ressonere deg frem til at disse karene vet at de ikke er i min liga, men prøver å manipulere meg til å ville ha dem ved å skape en pinlig situasjon hvor jenta sier ja ( fordi det er for mange vanskelig og flaut å avslå) 2. medlidenhet. Kom igjen da, finnes det noe værre en at noen går ut med deg av medlidenhet😂 Anonymkode: 0c10a...630 Jeg er enig med deg i at en god del menn prøver å sjekke opp altfor pene og ressurssterke kvinner, for så å bli sinte og kaller alle kvinner for drittkjerringer bare fordi de får nei. Det er ingen menneskerett å ha sex med de aller flotteste. Men bare husk at ikke alle slike menn er bitre incels, det er mange du kan ende opp med å møte på nytt senere i livet. Så avslag bør gjøres høflig, men veldig bestemt. Og tar de ikke nei for et nei, så søk støtte fra de du er ute sammen med. Anonymkode: 32ad7...ecb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #73 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er enig med deg i at en god del menn prøver å sjekke opp altfor pene og ressurssterke kvinner, for så å bli sinte og kaller alle kvinner for drittkjerringer bare fordi de får nei. Det er ingen menneskerett å ha sex med de aller flotteste. Men bare husk at ikke alle slike menn er bitre incels, det er mange du kan ende opp med å møte på nytt senere i livet. Så avslag bør gjøres høflig, men veldig bestemt. Og tar de ikke nei for et nei, så søk støtte fra de du er ute sammen med. Anonymkode: 32ad7...ecb Og de samme mennene kaller gjerne damer i sin egen liga for stygge, utdaterte, gamle og så videre. Ikke akkurat et sympatisk trekk. Jeg husker en kompis av meg var fascinert av meg, vi prøvde litt sammen, så ønsket han ikke noe forhold. Det var fordi jeg hadde barn. Han var sykelig overvektig, hadde vanlig jobb, gikk gjerne i joggebukse og hadde ingen utdanning. Jeg likte hans utstråling, han var snill og morsom. Det var også helt grei at han ikke ønsket ansvar for en annen manns barn, selv om jeg var enke den gangen, og ikke hadde noen eks-problematikk. Men så prøvde jeg å spleise ham med ei venninne av meg, og da ble han lettere provosert. Hun var jo tjukk, sa han. Og tjukke kvinner var ikke attraktive. Den sykelig overvektige mannen mente altså at ei dame med noen kilo ekstra (BMI rett over normalen) var for tjukk for ham. Mannen er for øvrig fortsatt singel, 56 år gammel. Fortsatt på leit etter den perfekte dama som han fortjener. Anonymkode: 28a80...359 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 20. desember 2024 #74 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): det er mange du kan ende opp med å møte på nytt senere i livet. Så avslag bør gjøres høflig,. Anonymkode: 32ad7...ecb Kynisk å ha dette som eneste grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #75 Del Skrevet 20. desember 2024 Det tror jeg er fordi det ikke er så lett å kommunisere subtilt. Ideelt sett burde man kunne forvente generell folkeskikk av alle. Men hvis man er grei til alle, så blir det ofte misforstått, og man blir dyttet i en retning man ikke vil. Så sier man Nei takk til noe mer, så får man høre hvorfor flørtet du med meg da forbanna luremus, så må man svare jeg flørtet ikke jeg var bare grei og hyggelig. Å være grei og hyggelig blir så fort mistolket, så man begynner kanskje å begrense seg litt. Dessverre. Husker en venninne som stadig ble bedt ut på date på bussen, av folk hun ikke hadde vekslet et eneste ord med. De hadde jo ingen grenser, skjønte ikke at steg 1 er å få igang en dialog. Hun begynte å se sur ut med vilje for å slippe slike kleine folk. Hun sluttet altså å stole på at andre klarte å lese situasjonen og henne. Anonymkode: eb668...35d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 20. desember 2024 #76 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå snakker jeg ikke nødvendigvis i sex- eller forholdsrelasjon, men generelt. Jeg er mindre pen, og har opplevd ofte at menn blir fornærmet og sure av at jeg henvender meg til dem. Samtidig lyser de opp når en pen dame henvender seg. Anonymkode: 28a80...359 Sånn er det med damer også. De har høye tanker om seg selv og sikter så høyt de kan på attraktivitetsskalaen og opplever kontakt med folk de anser som under their league som bortkastet tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #77 Del Skrevet 20. desember 2024 askjiir skrev (13 minutter siden): Kynisk å ha dette som eneste grunn. Jeg er på ingen måter enig med deg i alle dine synspunkter eller i alle diskusjoner, men her er jeg det. Jeg synes det er rart at så mange ikke ser en større verdi i å være hyggelige med hverandre. Joda det er noe dritt med menn som er stygge med kvinner, men det gjør det ikke greit å behandle menn som dritt av den grunn. Hvordan skal verden bli ett bedre sted hvis alle føler de har rett til å ta igjen? Vi må jo heller tenke at jeg er ett godt menneske så jeg behandler andre mennesker bra. Anonymkode: e98c1...4f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. desember 2024 #78 Del Skrevet 20. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skulle han ikke bli det? Som kvinne som alltid har fått oppmerksomhet fra menn så blir jeg fornærmet når en mann som hverkan har utseende, eller andre ting på stell tror de har sjans på meg. Opplevd denne replikken flere ganger « eeeh, du kunne ikke tenkt deg å dra ut med en som meg?» - Nei. « en fyr som meg har vell ikke sjans på deg?» - Der har du rett gitt.. Anonymkode: 0c10a...630 Men nå var det ikke snakk om at ts legger an på dem. Det var snakk om helt vanlige ikke flørtende henvendelser. Kanskje noe så enkelt som å spørre om veien eller andre hverdagslige ting Endret 20. desember 2024 av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #79 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilke forskning? Det er en forskjell mellom å bli behandlet ekstra bra og bli behandlet normalt. Dette gjør begge kjønn. Man behandler ikke vanlige mennesker som dritt bare fordi de ikke er pene. Den forskningen vil jeg se.Man behandler gjerne pene mennesker enda bedre. Dette gjør både menn og kvinner. Jeg opplever også å få ekstra god service og behandling enkelte ganger, men som regel blir jeg møtt med helt normal respekt og høflighet Anonymkode: c7fff...9e4 Har du ikke gått på ungdomskolen? Trenger vi virkelig forskning? Vi har da alle sett noen bli behandlet dårligere. Anonymkode: 193d8...7de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #80 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Og de samme mennene kaller gjerne damer i sin egen liga for stygge, utdaterte, gamle og så videre. Ikke akkurat et sympatisk trekk. Jeg husker en kompis av meg var fascinert av meg, vi prøvde litt sammen, så ønsket han ikke noe forhold. Det var fordi jeg hadde barn. Han var sykelig overvektig, hadde vanlig jobb, gikk gjerne i joggebukse og hadde ingen utdanning. Jeg likte hans utstråling, han var snill og morsom. Det var også helt grei at han ikke ønsket ansvar for en annen manns barn, selv om jeg var enke den gangen, og ikke hadde noen eks-problematikk. Men så prøvde jeg å spleise ham med ei venninne av meg, og da ble han lettere provosert. Hun var jo tjukk, sa han. Og tjukke kvinner var ikke attraktive. Den sykelig overvektige mannen mente altså at ei dame med noen kilo ekstra (BMI rett over normalen) var for tjukk for ham. Mannen er for øvrig fortsatt singel, 56 år gammel. Fortsatt på leit etter den perfekte dama som han fortjener. Anonymkode: 28a80...359 Har også hørt denne, tenker det er kravstort. Men samtidig, er vi flere som gjør på flere områder? Korte som ikke ønsker noen så kort som seg? Høye som ikke ønsker noen så høy. Usymetrisk som reagerer negativt av å se noen like usymetriske. ? Hva tenker dere? Jeg har sett enn mann med likt hår som mitt, og det var turn off. Har langt hår, liker ikke når menn har det. Liker en annen farge enn jeg har. Anonymkode: 193d8...7de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå