AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #21 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok, alle unntatt en. For de jeg kjenner starter godterifesten for alvor på halloween, med store bøtter godteri. Så fortsetter det utover i desember med julekalendre med godteri og masse kaker og kjeks. Anonymkode: 9c113...3f7 Er nok ikke alle unntatt en. Veldig mange foreldre er faktisk opptatt av sunt kosthold, og hva barna putter i seg. Det du beskriver føler jeg er mer unntaket enn motsatt. Anonymkode: 90e5d...b99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #22 Del Skrevet 16 timer siden Hun har fått med seg en liten pose med nachochips fra normal og en liten eventyrsjokolade + Iste. Det er begrenset hva de klarer å spise på den korte tiden. våre får servert julemiddag først. Anonymkode: b9a4b...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #23 Del Skrevet 16 timer siden Ingen godteri. Glad det ikke praktiseres da vi skal kose oss med snacks etter skolen i morgen og spille spill. Anonymkode: a45e7...1ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #24 Del Skrevet 16 timer siden Kjøpte en bøtte med smågodt på Rema på deling til mine to ungdomsskolebarn. Så da ble det 30kr på hver. De fikk ikke oppgitt noe grense. De får ikke ha med brus. På barneskolen her er det slutt på godteri siste skoledag før jul og sommer. Syns det er synd i grunn. Så minsten min får vanlig matpakke. Anonymkode: 9eece...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #25 Del Skrevet 16 timer siden 25 kr i snop. Det er vel ca 1 sjokolade det😅 Anonymkode: 6548a...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #26 Del Skrevet 15 timer siden Her må vel mange få med seg 1 pk Laban og 1 pk nonstop ... Tipper de florerer i norske hjem 🤣 Anonymkode: 56280...7a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #27 Del Skrevet 15 timer siden Her var det på 30 kr også, men jeg klarer ikke gjøre noe beregning utifra det vi har her hjemme. Slang oppi en kvart sjokoladeplate, heksehyl, frukt karameller, et kinderegg, Kinder sjokolader og Love hearts. De skal legge det utover et bord så alle får ha og det er jo litt fint da 😊 Anonymkode: 0f330...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #28 Del Skrevet 8 timer siden Var skrevet «litt godteri og valgfri drikke» her.. og det ble sagt «ca 30 kr for godteri». Men du får ganske mye smågodt for 30 kr.. og 200 gram sjokolade.. så de kunne heller skrevet 75 gram eller noe 😂😂😂 Anonymkode: 1e177...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 8 timer siden #29 Del Skrevet 8 timer siden På private hadde de ikke med noe skolen stod for full julemiddag, fikk og brus. Og nissen kom å ga pose Offentlig fikk de ha med 0.5l brus og godteri for max 30kr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #30 Del Skrevet 8 timer siden Sender alltid med mer enn de trenger med beskjed om å dele hvis noen har glemt. Mine får nok godteri at de ikke kaster i seg mengder bare fordi de kan, så det de ikke spiser tar de med seg hjem igjen. Ved at godteri ikke er noe de bare får en sjelden gang så er ingen av de hysteriske rundt det, ene har til og med nesten sluttet å spise det. Anonymkode: 4d63a...4c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #31 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sender alltid med mer enn de trenger med beskjed om å dele hvis noen har glemt. Mine får nok godteri at de ikke kaster i seg mengder bare fordi de kan, så det de ikke spiser tar de med seg hjem igjen. Ved at godteri ikke er noe de bare får en sjelden gang så er ingen av de hysteriske rundt det, ene har til og med nesten sluttet å spise det. Anonymkode: 4d63a...4c6 Da ville jeg avklart at det er lov å dele. I klassen jeg jobber i får ikke barna dele fordi det er så himla mange allergier og intoleranser, både innad i klassen og nære slektninger, at vi ikke kan ta ansvar for det. For å svare på spørsmålet til ts vil jeg si at en mengde tilsvarende barnets håndfull er nok, i tillegg til drikke. Det er ikke nødvendig å ha med for å dekke det en familie på fire deler ila en helg, bare fordi man får det til 30 kr pga butikkenes priskrig. Anonymkode: 0569c...734 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #32 Del Skrevet 7 timer siden Her blir det bare sagt «litt godteri» og drikke. Synes det er noe tull. Mitt barn har pleid å ha med «litt», men sier de andre ler fordi han har hatt med lite. Så i år fikk han med mer selvom jeg synes det er latterlig å spise godteri på skolen. Trodde det var en utdøende tradisjon, men tydeligvis ikke. Ungdomsskolen har kuttet det ut her, men der spiser elevene boller og kjeks hele tiden så det er ikke noe bedre der. i tillegg er det noen lærere som samler inn godteriet i en felles bolle som alle kan ta av. Skjønner jo at det er for å skåne de som ikke har med noe. Men det sikrer jo også at alle blir syke til.. Anonymkode: 35309...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #33 Del Skrevet 6 timer siden For barneskole i Bergen ble det oppgitt følgende: ta med litt snop, og da mener vi litt:) det tolket vi som 10 små biter smågodt. Pluss en brus. Anonymkode: 5d31f...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #34 Del Skrevet 6 timer siden De fikk med seg 10 biter med smågodt og var strålende fornøyd med det. De ville egentlig ha brus eller iste også, men det sa jeg nei til. Vi skal i bursdag i morgen og snart er det jul, så det blir mye søtsaker fremover Anonymkode: 9d549...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #35 Del Skrevet 6 timer siden Heldigvis ikke godterier på skolen her (det flyter jo av det i desember..) De skal ha julelunsj i stedet, og vi har måttet krysse av på en liste av pålegg vi vil ta med. Vår tar med en pakke kylling-pålegg. Anonymkode: 1a7e3...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #36 Del Skrevet 6 timer siden Skole i Bergen her. Ikke blitt bedt om å sende med noe godteri i det hele tatt, men hun har fått pannekaker i matboksen i dag. De skal ha nissefest med servering av grøt og saft på SFO. I forrige uke fikk hver enkelt elev en liten pose med 3-4 biter godteri fra lærerne. Det var i forbindelse med en julekos i klasserommet der foreldrene var med. Anonymkode: 1a81b...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #37 Del Skrevet 6 timer siden Våre fikk ha med 30 kr og en brus. Syns det er altfor mye, de får jo minst 300 gram smågodt for den prisen. Så vi sendte med mindre, men hadde helst sett at det ble fjernet. Det florerer av pepperkaker og godteri overalt i desember. Anonymkode: a2fb0...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #38 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Selvsagt er det gotteri siste skoledag Frokost spiser ungene hjemme Anonymkode: 5ebc6...1c5 Det handler om hva skolen skal legge til rette for. Det lages ikke julefrokost fordi barna ikke får frokost hjemme, men det skjønte du vel. Skolen skal ikke være en arena som pusher sukker, og det er alltid "bare" noe. Men for å argumentere uten å ta sukkerdebatten så er det hyggeligere å samles på langbord å spise sammen enn å sitte på pultene sine med hver sin haug med medbragt godteri. På langbordet stiller alle likt, alle forsyner seg og ingen havner utenfor på hverken mengde eller type. Om noen har "glemt" å ta med noe til langbordet merkes det ikke. Anonymkode: 4a6a9...691 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 5 timer siden #39 Del Skrevet 5 timer siden Sendte med litt smågodt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #40 Del Skrevet 5 timer siden Jeg sendte med tre sjokoladebiter, tre seigmann, en eske med gomper og en kjærlighet. Anonymkode: fa604...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå