Gå til innhold

Svigermor har visst glemt sønnen min i år…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om dette er noe hun alltid har gjort, så tenker jeg det er en forglemmelse. Hvorfor gi til deg som er voksen og ikke til barnet? Klart hun har glemt, eller så tror hun at hun har vippset. Det blir mange å holde styr på for en voksen bestemor. 

Dere kan velge å gi sønnen din pengegaver du fikk av svigermor, eller at mannen din spør moren sin om dette var meningen, eller en forglemmelse.

Jeg hadde valgt å gi gutten pengegaver jeg fikk. 

Anonymkode: d6ca8...474

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir jo litt spesielt å gjøre da hun spesifiserte god jul og våre navn i meldingen. 
Kjenner jeg gidder ikke «dekke over» for henne. Sønnen min er såpass stor at det går greit. Jeg bryr meg heller ikke så mye om gaven, den kom på mannens konto, han vippser ikke meg halvparten for å si det sånn og gå i det store dragsuget. 

TS 

Anonymkode: 64458...dba

Du behøver da ikke «dekke over» for svigermor, men heller forklare for din sønn hvorfor det i blant blir forskjell på han og halvsøsknene når de ikke har samme familie på farssiden. 

Anonymkode: f15e8...1dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er gift med en mann jeg traff for seks år siden. 
Helt fra jeg traff han har svigermor etter hel egen vilje fikk min sønn både bursdag og julegave. Dvs.hun vippser meg penger. 

I år var hun veldig tidlig ute, og fortalte at nå hadde alle barn og barn fått vipps så nå var hun ferdig med julegavene. Hun vippset mannen min julegave til meg og han. Hun gidder ikke kjøpe julegaver og spiller visst ingen rolle at alle får det to uker før jul. Men, i år har hun ikke vippset noe til min sønn og jeg lurer på hvorfor. Det går helt fint altså (selv om mange her vil hevde det ikke gjør det siden jeg lager innlegg om det her 😄), men syntes det er rart at etter seks år er han plutselig glemt. 
Ikke er hun tustete eller noe, hun er høyst oppegående. 
Jeg vil ikke spør hvorfor da det kan virke både frekt og slikt spør man ikke om i den familien. 
Hva ville du gjort? Har du så godt forhold til din svigermor at du kunne spurt henne? 

Hvor gammel er sønnen din?

Anonymkode: f2cdf...b33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir jo litt spesielt å gjøre da hun spesifiserte god jul og våre navn i meldingen. 
Kjenner jeg gidder ikke «dekke over» for henne. Sønnen min er såpass stor at det går greit. Jeg bryr meg heller ikke så mye om gaven, den kom på mannens konto, han vippser ikke meg halvparten for å si det sånn og gå i det store dragsuget. 

TS 

Her avslører du at DU vil lage splid i familien. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde skrevet: Takk for gavene, ingenting eget til Jonas i år? Er det ok om 1/3 av gaven gis til han?

Anonymkode: 6f21f...b68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS 

Hun har sikkert glemt eller er litt gammel og oppfører seg rett og slett dumt. Eller dere har kranglet. Lar du tvilen komme til gode, ordner dere en gave fra henne. Ellers er det ikke noe farlig uten gave heller. Ungen får sikkert så mye at han ikke merker det hvis dere ikke sier noe. Jeg hadde personlig kjøpt noe lite og lagt under juletre fra henne. Har hun glemt, så har hun glemt, og hvis hun husker når hun får takk fra sønnen din, blir hun takknemlig for at dere har ordnet det. Hvis ikke og hun får takk fra sønnen din, så får hun et år å tenke seg om ....

Anonymkode: e7910...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Si til mannen din at hun har glemt å sende penger til ditt barn, og at du derfor ønsker å ta litt av pengene dere fikk til å kjøpe en gave til han, eller overføre penger til han.

Hvis det fortsetter neste jul og bursdag, og det ikke er noe sånt som at han er konfirmert og de andre ikke, så ville jeg bedt MANNEN ta det opp. 

Jeg har et godt forhold med svigermor, men ting som er litt "kjipe" mener jeg er mannens jobb å ta opp (og omvendt med mine foreldre)

Anonymkode: 8ad11...3e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå tøyser du fælt😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har sikkert glemt eller er litt gammel og oppfører seg rett og slett dumt. Eller dere har kranglet. Lar du tvilen komme til gode, ordner dere en gave fra henne. Ellers er det ikke noe farlig uten gave heller. Ungen får sikkert så mye at han ikke merker det hvis dere ikke sier noe. Jeg hadde personlig kjøpt noe lite og lagt under juletre fra henne. Har hun glemt, så har hun glemt, og hvis hun husker når hun får takk fra sønnen din, blir hun takknemlig for at dere har ordnet det. Hvis ikke og hun får takk fra sønnen din, så får hun et år å tenke seg om ....

Anonymkode: e7910...ccc

Han klarer seg fint uten gave, som du sier så får han mye fra sin familie. Tror ikke han spør, men om han gjør det så forklarer jeg bare greit at det kom ikke noe derfra i år. Det vil gå helt fint. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor det? Når svigermor så tydelig viser at hun ikke VIL gi gave, hvorfor skal TS lyve og dekke over for svigermor? Svigermor er voksen, da får hun stå for det hun gjør. 

Anonymkode: 91b79...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvorfor det? Når svigermor så tydelig viser at hun ikke VIL gi gave, hvorfor skal TS lyve og dekke over for svigermor? Svigermor er voksen, da får hun stå for det hun gjør. 

Anonymkode: 91b79...a93

Vet ikke hvorfor hun ikke har vippset gave til han i år, men jeg tenker verken spør henne eller dekke over og gi han gave fra genne som faktisk ikke er fra henne. 
Hvorfor skal jeg det? Hvis hun nå har sluttet å sende han gave, skal jeg da fortsette å dekke over hver jul og bursdag i flere år fremover? Det går jo ikke. 
Hun er verken tustete eller syk, hun er fullt oppegående. Hun har nok glemt det, men litt rart å plutselig glemme etter seks år at jeg har en sønn. 
TS 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han er konfirmert, er det mange familier som har en avtale om at de ikke gir gaver lenger. Sånn er det hos min svigerfamilie. Så mine barn på 15 og 17 får kun gaver fra min side av slekta.

Anonymkode: 3b755...fde

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis han er konfirmert, er det mange familier som har en avtale om at de ikke gir gaver lenger. Sånn er det hos min svigerfamilie. Så mine barn på 15 og 17 får kun gaver fra min side av slekta.

Her fortsetter alle å få, eldste barnebarnet er 30 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hun vippset nok til dere alle tre sammen, så var det opp til deg å dele opp beløpet.

Anonymkode: 13b96...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Praktiserer det samme her.

Har ikke lest alt, men gutten har vel en farmor?

Anonymkode: ec162...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun vippset nok til dere alle tre sammen, så var det opp til deg å dele opp beløpet.

Anonymkode: 13b96...d26

Nei, hun sender samme beløp hver jul og det stor God jul, xxx og zzzz (mannen og min sitt navn). Hun sender alltid til mannen og meg til han og til min sønn til meg. Samme prosedyre hvert år. 
TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dette må hun ha glemt, siden han har fått gave i alle år tidligere. 

Siden det er du som har pleid å få pengene, så vil jo ikke sønnen din merke noe med mindre du gir en gave fra henne.

Da vil hun nok huske på det når han ikke takker for gaven han ikke fikk. 

Om noen skal ta opp noe, så bør det være mannen din. Det er hans mor, og mye mulig hun blir glad for å bli minnet på det.

Anonymkode: a7c80...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...