Stor pike Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden https://www.nrk.no/rogaland/nar-butikkene-selger-mer-datovarer_-blir-det-mindre-i-posene-til-lavinntektsfamilier-1.17163799 Jeg forstår at det er vanskelig for den som ikke har noe, jeg gjør det. Men jeg vil ikke ha dårlig samvittighet for å kjøpe datovarer. Når jeg finner en pakke med seks tynnskårete svinefileter for rundt 35 kroner, er jeg happy og slår til. Det kommer jeg til å fortsette å gjøre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har aldri hatt dårlig samvittighet for å handle datovarer, og artikkelen endrer ikke på det. Anonymkode: 3f3c2...410 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Ikke jeg heller. Datovarer er ikke veldedighet fra butikkenes side, de gjør et siste forsøk på å tjene penger på mat de ellers må kaste om en dag eller to. Du stjeler ikke fra Frelsesarmeens gryte. Anonymkode: 65175...df1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Den disken er førstemann til mølla! Anonymkode: b8cfb...638 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden I min lille by er det ingen matutdeling uansett... Jeg har GOD samvittighet for å kjøpe nedsattvarer som ellers ville blitt kastet; det er matsvinn, lite miljøvennlig, lite respekt for matprodusenter. Jeg tror at SELV OM det hadde vært matutdeling her jeg bor, ville ikke det gitt meg dårlig samvittighet å kjøpe fra datovaredisken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har også lite penger, lav inntekt. Men har aldri tigget om Julehjelp eller hentet matposer. Det er sånn jeg har råd til å kjøpe kjøtt fordi det er rabatt. Mange som har dårlig råd som ikke går å tigger mat over alt. Anonymkode: 5ce60...b6d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Stor pike skrev (2 timer siden): https://www.nrk.no/rogaland/nar-butikkene-selger-mer-datovarer_-blir-det-mindre-i-posene-til-lavinntektsfamilier-1.17163799 Jeg forstår at det er vanskelig for den som ikke har noe, jeg gjør det. Men jeg vil ikke ha dårlig samvittighet for å kjøpe datovarer. Når jeg finner en pakke med seks tynnskårete svinefileter for rundt 35 kroner, er jeg happy og slår til. Det kommer jeg til å fortsette å gjøre. Og hvor står det i den artikkelen at folk som kjøper dato varer skal ha dårlig samvittighet? Jeg lurer alltid på hva folk egentlig har som intensjon med innleggene sine når tittelen helt tydelig er Clickbait. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har også lite penger, lav inntekt. Men har aldri tigget om Julehjelp eller hentet matposer. Det er sånn jeg har råd til å kjøpe kjøtt fordi det er rabatt. Mange som har dårlig råd som ikke går å tigger mat over alt. Anonymkode: 5ce60...b6d Javel. Forventer du en medalje? Bare fordi du klarer deg med det du finner i dato disken så betyr ikke det at alle klarer seg med det.Og det å omtale mennesker som er så desperate står i matkø for å kunne brødfø familien sin for tiggere er virkelig forkastelig. Anonymkode: 63e32...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og hvor står det i den artikkelen at folk som kjøper dato varer skal ha dårlig samvittighet? Jeg lurer alltid på hva folk egentlig har som intensjon med innleggene sine når tittelen helt tydelig er Clickbait. Javel. Forventer du en medalje? Bare fordi du klarer deg med det du finner i dato disken så betyr ikke det at alle klarer seg med det.Og det å omtale mennesker som er så desperate står i matkø for å kunne brødfø familien sin for tiggere er virkelig forkastelig. Anonymkode: 63e32...a5e Jeg er enig i at det ikke står noe i artikkelen om at du eller jeg skal ha dårlig samvittighet for å kjøpe varer i nedsatt disken. Jeg er innom slike nesten hver dag. Og det er ikke gitt at jeg har bedre råd enn noen av de som står i matkø. Men jeg velger å løse problemet på en annen måte. Samtidig synes jeg vinklingen på artikkelen er litt merkelig. Hva er det journalisten egentlig vil frem til? Skal du og jeg la være å kjøpe den siste pakken med pølser i nedsatt disken i den tro at den da går til matsentralen? Når det er dagens dato på varen, og den ligger der til stengetid, å skjer jo ikke det. Da blir det kort og godt matsvinn. Og det er MYE verre enn at mat kjøpes til nedsatt pris eller hentes gratis etter å ha stått i kø. Mulig artikkelen heller burde fokusere på hvilke muligheter de som står i matkø har til å skaffe rimelig mat andre steder. F eks nedsatt disk. Skal ikke mer enn et par år tilbake i tid. Da var det mange som ikke visste om diskene, eller det var flaut å stå ved de og se hva man finner. I dag er det stikk motsatt. Mange jeg kjenner har ganske god peiling på når butikkene fyller diskene, hvilke butikker som er "flinke" og hvilke som ikke er det osv. Og det kan gjerne bli kø ved disse diskene. En artikkelen som i dette tilfellet ensidige fokuserer på to goder for de med dårlig råd satt opp mot hverandre, det synes jeg blir veldig feil. Anonymkode: 5eee9...583 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå