Gå til innhold

Hva er greia med at vi kvinner må tar mer interativ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sveip sveip. I 2025 må begge vise initiativ, ellers sveipes det videre. Enten i Tinder eller i overført betydning. 

Er du interessert så må du både vise det og ta mot til deg for å øke sjansene for at det blir dere to.

Anonymkode: e4463...7e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sveip sveip. I 2025 må begge vise initiativ, ellers sveipes det videre. Enten i Tinder eller i overført betydning. 

Er du interessert så må du både vise det og ta mot til deg for å øke sjansene for at det blir dere to.

Anonymkode: e4463...7e1

Folk burde kutte ut app å få seg et liv.

Det er mange som ikke klarer å markedsføre seg og mange som ikke klarer å lese noen eller føle noe for dem de ser på en simpel profil.

Vi kjenner ikke gnister gjennom skjermer. Blinddate burde ikke være normalen, men det er det. Å da er det ikke rart at mange ei lei å ikke tror de vil møte noen. For de skyter jo i blinde, å hva er da sjangsen for at det blir rett?

Gir segselv uvaner og masse usikkerhet på kjøpet gjør de også.

Nei jeg skal faktisk være sosial i år.

Anonymkode: cf5d5...677

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror de fleste prøver å få oppmerksomhet av den de liker. Selv om de ikke tar første steg, som i kontakt, så gjør de kanskje andre ting som å se på, pynte seg for, vise med kroppspråk. Gjøre seg tilgjengelig. 

Tror det åpner seg for de fleste, så fremt de i det minste er sosiale.

Jeg tror at å si slik som at de som i det minste er sosiale vil fange opp interessen som vises mot dem, egentlig er en slem og ignorant holdning som gir et forenklet og generaliserende syn på mennesker, fraskrive seg alt ansvar og legge alt ansvar over på andre. Men altså, føler man ikke at man har noe ansvar så er det heller ikke noe ansvar man trenger å ta. 
Å skylde på andres sosiale tilkortkommenhet når de ikke tar initiativ, når du selv føler du gir han eller hun alle muligheter til å forstå at du vil at han eller hun skal ta initiativ, er et tegn på ens egen tilkortkommenhet. 

At du heller ser etter en som tar dette initiativet er en annen sak. Om det så skyldes at du er redd for å ta det selv, eller om du bare har et behov for å bli valgt. Og slik kan både menn og kvinner være. Også finnes det også nok av menn og kvinner som ikke holder tilbake for å ta dette initiativet. Vil ikke du ta initiativ, så er du avhengig at en annen tar dette. Og de som ikke tar det, kan være likere deg enn du tenker, ved at også de er avhengig av at noen andre tar initiativ. Ikke skyld på manglende sosial intelligens, heller ikke nødvendigvis fravær av interesse. Realiteten er at du aldri kommer til å få vite om du ikke tar initiativ, eller den andre tar det.

Anonymkode: 38dce...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 21.55):

Hjelpes… sitter du å tisser også?😊

Anonymkode: 63cfd...cd4

Flere menn burde faktisk sitte å tisse....

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror at å si slik som at de som i det minste er sosiale vil fange opp interessen som vises mot dem, egentlig er en slem og ignorant holdning som gir et forenklet og generaliserende syn på mennesker, fraskrive seg alt ansvar og legge alt ansvar over på andre. Men altså, føler man ikke at man har noe ansvar så er det heller ikke noe ansvar man trenger å ta. 
Å skylde på andres sosiale tilkortkommenhet når de ikke tar initiativ, når du selv føler du gir han eller hun alle muligheter til å forstå at du vil at han eller hun skal ta initiativ, er et tegn på ens egen tilkortkommenhet. 

At du heller ser etter en som tar dette initiativet er en annen sak. Om det så skyldes at du er redd for å ta det selv, eller om du bare har et behov for å bli valgt. Og slik kan både menn og kvinner være. Også finnes det også nok av menn og kvinner som ikke holder tilbake for å ta dette initiativet. Vil ikke du ta initiativ, så er du avhengig at en annen tar dette. Og de som ikke tar det, kan være likere deg enn du tenker, ved at også de er avhengig av at noen andre tar initiativ. Ikke skyld på manglende sosial intelligens, heller ikke nødvendigvis fravær av interesse. Realiteten er at du aldri kommer til å få vite om du ikke tar initiativ, eller den andre tar det.

Anonymkode: 38dce...1f4

Jeg er selv ikke sosial nok. Men det er 100 prosent sannt selv om det er kjipt at man ikke kommer forbi det sosiale når det er andre mennesker man skal lete i og finne en partner. Det krever mye.

Jeg har tatt initiativ med alle jeg har vært i forhold med. Så på mon tidligere innsats er jeg initiativrik. Men betyr ikke at jeg liker når menn sier de ikke skal, sånn for min del videre.  Neste gang ønsker jeg personlig å se etter en som i større grad har initiativ for det savnet jeg i samlivet. 

Men jeg tenker det ordner seg for folk, om de igjen, er en del av det sosiale på sin måte. Alle må møte opp på et vis eller et annet. Å noen ganger er ikke det nok det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet har blitt slik de siste årene at menn må være mye mer forsiktig med å ta initiativ.

De av mennene som var forsiktige før, er blitt mye mer forsiktig nå.

Mange menn er veldig redde for å tråkke feil og havne i store problemer.

Anonymkode: ae861...172

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er man veldig interessert, og har lyst på personen, så er det i mine øyne feigt å ikke ta initiativ, uansett om man er kvinne eller mann, men virker som dette sitter mye lenger inne hos kvinner

Anonymkode: c28ad...f87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av egen og venninners erfaring må vi ta mer initiativ. De som er i forhold visste med én gang at han var the one, og gikk etter han de ville ha. 

Jeg merker at jeg må ta mer initiativ, og jeg blir veldig usikker av det. Vil jo ikke jage en som ikke vil bli jaget. Men han virker å være interessert han også, så jeg prøver litt til. Men skulle ønske at han tok kontakt oftere. Jeg blir så sjukt glad hver gang han sender melding først.

Anonymkode: bb70c...12b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Av egen og venninners erfaring må vi ta mer initiativ. De som er i forhold visste med én gang at han var the one, og gikk etter han de ville ha. 

Jeg merker at jeg må ta mer initiativ, og jeg blir veldig usikker av det. Vil jo ikke jage en som ikke vil bli jaget. Men han virker å være interessert han også, så jeg prøver litt til. Men skulle ønske at han tok kontakt oftere. Jeg blir så sjukt glad hver gang han sender melding først.

Er dere allerede i en flørt og han ikke tar så mye initiativ? Eller er dere ikke der enda?

Er så kjipt med den følelsen, han er den rette. Hadde den til en person hvor det aldri blir 😔 Ikke at jeg har prøvd meg, noen ganger er det ikke lov eller veldig usannsynlig.  

Håper ikke han er min. Håper vi har fler, om han er. Merket noe på han også, men kan være i mitt hodet det sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 0.42):

Jeg opplever nå med daten, at jeg må liksom ta intertiv til å finne på noe.. han holder til avtaler og er veldig presis og 100% ærlig, men jeg føler jeg avtaler for det meste … han viser jo interesse men sier at jeg må si når jeg har tid for han har alltid tid? 

Anonymkode: 22700...079

Hva er intertiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er dere allerede i en flørt og han ikke tar så mye initiativ? Eller er dere ikke der enda?

Er så kjipt med den følelsen, han er den rette. Hadde den til en person hvor det aldri blir 😔 Ikke at jeg har prøvd meg, noen ganger er det ikke lov eller veldig usannsynlig.  

Håper ikke han er min. Håper vi har fler, om han er. Merket noe på han også, men kan være i mitt hodet det sitter.

Vi er ikke der enda. 

Hvordan er situasjonen med han du liker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi er ikke der enda. 

Hvordan er situasjonen med han du liker? 

Da er det håp om at han er interisert 😊 

Møtte han ikke privat, men gjennom helsetjenesten. Vil ikke si på hvilken måte, men tror ikke det er etisk riktig. Tror også jeg var på et sårbart sted, så kan jo ha vært det å ikke den følelsen. Det første jeg tenkte var at han var at jeg føler meg så trygg med han. Det var rart, har aldri tenkt over sånnt før.

Håper å få den følelsen med en annen mann en dag. Det gir ingen mening om vi bare har en som gir en reaksjon som det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da er det håp om at han er interisert 😊 

Møtte han ikke privat, men gjennom helsetjenesten. Vil ikke si på hvilken måte, men tror ikke det er etisk riktig. Tror også jeg var på et sårbart sted, så kan jo ha vært det å ikke den følelsen. Det første jeg tenkte var at han var at jeg føler meg så trygg med han. Det var rart, har aldri tenkt over sånnt før.

Håper å få den følelsen med en annen mann en dag. Det gir ingen mening om vi bare har en som gir en reaksjon som det. 

Jeg tolker det som at du var i den sårbare posisjonen. Det er vanskelig å vite om følelsene er ekte. Men da vet du at det er mulig for deg å oppleve, og det kan skje igjen med en mann der maktforholdet er likt :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 1.20):

Si du trenger at han tar mer initiativ. Det er dom oftest drepen i et forhold om mannen ikke viser særlig handlekraft. Du kommer til å irritere deg over at neste hviler på di e skuldre, og du vil slutte å synes han er attraktiv, om jeg skal anta noe. 

Anonymkode: 27445...b03

Dette. Jeg hadde mistet interessen ganske umiddelbart om det var slik. Handlekraftige menn som viser interesse og tar initiativ er sexy og gir trygghet. 

Anonymkode: 006e7...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...