AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Jeg prøvde meg på å lage karameller i dag og resultatet er foreløpig en hard klump. Lagde i dag og helte den i form, strødde over litt havsalt og satte det bort før jeg lagde middag. Kom plutselig på karamellen nå og har selvsagt glemt å kutte opp i biter før jeg satte de kaldt. Men jeg ser nå at selve karamellen er alt for hard. Jeg så for meg at jeg skulle lage fløyelsmyke karameller med et lett strøssel av havsalt oppå😵💫 ble ikke heeelt slik. Så for dere som faktisk kan dette med å lage karameller, kan jeg smelte den på ny i morgen i en stor gryte og tilsette mer fløte for at de skal bli mykere? Vil helst at alle som smaker beholder tennene sine denne jula😅 Anonymkode: 4d914...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Brukte du termometer? Antagelig er de kokt for varme. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Jeg får det kun til med steketermometer, og fra det når 110 grader ca og til 121-122 som glr myk fudge med fløyelsmak, går det jævlig fort. Hadde aldri kunne beregnet det uten termometer. Nå lager jeg karamell som folk vil betale for Anonymkode: 8e84c...9cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden KatteLatte skrev (1 minutt siden): Brukte du termometer? Antagelig er de kokt for varme. Ja jeg brukte termometer men det tok ganske lang tid før jeg fikk det opp i 120 grader som det stod i oppskriften. Hva tror du om å smelte på ny? Anonymkode: 4d914...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden Jeg har ikke trua, tror at sukkeret ikke kan «reverseres», men jeg er absolutt ikke sikker! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden KatteLatte skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke trua, tror at sukkeret ikke kan «reverseres», men jeg er absolutt ikke sikker! Jo det kan kokes på nytt selv om det er for hardt. Ts, kok det veldig sakte opp, gi det et oppkok så halver varmen og prøv igjen til 120 grader Anonymkode: 8e84c...9cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jo det kan kokes på nytt selv om det er for hardt. Ts, kok det veldig sakte opp, gi det et oppkok så halver varmen og prøv igjen til 120 grader Anonymkode: 8e84c...9cc Tusen takk!! Da gir jeg det et forsøk i morgen Anonymkode: 4d914...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden Det beste tipset jeg noengang fikk ang karameller var å lage de i jernpanne. De når rett temp mye kjappere og blir helt perfekte hver gang! Tar kuletesten i kaldt vann når de nærmer seg temp. Anonymkode: 0e2ea...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå