Gå til innhold

Fornærmet jeg henne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sendte en melding til min kusine fordi min tante er syk. Hun har vært syk lenge, men nå har hun fått plass på sykehjem og skal være det i julen.  Jeg skrev at jeg tenkte på de etter at min far fortalte om det. Fikk ikke noe svar, men så hun hadde lest den.

Vanligvis svarer hun på alt, absolutt alt. Enten med hjerter eller smil. Dette temaet er det sjelden vi snakker om. Det er som en rosa elefant ingen snakker om. Allikevel syns jeg det er verre å ikke sende noe i det hele tatt enn å sende en liten melding uten å åpne for noe dialog heller. Jeg vil ikke være plagsom. 

Min kusine kan være ganske «kald» på en del ting. Jeg sitter med en følelse av å enten ha fornærmet henne eller så er hun så lei seg at hun ikke er i stand til å skrive noe som helst. Jeg forventet ikke svar, men en tommel opp, « takk for omtanken» eller et hjerte. 

Blir veldig usikker på denne situasjonen. Gjorde jeg noe galt?

Anonymkode: 6f2d9...1e9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, du gjorde ikke noe feil. Det er virkelig aldri feil å vise omtanke. Dette handler nok ikke om deg i det hele tatt.

Jeg vil tro at det har vært fryktelig vanskelig for kusinen din at moren må på hjem. Eller eventuelt kan det være at moren selv ikke vil på hjem, men at datteren ser at det må gjøres. Omsorgsbyrden kan bli enorm for pårørende, men det vil likevel kunne kjennes vondt å måtte flytte foreldre på et hjem de ikke selv ønsker å flytte til.

Anonymkode: 6cebb...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen ganger har jeg rett og slett glemt å svare på en melding. Det kan være at jeg begynner å tenke meg om på hva jeg skal svare og så skjer det noe annet.

Når man har nær familie på sykehjem så har det en tendens til å blokkere ut alt annet.

Det har ingen hensikt å tenke at dette nødvendigvis handler om deg.

Anonymkode: 98349...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...