Gå til innhold

Gi opp IVF grunnet mange mislykkede svangerskap? 41 år.

Prøver12345

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg er en dame på 40 år som i noen år har forsøkt å få barn ved hjelp av IVF og sæddonor. Så langt har jeg hatt bare spontanaborter og elendighet. 
Har flere blastocyster på frys- men er LIVREDD for å «teste disse ut» ettersom jeg føler jeg ikke klarer flere spontanaborter/sykehusinnleggelser. Det er som om kroppen er dårlig på selektere i starten - og jeg blir gravid så å si hver gang, selv om det ikke er liv laga.

Er så vanskelig å se for seg at det skjuler seg en blastocyst blant mine 4 gjenværende som faktisk kan bli et barn. Noen oppløftende erfaringer som kan gi håp? Spesielt fra de litt «opp i årene» ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lite innspill fra sidelinja, om du er overvektig kan Wegovy være verdt å teste.

Ellers ville jeg vurdert å besøke en energiarbeider for å balansere energier.

Lykke til🤍

Anonymkode: fffcc...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mange spontanaborter har du hatt? Og på hvilken dpo/uke har du mistet?

Jeg er 37 og har mistet 4 ganger. Den siste var et ivf forsøk. En blastocyst fra 36 år gamle egg. Blir nå undersøkt for RPL. 

Dessverre tror jeg at det i begge våre tilfeller mest sannsynlig handler om uflaks, og at vi har flere egg med kromosomavvik, enn ikke. Studier har vist at det er hovedårsaken for spontanaborter. 

Da blir det litt som å kaste yatzy med litt dårlige terninger. Man må bare kaste nok mange ganger. Men det er klart at det tærer på.

Hvis du er usikker på om du klarer å stå i det, så ville jeg undersøkt muligheten for å shippe embryoene til en klinikk i utlandet, hvor de kan utføre PGT på embryoene dine.

Anonymkode: 828c9...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...