AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #21 Del Skrevet 11 timer siden De5 kan være slik hbis du ikke tar mye iniativ selv til kontakt. Og at de andre har mer daglig kontakt.. Da går praten litt sånn. Blir det grøt på lille julaften hos deg i år også? Ja, regner med dere kommer. Eller, jeg tenkte å ha julegrøt på lille jukaften i år også, har dere mulighet til å komme, snakker av vane med nestemann etc. Også har man da den ene som ikke tar iniativ selv, og forventer ting. Selv tar jeg tak i det som er rett foran nesa mi først. Og er det ikke foan nesa mi, tar jeg tak i det tilslutt. Kanskje glemmer det litt også et lite øyeblikk. Det handler ikke nødvendigvis om å ikke bry seg, men min kapasitet der og da. Anonymkode: bd50b...b55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #22 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De5 kan være slik hbis du ikke tar mye iniativ selv til kontakt. Og at de andre har mer daglig kontakt.. Da går praten litt sånn. Blir det grøt på lille julaften hos deg i år også? Ja, regner med dere kommer. Eller, jeg tenkte å ha julegrøt på lille jukaften i år også, har dere mulighet til å komme, snakker av vane med nestemann etc. Også har man da den ene som ikke tar iniativ selv, og forventer ting. Selv tar jeg tak i det som er rett foran nesa mi først. Og er det ikke foan nesa mi, tar jeg tak i det tilslutt. Kanskje glemmer det litt også et lite øyeblikk. Det handler ikke nødvendigvis om å ikke bry seg, men min kapasitet der og da. Anonymkode: bd50b...b55 Glemte å si. Du gjør det ikke bedre ved å utelukke deg selv. Men kanskje heller begynne å involvere deg mer Anonymkode: bd50b...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #23 Del Skrevet 10 timer siden Er rekkefølgen på invitasjoner virkelig noe folk har oversikt over og bryr seg om også? Hvis det inviteres med for kort varsel forstår jeg at det er et problem. Men da kan man jo bare takke nei. Anonymkode: c9606...587 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #24 Del Skrevet 10 timer siden Men sendes det ut som invitasjon? Eller snakker de andre oftere med moren din, og derfor blir spurt først? Kanskje er det de andre som setter i gang og, og er med å planlegge? Jeg vet stort sett om alt før broren min. Det er fordi jeg snakker mer med mamma, og fordi jeg ofte sier "du, blir det noe av det i år? Må planlegge. "Så sier hun "ja, tenkte på den og den dagen, passer det?" så avtaler vi. Så spør hun broren min. Jeg pusher altså mer på, og trenger avklaring tidligere. Det handler om at vi er ulike personlighetstyper. Men om noe er fastsatt og du ikke har hørt om det før rett før, og de andre har vist det lenge- har du snakket med moren din i den perioden? I så fall kan du jo be henne nevne det litt tidligere. Om du ikke har snakket med henne, så kanskje ta litt mer kontakt? Anonymkode: 67a1f...b90 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #25 Del Skrevet 8 timer siden Hvorfor skulle de endre på noe når du likevel alltid dukker opp? Anonymkode: 66f27...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har en singel og barnløs lillebror som alltid blir invitert sist. Siden jeg og storebroren min har partner og barn velger min mor å avklare med oss før hun hører med lillebror. En gang tok han dette utover meg, men jeg ba ham ta det med hun som inviterer. Vet ikke om det hjalp. Men dette kan jeg jo si: lillebror inviterer ALDRI noen til noe. Han har aldri laget en eneste middag til oss i familien, tatt med dessert eller bakst når han besøker oss andre, eller i det hele tatt vært på tilbydersiden. Lillebror på snart 40 år skal bare oppvartes og få alt gratis. Vi andre inviterer, tilrettelegger og tilbyr tjenester til resten av familien. Og det gjør vi til både egen familie og svigerfamilie. Lillebroren min kunne jo tilbydt å bidra med å handle inn noe, vaske opp eller f eks ta med et brettspill til familiekveldene. Men noen surfer jo bare på bortskjemtbølgen, og blir sure når ikke alt passer perfekt for dem. Anonymkode: 66464...694 Men krg er ikke den eneste single i vår barneflokk, likevel er det alltid jeg som blir spurt sist... Det er ikke problemet hos oss! Her stiller alle opp og hjelper til, baker og lager dessert om noen ønsker det. Og jeg er den som alltid hjelper til i besøk, så jeg surfer iallfall ikke på noen bortskjemtbølge! Anonymkode: 11e80...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #27 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi etterstreber at alle kan komme når vi samles. Man starter derfor gjerne med de som høyst sannsynlig ikke kan. Om du kan hver gang, så ser jeg ikke problemet med at de tar runden med de andre først? Anonymkode: 76561...696 Sjansen for at de andre kan er som regel like stor som for meg! Og hun spør de ikke etter tur og orden, hun spør alle de andre samtidig og så meg helt til slutt, det er dét jeg reagerer på! Anonymkode: 11e80...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #28 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Glemte å si. Du gjør det ikke bedre ved å utelukke deg selv. Men kanskje heller begynne å involvere deg mer Anonymkode: bd50b...b55 Jeg involverer meg mer enn nok, også mer enn noen av de andre. Og det handler heller ikke om lite kontakt mellom verken meg og mor/far eller meg og noen av de andre, for den er god. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er rekkefølgen på invitasjoner virkelig noe folk har oversikt over og bryr seg om også? Hvis det inviteres med for kort varsel forstår jeg at det er et problem. Men da kan man jo bare takke nei. Anonymkode: c9606...587 Poenget mitt er at de andre inviteres samtidig, men jeg blir først invitert når de andre har svart, så ja, jeg bryr meg faktisk om rekkefølgen! Hadde jeg fått sms samtidig som de andre hadde jeg ikke brydd meg, men jeg får sms/telefon først etter at de andre har svart, og innimellom også så sent som bare et par timer før de andre skal møtes... AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men sendes det ut som invitasjon? Eller snakker de andre oftere med moren din, og derfor blir spurt først? Kanskje er det de andre som setter i gang og, og er med å planlegge? Jeg vet stort sett om alt før broren min. Det er fordi jeg snakker mer med mamma, og fordi jeg ofte sier "du, blir det noe av det i år? Må planlegge. "Så sier hun "ja, tenkte på den og den dagen, passer det?" så avtaler vi. Så spør hun broren min. Jeg pusher altså mer på, og trenger avklaring tidligere. Det handler om at vi er ulike personlighetstyper. Men om noe er fastsatt og du ikke har hørt om det før rett før, og de andre har vist det lenge- har du snakket med moren din i den perioden? I så fall kan du jo be henne nevne det litt tidligere. Om du ikke har snakket med henne, så kanskje ta litt mer kontakt? Anonymkode: 67a1f...b90 Det sendes ut sms eller så ringes det. Om det ringes får alle de andre telefon i løpet 24 timer, men hun ringer aldri meg i løpet av de samme timene som de andre. Dette vet jeg fordi jeg har spurt de andre når de ble invitert flere ganger, da fikk jeg vite at de alle sammen fikk invitasjonen i løpet samme døgn, noen om kvelden, en annen dagen etterpå grunnet kveldsjobb. Sendes det ut sms blir det sendt ut en felles men ikke til meg. Jeg har mest sannsynlig mest kontakt med mor og far av oss alle, så det er ikke lite kontakt det står og går på. De andre er heller ikke med på planleggingen av besøkene. Og jada, jeg snakker med mamma flere ganger i uken, går aldri mange dagene uten kontakt. Anonymkode: 11e80...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #29 Del Skrevet 4 timer siden De liker deg ikke. Enkelt og greit å vite. Anonymkode: bbf21...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #30 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg involverer meg mer enn nok, også mer enn noen av de andre. Og det handler heller ikke om lite kontakt mellom verken meg og mor/far eller meg og noen av de andre, for den er god. Poenget mitt er at de andre inviteres samtidig, men jeg blir først invitert når de andre har svart, så ja, jeg bryr meg faktisk om rekkefølgen! Hadde jeg fått sms samtidig som de andre hadde jeg ikke brydd meg, men jeg får sms/telefon først etter at de andre har svart, og innimellom også så sent som bare et par timer før de andre skal møtes... Det sendes ut sms eller så ringes det. Om det ringes får alle de andre telefon i løpet 24 timer, men hun ringer aldri meg i løpet av de samme timene som de andre. Dette vet jeg fordi jeg har spurt de andre når de ble invitert flere ganger, da fikk jeg vite at de alle sammen fikk invitasjonen i løpet samme døgn, noen om kvelden, en annen dagen etterpå grunnet kveldsjobb. Sendes det ut sms blir det sendt ut en felles men ikke til meg. Jeg har mest sannsynlig mest kontakt med mor og far av oss alle, så det er ikke lite kontakt det står og går på. De andre er heller ikke med på planleggingen av besøkene. Og jada, jeg snakker med mamma flere ganger i uken, går aldri mange dagene uten kontakt. Anonymkode: 11e80...e83 Da må du ta en prat med moren din og spørre hvorfor. Siden du tilbakeviser alle naturlige forslagene vi har, så tyder det på at det kanskje ligger noe reellt bak. Da må du finne ut av det. Dere får opprette en felles messengergruppe så alle blir spurt på likt eventuelt. Anonymkode: 67a1f...b90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå