AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Og det er greit nok det, men de klarer ikke å ordne time til meg før i slutten av februar. Dette er sykehuslegen som mener, også skrevet dette til fastlegen. Problemet mitt er at jeg kan ikke være så lenge borte fra jobb igjen. Var det samme fra januar til mars i år, da pga medisiner oh bivirkninger. Nå har medisinene sluttet å virke, de mener jeg må ha ro og ikke stress mens jeg står i kø. Jeg er heldig å får det ganske kjapt, vanlig med 6-7 måneder ventetid. Hva gjør man da? Skal man lytte? Hva da med jobben? Ja, jeg er syk og akkurat nå kan jeg ikke jobbe jeg ser den: Jeg håper jo jeg kommer meg litt raskt på beina igjen, men er det ikke litt strengt å anbefale ro, hvile og ikke stress i så lang tid? Anonymkode: 4b8fb...cf1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og det er greit nok det, men de klarer ikke å ordne time til meg før i slutten av februar. Dette er sykehuslegen som mener, også skrevet dette til fastlegen. Problemet mitt er at jeg kan ikke være så lenge borte fra jobb igjen. Var det samme fra januar til mars i år, da pga medisiner oh bivirkninger. Nå har medisinene sluttet å virke, de mener jeg må ha ro og ikke stress mens jeg står i kø. Jeg er heldig å får det ganske kjapt, vanlig med 6-7 måneder ventetid. Hva gjør man da? Skal man lytte? Hva da med jobben? Ja, jeg er syk og akkurat nå kan jeg ikke jobbe jeg ser den: Jeg håper jo jeg kommer meg litt raskt på beina igjen, men er det ikke litt strengt å anbefale ro, hvile og ikke stress i så lang tid? Anonymkode: 4b8fb...cf1 Vet du eller legen hva so er best for deg og din sykdom? Du kan vel ikke lastes for at du er syk? Jobben må nesten innrette seg etter at du er syk. Men blir du ikke friskere eller helt frisk så må du se på alternativer til jobb. Anonymkode: fc457...67a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, jeg er syk og akkurat nå kan jeg ikke jobbe jeg ser den: Jeg håper jo jeg kommer meg litt raskt på beina igjen, men er det ikke litt strengt å anbefale ro, hvile og ikke stress i så lang tid? Anonymkode: 4b8fb...cf1 Du velger selv om du hører på legene. Men spørs om du angrer senere hvis du ikke vil høre. Anonymkode: 29bf1...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden Skjønner du blir utålmodig, selvsagt vil su tilbake i rutiner. Men jeg tror det er best å lytte til legen. Om det ikke trenger å ta så lang tid, finner du det ut på veien. Håper det ordner seg 😊 Anonymkode: f44c0...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden Spør du virkelig Kvinneguiden om dette? Vi vet intet om din diagnose eller helsetilstand for øvrig. Hvordan tenker du at vi skal kunne bidra med noe utover legen her? Er det fotvorte? Anonymkode: 77245...cb8 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og det er greit nok det, men de klarer ikke å ordne time til meg før i slutten av februar. Dette er sykehuslegen som mener, også skrevet dette til fastlegen. Problemet mitt er at jeg kan ikke være så lenge borte fra jobb igjen. Var det samme fra januar til mars i år, da pga medisiner oh bivirkninger. Nå har medisinene sluttet å virke, de mener jeg må ha ro og ikke stress mens jeg står i kø. Jeg er heldig å får det ganske kjapt, vanlig med 6-7 måneder ventetid. Hva gjør man da? Skal man lytte? Hva da med jobben? Ja, jeg er syk og akkurat nå kan jeg ikke jobbe jeg ser den: Jeg håper jo jeg kommer meg litt raskt på beina igjen, men er det ikke litt strengt å anbefale ro, hvile og ikke stress i så lang tid? Anonymkode: 4b8fb...cf1 Takk ja til sykemeldingen, du kan jo bare friskmelde deg selv om du ser at du heller vil begynne å jobbe igjen om du føler deg bedre etterhvert? Anonymkode: 42b2a...219 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spør du virkelig Kvinneguiden om dette? Vi vet intet om din diagnose eller helsetilstand for øvrig. Hvordan tenker du at vi skal kunne bidra med noe utover legen her? Er det fotvorte? Anonymkode: 77245...cb8 Mange på kvinneguiden har mye meninger om sykemeldinger og helse, så ja hva mener egentlig hvermannsen om at en lege mener dette? Siden vi er i tiden vi er, burde man da lytte? Jeg gjør til sist det som er riktig for meg, og diagnose er ikke viktig Så trenger man jo ikke å svare om det føles dumt, har ikke svar, eller tenker å være nedlatende. Ts Anonymkode: 4b8fb...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og det er greit nok det, men de klarer ikke å ordne time til meg før i slutten av februar. Dette er sykehuslegen som mener, også skrevet dette til fastlegen. Problemet mitt er at jeg kan ikke være så lenge borte fra jobb igjen. Var det samme fra januar til mars i år, da pga medisiner oh bivirkninger. Nå har medisinene sluttet å virke, de mener jeg må ha ro og ikke stress mens jeg står i kø. Jeg er heldig å får det ganske kjapt, vanlig med 6-7 måneder ventetid. Hva gjør man da? Skal man lytte? Hva da med jobben? Ja, jeg er syk og akkurat nå kan jeg ikke jobbe jeg ser den: Jeg håper jo jeg kommer meg litt raskt på beina igjen, men er det ikke litt strengt å anbefale ro, hvile og ikke stress i så lang tid? Anonymkode: 4b8fb...cf1 Nå tenkee jeg det er en grunn til at din lege mener dette. Og da bør du følge opp det legen din sier. Enkelt og greit. Da trenger du ikke råd på kg , til å gjøre det motsatte Anonymkode: 6de4e...df9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Men det å være sykemeldt betyr jo ikke at man ikke kan jobbe. Du kan jo snakke med legen om å ha en mer fleksibel løsning. Sjekk ut NAV, de trenger ikke varsles før du faktisk har vært på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk ja til sykemeldingen, du kan jo bare friskmelde deg selv om du ser at du heller vil begynne å jobbe igjen om du føler deg bedre etterhvert? Anonymkode: 42b2a...219 Får bare sykemeldt 1 måned avgangen, så må til fastlegen for videre oppfølging. Jeg får ta en dag avgangen, men hjemme så lenge tar også på psykisk senes jeg, det blir da nye rutiner og jeg sliter ofte med angst når jeg har vært borte i lengre tid. 2025 skulle bli et år med "normalt" fravær for jeg hadde jo medisiner som virket. Det er litt trist. Ts Anonymkode: 4b8fb...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Kommer helt an på hva du er sykmeldt for? Ulike leger kan gjøre ulike vurderinger. Anonymkode: bb314...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden Jeg ville snakket med fastlegen. Min erfaring er litt at legene på sykehus ikke alltid vet so mye om når man faktisk bør sykemeldes og ordningene rundt. Jeg har opplevd å få full sykemelding fra sykehuset etter brudd i foten fordi jeg kunne jo ikke gå. Men har jo kontorjobb og sitter hele dagen. Anonymkode: a23d2...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Har du fast jobb så du har grei inntekt? Eller er det selve jobben du er redd for ikke skal klare seg? Jobben må sette inn vikar. Jobben din er egentlig å bli frisk. Hvis det er fordi du gjerne vil jobbe, så kan gradert sykmelding kanskje være løsningen? Jobbe en dag eller to? Det finnes mange løsninger, bare å tenke kreativt. Anonymkode: cc819...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden På min arbeidsplass er det flere som har 90% sykemelding og 10% tilstedeværelse, da blir de ikke regnet med i bemanningen, og kan jobbe på topp, for å slippe stress osv. Kunne dette fungert for deg? Anonymkode: b1352...1f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Snakk med arbeidsgiver. Kanskje du har det best med å være på jobb til vanlig tid, men jobbe litt mindre/ha færre oppgaver. Eller litt redusert arbeidsdag. Eller litt hjemmekontor, litt oppmøte. Eller om du ikke klarer å yte noe på jobb, men ønsker å delta på fellesmøter, lunsj ol. slik at du fortsatt får med deg hva som skjer på jobb. Det finnes mange alternativer til å sitte 100% i sofaen hjemme hele dagen. Dette må du og arbeidsgiver finne ut av sammen. Anonymkode: 090ab...cef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Får bare sykemeldt 1 måned avgangen, så må til fastlegen for videre oppfølging. Jeg får ta en dag avgangen, men hjemme så lenge tar også på psykisk senes jeg, det blir da nye rutiner og jeg sliter ofte med angst når jeg har vært borte i lengre tid. 2025 skulle bli et år med "normalt" fravær for jeg hadde jo medisiner som virket. Det er litt trist. Ts Anonymkode: 4b8fb...cf1 Klart det er trist og jeg tenker at du skriver dette fordi du fremdeles er i en prosess med å akseptere at ting ikke ble slik du hadde håpet. Jeg mener at du bør høre på legen så du ikke blir sykere og at det får konsekvenser for 2026... Tenk langsiktig. Du skal jo følges opp av lege hver måned, da kan du snakke om hvordan det går og hva du føler du behøver på disse timene. Kanskje legens vurdering vil endre seg med tida. Anonymkode: dada4...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå