Gå til innhold

Siste skoledag - hvor mye godteri sender dere med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes beløpsgrense er helt meningsløst. Man kan få veldig mye godteri for 30 kroner (her var grensa til og med 50!)

Min andreklassing fikk med litt popkorn og to pepperkaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ble det sendt med en donut, hjemmelagde pepperkaker og jordbær som ekstra godt i matboksen. Hun var kjempefornøyd med det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
HMK skrev (14 timer siden):

Her er det ikke lov. 

Samme her. Litt trist egentlig, for selv så husker jeg at jeg gledet meg til den ENE dagen i året som vi fikk ha "kosetime". 

Anonymkode: a1877...a63

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme her. Litt trist egentlig, for selv så husker jeg at jeg gledet meg til den ENE dagen i året som vi fikk ha "kosetime". 

Det er jo på ingen måte trist. Dagens unger spiser betraktelig mye mer godteri og søtsaker enn vi gjorde på 80/90-tallet. En markant andel barn og unge sliter i dag med overvekt. DET er trist.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det heldigvis ikke lov. De får i seg nok sukker om det ikke skal spises av det på skolen også. Offentlig skole/østlandet

Anonymkode: 242b6...5d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er nok ikke alle unntatt en. Veldig mange foreldre er faktisk opptatt av sunt kosthold, og hva barna putter i seg.  Det du beskriver føler jeg er mer unntaket enn motsatt. 

Anonymkode: 90e5d...b99

Hvis det hadde vært sant så hadde ikke så stor del av befolkningen slitt med overvekt og fedme - dette inkluderer barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for alle svar. Vi fikk også summen 40 kr. Men syns ikke det er så veldig hjelpsomt, du får 200 grams sjokoladeplate for 30 kr liksom. Tror jeg sendte med ok mengde, men "ikke for mye" og "max 40 kr" syns jeg er motstridende.

Ts

Anonymkode: 40cb8...e52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

om dere ikke har fått beskjed om sum eller at de skal ha med noe ville jeg ikke sendt med noe..mange skoler som ikke har "kosedag" siste dag

Anonymkode: 2ae5f...4b6

Ikke lov her, men ts skriver jo at det er lov der.

Anonymkode: e7fae...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sum går jo ikke. Da kan noen ta med seg enorme mengder kjøpt på tilbud. Tenk Europris smågodt 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes det er mer enn nok sukkerkosing på skolen. Når de var ferdig med noe mattegreier på ipad, så bakte læreren kake for å belønne de. Som om ikke skjerm er nok belønning i utgangspunktet. Det har vært pepperkaker jevnlig i løper av desember. Skidag med brownies.  Halloweenfest med masse kaker og godis før de skulle ut og tigge enda mere sukker.  Juleavslutning med masse kaker og godteri. Alle bursdagene de skal gjennom i løpet av året...

Nei, de klarer seg fint uten godteri til lunsj siste skoledag.

Alt med måte, men det må kunne gå an å ha en eller to dager i desember uten sukkerkos. En ting er at tannsteinen hoper seg opp, en annen ting: Nå når vi lever i en tid når nesten halvparten blir tjukke som voksne, så er det skikkelig skikkelig lite gjennomtenkt å lære barna at de må ha sukker for å kose seg. Har sluttet å med lørdagsgodt nå i desember fordi det renner over på skolen, og heldigvis er det ikke lov siste skoledag her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...