AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Gir mann opp og mister lesegleden eller kommer man over en kneik? Anonymkode: 397d8...982 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden For det første er det en fordel å lære seg norsk; "man" skrives med én m. For det andre er det bare å åpne en bok og begynne å lese; vanskeligere er det ikke - klarer folk virkelig ikke å gjøre noe som helst idag uten å måtte starte en tråd om dette på KG? Anonymkode: 259da...837 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iðunn Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Første engelske boka jeg leste i voksen alder var svært tung, men jeg holdt ut. Nå foretrekker jeg å lese på engelsk. Så hold ut, det blir lettere! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Kommer an på hvor lettlest boka er. Husker det var litt tungt å lese på engelsk da jeg begynte med det på ungdomsskolen, men det blir lettere dess lenger man gjør det☺️ Anonymkode: 86da3...5bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Gir mann opp og mister lesegleden eller kommer man over en kneik? Anonymkode: 397d8...982 Da bør du legge lista deretter og begynne med mer lettleste bøker, kanskje barnebøker i starten til engelsken er bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): For det første er det en fordel å lære seg norsk; "man" skrives med én m. For det andre er det bare å åpne en bok og begynne å lese; vanskeligere er det ikke - klarer folk virkelig ikke å gjøre noe som helst idag uten å måtte starte en tråd om dette på KG? Anonymkode: 259da...837 Dagens kaktus går til deg din surmaga arrogante surpomp!🌵😉 Anonymkode: 397d8...982 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Man må holde ut og kjempe seg gjennom det. Lese litt og litt. Helst velge en bok som man synes er veldig spennende. Eventuelt ha norsk versjon av boka ved siden av, sånn at man kan støtte seg på den hvis noen deler er vanskelige å forstå. Etter hvert løsner det. Heia deg! Anonymkode: b4cb7...864 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): For det første er det en fordel å lære seg norsk; "man" skrives med én m. For det andre er det bare å åpne en bok og begynne å lese; vanskeligere er det ikke - klarer folk virkelig ikke å gjøre noe som helst idag uten å måtte starte en tråd om dette på KG? Anonymkode: 259da...837 Hvor kørka går det an å være når du gidder henge på et forum som er ment for nettopp å stille spørsmål og få andres tanker om stort og smått? Anonymkode: cabdd...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Jeg tror du fint kan jobbe deg opp mot å kunne lese på engelsk. Du må finne noe enkelt til og begynne med. Hvilke sjangre liker du? Anonymkode: a37ce...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Gir mann opp og mister lesegleden eller kommer man over en kneik? Anonymkode: 397d8...982 Det kommer nok helt ann på boken. Men de fleste av oss hører jo Engelsk daglig, så det kommer nok tilbake fortere en du tror. Om du må slå opp et ord eller to i en ordbok er jo ikke noen krise. Selv foretrekker jeg å lese på Engelsk, Norske oversettelser er ofte så krøkkete å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Forsøker du å bli bedre i engelsk? Da anbefaler jeg å prate med utlendinger som har det som hjelpespråk Anonymkode: 08f4b...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Også må du ikke henge deg opp i enkelte ord du ikke forstår, så sant det ikke er vesentlig for forståelsen av meningen, sammenhengen. Jeg tyr av og til til Google translate hvis det er noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gir mann opp og mister lesegleden eller kommer man over en kneik? Anonymkode: 397d8...982 Man kommer seg over det å lærer seg noen nye ord i samme slengen Anonymkode: 6caf8...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden Det er ikke sikkert du finner det så vanskelig, prøv deg frem og øv 😊 Tror ikke jeg er noe mer en middels og det går fint. Men leser hele tiden engelsk på nett også, blir utsatt for engelsk overalt. Anonymkode: c58b0...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gir mann opp og mister lesegleden eller kommer man over en kneik? Anonymkode: 397d8...982 Jeg begynte med Agatha Christie da jeg var elleve. Dette var før internett, så jeg satt med en ordbok ved siden av. Dette var før internett, men jeg har fremdeles en tanke om at fysiske bøker er gode verktøy. Anonymkode: 215bb...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå