AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Ja det er faktisk helt sinnsykt tragisk.. Jeg har to barn,som jeg er nødt til å ta meg sammen for,de skal få samholdet og julefølelsen. Men jeg ønsker ikke å være rundt familien min.. Jeg skulle ønske jeg og barna mine kunne feire alene hjemme men det har vi aldri gjort før og er redd for at jeg ødelegger julen for de.. Pluss vi har liksom samkjørt med alle slik at barna i familien skal feire sammen. Så jeg må bare ta meg sammen og skal nok klare det men jeg har virkelig ikke lyst… Det er en komplisert historie her,ønsker ikke gå inn på det her men vi er ikke «close»… I år topper det seg for meg kjenner jeg,da ene forelderen vår døde tidligere i år og jeg kjenner overhodet ingen lyst til å være sammen med de.. Dette mye pga håndtering rundt dødsfallet.. Gleder meg bare til jula er over.. Anonymkode: 9175b...063 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Du sier du er redd for å ødelegge julen for barna, men har du prater med dem? Vet du hva de synes? Hva gir dem en god jul? Er du sikker på at det er viktig for dem å være med din familie? Hvis de er så små at de ikke vet, så står du jo fritt til å skape helt egne og fine tradisjoner. Ellers kan man jo kutte kraftig ned på tid man omgås, færre dager eller kortere besøk. Du er voksen og bestemmer selv over deg og dine barn. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Elle Melle skrev (Akkurat nå): Du sier du er redd for å ødelegge julen for barna, men har du prater med dem? Vet du hva de synes? Hva gir dem en god jul? Er du sikker på at det er viktig for dem å være med din familie? Hvis de er så små at de ikke vet, så står du jo fritt til å skape helt egne og fine tradisjoner. Ellers kan man jo kutte kraftig ned på tid man omgås, færre dager eller kortere besøk. Du er voksen og bestemmer selv over deg og dine barn. De er gamle nok til å skjønne,men vil ikke byrde dem med mine tanker. De skal ikke kjenne på det som jeg kjenner på… som de vil gjøre om jeg forteller dem om dette. Ene barnet er såpass lite at det vil ikke skjønne det på akkurat det nivået mens førstefødte er gammel nok til å skjønne. Dette er hovedsakelig julaften jeg snakker om, så skal kutte ned på tiden sammen absolutt.. og det skal jeg gjøre utover i julen også, blir ikke sånn som det engang var… og det er greit men syns det er vondt for barnas del.. Anonymkode: 9175b...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøflusen Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Vel, jeg føler med deg og har det likt. Mitt største ønske i julen er å feire ALENE med mann og to barn. Men mannen er oppvokst med familieselskap på julaften(jeg har ikke egen familie). Og for all del, det kunne vært veldig koselig det, men det er så mye bråk, stress, diskusjoner og lite bordskikk at det gjør vondt i sjela. Gruer meg hvert år til julaften. Jeg har sagt det til han, at jeg ønsker å feire alene, men barna vil feire med besteforeldre så da blir det sånn. Det er en lettelse når julaften er over! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden tøflusen skrev (3 minutter siden): Vel, jeg føler med deg og har det likt. Mitt største ønske i julen er å feire ALENE med mann og to barn. Men mannen er oppvokst med familieselskap på julaften(jeg har ikke egen familie). Og for all del, det kunne vært veldig koselig det, men det er så mye bråk, stress, diskusjoner og lite bordskikk at det gjør vondt i sjela. Gruer meg hvert år til julaften. Jeg har sagt det til han, at jeg ønsker å feire alene, men barna vil feire med besteforeldre så da blir det sånn. Det er en lettelse når julaften er over! Akkurat. Backhanded compliments,frekke kommentarer, blikk… irritasjon.. huff… Anonymkode: 9175b...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Leste akkurat denne og syntes den var fin: https://www.instagram.com/p/DDxoURozcfp/?igsh=aHY3cDhqb3N1N2kz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden Elle Melle skrev (19 minutter siden): Leste akkurat denne og syntes den var fin: https://www.instagram.com/p/DDxoURozcfp/?igsh=aHY3cDhqb3N1N2kz Den var fin 💔❤️ Anonymkode: 9175b...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): De er gamle nok til å skjønne,men vil ikke byrde dem med mine tanker. De skal ikke kjenne på det som jeg kjenner på… som de vil gjøre om jeg forteller dem om dette. Ene barnet er såpass lite at det vil ikke skjønne det på akkurat det nivået mens førstefødte er gammel nok til å skjønne. Dette er hovedsakelig julaften jeg snakker om, så skal kutte ned på tiden sammen absolutt.. og det skal jeg gjøre utover i julen også, blir ikke sånn som det engang var… og det er greit men syns det er vondt for barnas del.. Anonymkode: 9175b...063 Hvorfor tror du at en samtale om barnas tanker rundt jul skal inneholde traume-dumping fra deg, ts? For du har helt rett i at det både ville vært uønsket men også selvsagt upassende. Voksne dumper ikke traumene sine på andre voksne uten ettertrykkelig samtykke. Og et barn har ikke samtykkekompetanse, så å dumpe traumer på barn er uaktuelt. Men en samtale om jula og hva barna ønsker få ut av den, hva de synes om feiringen dere voksne har valgt etc handler ikke om deg. Den samtalen handler om dem. Anonymkode: 9c1ae...802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor tror du at en samtale om barnas tanker rundt jul skal inneholde traume-dumping fra deg, ts? For du har helt rett i at det både ville vært uønsket men også selvsagt upassende. Voksne dumper ikke traumene sine på andre voksne uten ettertrykkelig samtykke. Og et barn har ikke samtykkekompetanse, så å dumpe traumer på barn er uaktuelt. Men en samtale om jula og hva barna ønsker få ut av den, hva de synes om feiringen dere voksne har valgt etc handler ikke om deg. Den samtalen handler om dem. Anonymkode: 9c1ae...802 Ja helt klart. Men denne samtalen burde komt før. Nå er det jo bestemt og avklart. Jeg trodde jeg skulle føle det annerledes når det nærmet seg.. men det gjør det ikke. Så jeg føler ikke jeg kan rokke ved planene 4 dager før jul… det handler jo om barna… Anonymkode: 9175b...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå