Amossa Skrevet 6 timer siden #21 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): 5,95 var en svært lav dollarkurs. Mye av den kursøkningen skyldes at dollaren styrket seg, ikke at kronen svekket seg. Anonymkode: d63d7...c2a Feil. Sånn var kursen før Høyre og FrP kom i regjering i oktober 2013 (snittpris for året): 2010 6,04 2011 5,61 2012 5,82 Under de blå fikk vi jevnt og trutt mindre for kronen. Krona svekker seg markant . 2013 5,87 2014 6,30 2015 8,06 2016 8,40 2017 8,27 2018 8,14 2019 8,80 2020 9,43 2021 8,60 Morsomt da å lese at så mange mener at det er regjeringen Støres feil at kronekursen er lav. Men ikke det samme da krona virkelig svekket seg under Høyre/FrP. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #22 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Her har vi geniet som tror at tysk Euro og Spansk Euro ikke har samme verdi. Anonymkode: 99232...461 Her har vi geniet som tror du kan kjøpe samme mengde av noe for Euroen din i både Tyskland og Norge.... Anonymkode: 9701a...48f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden Amossa skrev (2 minutter siden): Feil. Sånn var kursen før Høyre og FrP kom i regjering i oktober 2013 (snittpris for året): 2010 6,04 2011 5,61 2012 5,82 Under de blå fikk vi jevnt og trutt mindre for kronen. Krona svekker seg markant . 2013 5,87 2014 6,30 2015 8,06 2016 8,40 2017 8,27 2018 8,14 2019 8,80 2020 9,43 2021 8,60 Morsomt da å lese at så mange mener at det er regjeringen Støres feil at kronekursen er lav. Men ikke det samme da krona virkelig svekket seg under Høyre/FrP. Fakta betyr ingen ting for Musk/Trump supportere så lenge de kan «own the libs». Anonymkode: 99232...461 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #24 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her har vi geniet som tror du kan kjøpe samme mengde av noe for Euroen din i både Tyskland og Norge.... Anonymkode: 9701a...48f Hvor mye våtservietter kan en tysker og spanjol kjøpe for €100 i Sveits? Anonymkode: 99232...461 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #25 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor mye våtservietter kan en tysker og spanjol kjøpe for €100 i Sveits? Anonymkode: 99232...461 Vet ikke hva som er greia med trolling og idioti, men henger ikke mye på KG guiden så sikkert noe interhumor eller noe jeg ikke får med meg. Men poenget og problemet, er at verdier må skapes. Vi skaper lite verdier, vi bruker mye mer enn vi skaper. Over tid støter du da på et åpenbart problem. Du kan kamuflere problemet en kort tid med Euro. Da vil du f.eks ikke miste kjøpekraften, en kort tid, før du settes ned i lønn eller bedriften går konkurs (hva blir kjøpekraften din da...). Du kan ikke tvinge bedrifter til å gi deg X i lønn, bare fordi lønna er i euro og euro går ikke ned som kronen, dette er kommunist ideologi som ligger bak denne løsning, på problemet som også er pga kommunist ideologi. Er møkk lei woke og kommunisme. (og miljø og innvandringspolitikken deres) Kan dere ikke bare innse at ideologien deres feilet, også går vi tilbake til det vi vet fungerer. Uansett, lykke til med prosjektet ditt. Anonymkode: 206a5...597 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet ikke hva som er greia med trolling og idioti, men henger ikke mye på KG guiden så sikkert noe interhumor eller noe jeg ikke får med meg. Anonymkode: 206a5...597 Valuta måles opp mot dollar. En spanjol med euro og en tysker med euro får kjøpt akkurat like mange våtservietter. Elin Musk gir deg hjerneråte. Sitat Vi skaper lite verdier Fordi vi er en oljenasjon. Jeg antar at du vil at alle våre dyktige ingeniører skal forlate oljebransjen og heller satse på apper som overvåker og selger data. Sitat Er møkk lei woke og kommunisme Kan du ikke bare flytte til usa, da? Du kommer til å elske masseskytingen og mangel på helsehjelp. Takk for at du kom til min TED talk. Anonymkode: 99232...461 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvor mye våtservietter kan en tysker og spanjol kjøpe for €100 i Sveits? Anonymkode: 99232...461 Hva har det med saken å gjøre? Du snur jo problemstillingen nøyaktig på hodet. Anonymkode: 9701a...48f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #28 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Valuta måles opp mot dollar. En spanjol med euro og en tysker med euro får kjøpt akkurat like mange våtservietter. Elin Musk gir deg hjerneråte. Fordi vi er en oljenasjon. Jeg antar at du vil at alle våre dyktige ingeniører skal forlate oljebransjen og heller satse på apper som overvåker og selger data. Kan du ikke bare flytte til usa, da? Du kommer til å elske masseskytingen og mangel på helsehjelp. Takk for at du kom til min TED talk. Anonymkode: 99232...461 Elon Musk er smart og innovativ. Så går han i kompaniskap med politikere som er smarte og har mye makt. Da blir det fart i sakene. Både Musk og Trump lever jo av å selge drømmer (Tesla og MAGA). Og at de lykkes kan det jo ikke være tvil om. Det blir sikkert litt færre masseskytinger og bedre helsehjelp etter nyttår, når man blir kvitt den desidert dårligste presidenten i USA's historie. Aksjemarkedene har jo allerede skutt i været på nytt håp etter valget. Anonymkode: 9701a...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 5 timer siden #29 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vi kommer selvsølgelig ikke til å slutte med å produsere olje så lenge verden vil ha olje, Vi kommer til å slutte pumpe olje når oljeprisen faller under 28$/ fatet fordi ingen kapitalintensiv virksomhet kan gå med underskudd over tid uten håp om bedring.. Ser ut som kranene vil stenge ila siste halvår -28. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 5 timer siden #30 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Fordi vi er en oljenasjon. Jeg antar at du vil at alle våre dyktige ingeniører skal forlate oljebransjen Det vil ikke finnes noen norsk oljebransje å forlate om 4 år...det globale oljeforbruket har allerede begynt å falle og fallet vil tilta i årene som kommer..Noe som vil tvinge Saudiene til å endre strategi fra å holde prisen oppe til å øke sin markedsandel.. Oljen er ferdig, utkonkurrert av sol/ vind og batterier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #31 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Elon Musk er smart og innovativ. Så går han i kompaniskap med politikere som er smarte og har mye makt. Da blir det fart i sakene. Både Musk og Trump lever jo av å selge drømmer (Tesla og MAGA). Og at de lykkes kan det jo ikke være tvil om. Det blir sikkert litt færre masseskytinger og bedre helsehjelp etter nyttår, når man blir kvitt den desidert dårligste presidenten i USA's historie. Aksjemarkedene har jo allerede skutt i været på nytt håp etter valget. Anonymkode: 9701a...48f Dette var rett og slett trist lesning. Anonymkode: 99232...461 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #32 Del Skrevet 5 timer siden Tror egentlig ikke på at det er noe regjeringen har gjort, jeg føler dere sier det fordi det da vil si at ting vil endre seg med bytte av regjering. Det tror jeg ikke. Tenker det er større krefter i sving og handler om krig, pandemi, korrupsjon på verdensbasis, klima, konflikt. Anonymkode: 7f4eb...9e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #33 Del Skrevet 5 timer siden Tror USA er i ekstrem gjeld, hvorfor dollaren er sterk aner jeg ikke. Anonymkode: 7f4eb...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #34 Del Skrevet 5 timer siden Grønn omstilling. Så og si på dagen norge begynnte å snakke om å redusere oljeleting - sluttdato for olje. Så ble kronen svakere og svakere år for år. Det hjelper heller ikke akkurat at skattepolitikken vi har i dag gjør det svært uaktaktivt å invistere i norge. Syns egentlig ikke det er så rart. Viss denne utviklingen skal snus, må norge finne noe nytt som er like lønnsomt som olje har vært. Anonymkode: b3e65...8f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #35 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Elon Musk er smart og innovativ. Så går han i kompaniskap med politikere som er smarte og har mye makt. Da blir det fart i sakene. Både Musk og Trump lever jo av å selge drømmer (Tesla og MAGA). Og at de lykkes kan det jo ikke være tvil om. Det blir sikkert litt færre masseskytinger og bedre helsehjelp etter nyttår, når man blir kvitt den desidert dårligste presidenten i USA's historie. Aksjemarkedene har jo allerede skutt i været på nytt håp etter valget. Anonymkode: 9701a...48f At man er god på en ting, betyr ikke at man er konge på noe annet. Det blir neppe bedre helsehjelp når mange fler faller utenfor, da tenker jeg på veteraner ikke innvandrere. Økt tilgang på våpen i et veldig polarisert samfunn er en oppskrift på flere skyteepisoder. Vi får se om 6 mnd? Aksjemarkedet, ja det vil gå opp. Mindre regulering slik at de kan gjøre hva de vil tilsier det. Den handelskrigen som kommer vil velte lasset. Da gjelder det å plukke vinneren. Musk? Trump? Putin? Kina? Det er i alle fall ikke vekst, det vil være en part som vil berike seg på bekostning av andre. Sikkerhetspolitisk? En katastrofe for oss. Trump vil NATO til livs. Nå er ikke kravet 2%, men 5% av bnp. De som ikke kan, får ingen beskyttelse? Hørt slikt før, jeg også - Gudfaren 2? Drit i krona, vi har snart rubler her… Anonymkode: b48f9...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #36 Del Skrevet 4 timer siden Tått skrev (1 time siden): Vi kommer til å slutte pumpe olje når oljeprisen faller under 28$/ fatet fordi ingen kapitalintensiv virksomhet kan gå med underskudd over tid uten håp om bedring.. Ser ut som kranene vil stenge ila siste halvår -28. Fikk du med deg at veksten i oljeforbruk helt til siste år har vært lineært stigende? Du svarte ikke på hvorfor den plutselig skulle synke. Jeg vedder en oljetønne på at du ikke er synsk. Anonymkode: 9701a...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #37 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): At man er god på en ting, betyr ikke at man er konge på noe annet. Ja, glemte at det nyeste «geniale grepet» til Musk og Trump er å sørge for å kutte støtte til forskning på kreft hos barn. Sagt i noe spydig town: «Det er mye viktigere at næringslivet betaler mindre skatt, enn slik offentlig sløsing. De burde f… meg skamme seg!» Anonymkode: b48f9...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #38 Del Skrevet 4 timer siden Tått skrev (1 time siden): Det vil ikke finnes noen norsk oljebransje å forlate om 4 år...det globale oljeforbruket har allerede begynt å falle og fallet vil tilta i årene som kommer..Noe som vil tvinge Saudiene til å endre strategi fra å holde prisen oppe til å øke sin markedsandel.. Oljen er ferdig, utkonkurrert av sol/ vind og batterier. Feil. Oljeforbruket stiger. Du er ett googlesøk unnå å finne grafen. Marginalenergikilder som bare overlever med sterke subsidier kommer til å dø ut fortere enn du aner. Forresten trenger hver eneste lille vindmølle her på berget minimum 5000 liter olje for i det hele tatt å gå rundt. Husker ikke helt hvor fte oljen må skiftes, men hvis man er så gal i hodet at man fortsetter å satse på vindkraft så blir jo det jo bare der en enorm etterspørsel etter olje for at propellene dine i det hele tatt skal gå rundt. Anonymkode: 9701a...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #39 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Sikkerhetspolitisk? En katastrofe for oss. Trump vil NATO til livs. Nå er ikke kravet 2%, men 5% av bnp. De som ikke kan, får ingen beskyttelse? Hørt slikt før, jeg også - Gudfaren 2? Drit i krona, vi har snart rubler her… Anonymkode: b48f9...ca3 USA er fortsatt den som spytter inn mest i NATO. At de andre landene har snyltet på USA berettiger ikke at de alltid skal gjøre det. Det er jo hinsides en hver fornuft at USA skal subsidiere Norge, som deler grense med galningen i Russland, uten at vi bidrar i særlig grad selv. Man kan si mye rart om Trump men akkurat her har han jo fullstendig rett - det er jo utrolig hodeløst å tro at ett land (USA) skal fortsette å beskytte hele Europa, uten at vi bidrar i noe særlig grad selv. NATO-alliansen er ikke sterkere enn det svakeste ledd, som alt annet. Å ha med gratispassasjerer går ikke i lengden. Anonymkode: 9701a...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #40 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): At man er god på en ting, betyr ikke at man er konge på noe annet. Det blir neppe bedre helsehjelp når mange fler faller utenfor, da tenker jeg på veteraner ikke innvandrere. Økt tilgang på våpen i et veldig polarisert samfunn er en oppskrift på flere skyteepisoder. Vi får se om 6 mnd? Aksjemarkedet, ja det vil gå opp. Mindre regulering slik at de kan gjøre hva de vil tilsier det. Den handelskrigen som kommer vil velte lasset. Da gjelder det å plukke vinneren. Musk? Trump? Putin? Kina? Det er i alle fall ikke vekst, det vil være en part som vil berike seg på bekostning av andre. Sikkerhetspolitisk? En katastrofe for oss. Trump vil NATO til livs. Nå er ikke kravet 2%, men 5% av bnp. De som ikke kan, får ingen beskyttelse? Hørt slikt før, jeg også - Gudfaren 2? Drit i krona, vi har snart rubler her… Anonymkode: b48f9...ca3 Trump er vel han du kan takke for at Europa nå bruker mer penger enn noen gang på forsvar. Høres ut som du lider av orange man bad-syndromet. Ren løgn og propaganda tatt rett fra de venstreradikale søppelavisene VG, NRK, Aftenposten med flere Anonymkode: 8de27...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå