AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #21 Del Skrevet 15 timer siden Perine skrev (10 minutter siden): Hvordan har hun det økonomisk da? Kanskje hun har vært nødt til å kutte ned på gaver. Kanskje hun ga en samlet sum til dere uten å si noen fordeling. De har veldig romslig økonomi Anonymkode: 64458...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #22 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Å be om gaver gjør man ikke, så dette hadde jeg selvsagt ikke nevnt noe om. Dersom du ønsker at sønnen din skal få noe så får du gi det til han selv. Anonymkode: f15e8...1dc Må smile av innlegget ditt… tror ikke du har lest det. Han får selvfølgelig gaver, men trenger ikke forklare mer her, alt står i hi 😉 Anonymkode: 64458...dba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #23 Del Skrevet 15 timer siden Irja skrev (39 minutter siden): Jeg hadde tenkt at summen hun vippset var til alle tre. Ja, jeg trodde også det, men mld var God jul, xxxx og yyyy (mannens og mitt navn) Anonymkode: 64458...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #24 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, kjære deg…dette er ikke en slik tråd. Dette er om at hun har gitt hver jul og hver bursdag de siste seks årene, men i år kom det ingenting. Det har vært hennes valg å gi han, ingen andres. Jeg vet hun har de andre barnebarna på besøk og han blir ikke invitert. Det går også helt fint. TS Anonymkode: 64458...dba Da har hun vel endret holdning og tatt et annet valg i år, da? Du skriver at hun har invitert de andre barnebarna. Du mener vel å skrive at hun har invitert barnebarna? For han er ikke barnebarnet hennes, er han? Anonymkode: b34d5...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #25 Del Skrevet 15 timer siden Jeg ville syns dette var rart, siden hun hadde gitt gave i seks år tidligere. Har det skjedd noe som kan være grunnlag for at hun ikke gir? Dropper hun gaver når barnebarna blir eldre? Ellers ville jeg spurt mannen om han kunne snakket med henne om det. Anonymkode: b3e27...8a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #26 Del Skrevet 15 timer siden «Hei! Bare lurte på om dette var til oss alle tre, eller bare meg og mannen?» Anonymkode: 76a4f...7b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #27 Del Skrevet 15 timer siden Hadde forventet at hennes sønn spurte. Anonymkode: 77945...cea 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #28 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Da har hun vel endret holdning og tatt et annet valg i år, da? Du skriver at hun har invitert de andre barnebarna. Du mener vel å skrive at hun har invitert barnebarna? For han er ikke barnebarnet hennes, er han? Anonymkode: b34d5...347 Nei, det er han jo selvfølgelig ikke. Det vet jo alle. Min mann er ikke hans pappa og da blir ikke min svigermor min sønns bestemor. Det tror og håper jeg alle forstår ☺️ TS Anonymkode: 64458...dba 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #29 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg ville syns dette var rart, siden hun hadde gitt gave i seks år tidligere. Har det skjedd noe som kan være grunnlag for at hun ikke gir? Dropper hun gaver når barnebarna blir eldre? Ellers ville jeg spurt mannen om han kunne snakket med henne om det. Anonymkode: b3e27...8a3 Er jo det jeg også tenker, det er rart siden hun har gitt i seks år også bråstopp. Nei, eldste barnebarn er over 30 og får fortsatt gave. Jeg kommer ikke til å be mannen ta det opp. De er en veldig konfliktsky familie, så det kan bli tolket veldig negativt om det blir tatt opp. TS Anonymkode: 64458...dba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #30 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Han hun har vippset min og mannes julegave til han, og gaven til min sønn til meg med kommentar om God Jul til Jonas TS Anonymkode: 64458...dba Tenker mannen takker for gaven som om den var ment til dere alle tre. F. Eks takk for gaven fra meg, kona og Jonas. Anonymkode: e7910...ccc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #31 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tenker mannen takker for gaven som om den var ment til dere alle tre. F. Eks takk for gaven fra meg, kona og Jonas. Anonymkode: e7910...ccc Han skrev bare tusen takk og et hjerte. Anonymkode: 64458...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #32 Del Skrevet 5 timer siden Jeg ville kjøpt en gave til sønn for minst 1/3 av pengene, pakket inn med «fra Ragnhild» og tolket det slik at det er det svigermor ville, opp til deg og mannen å disponere pengene. Så hadde jeg ikke tenkt mer på det. Anonymkode: a7d92...c62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #33 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville kjøpt en gave til sønn for minst 1/3 av pengene, pakket inn med «fra Ragnhild» og tolket det slik at det er det svigermor ville, opp til deg og mannen å disponere pengene. Så hadde jeg ikke tenkt mer på det. Anonymkode: a7d92...c62 Blir jo litt spesielt å gjøre da hun spesifiserte god jul og våre navn i meldingen. Kjenner jeg gidder ikke «dekke over» for henne. Sønnen min er såpass stor at det går greit. Jeg bryr meg heller ikke så mye om gaven, den kom på mannens konto, han vippser ikke meg halvparten for å si det sånn og gå i det store dragsuget. TS Anonymkode: 64458...dba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #34 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Blir jo litt spesielt å gjøre da hun spesifiserte god jul og våre navn i meldingen. Kjenner jeg gidder ikke «dekke over» for henne. Sønnen min er såpass stor at det går greit. Jeg bryr meg heller ikke så mye om gaven, den kom på mannens konto, han vippser ikke meg halvparten for å si det sånn og gå i det store dragsuget. TS Anonymkode: 64458...dba Du spør: "Hva ville du gjort?" Jeg ville kjøpt gave til sønnen, og også sagt noe om hva pengene gikk til når man takket, det er ikke uvanlig i vår familie at de eldste vippser penger, det er selvfølgelig en sum til en av de voksne, opp til mottakerer hvordan disponere. Da sørger jeg for at vi takker for presangen, eller forteller konkret hva pengene skal gå til , for eksempel tilskudd til tur i vinterferien, konkrete klær eller lignende. Kan dere ikke si de gikk til noe sånt, tilskudd til ferie til alle tre? En julepresang som "går med i dragsuget", det er ikke særlig hyggelig eller takknemlig måte å håndtere en pengesum på som er en gave. Jeg ville imidlertid ikke spurt svigermor selv om gutten var inkludert eller ikke, bare valgt selv å tolke det slik at det var opp til oss. Antegeligvis hadde vi kjøpt gave til ham for mesteparten av pengene. Jeg syns din meget negative tolkning, du tror jo ikke han er glemt, men helt aktivt utelatt, er mer spesiell. Anonymkode: a7d92...c62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 3 timer siden #35 Del Skrevet 3 timer siden Noen av den eldre garde slutter å gi julegave etter folk er blitt konfirmert. Er han blitt 15/16? De fortsetter kanskje å gi til "de aller nærmeste", noe det ikke virker som om hun inkluderer ham i siden hun ikke inviterer ham på linje med de andre barnebarna. Om det er med vilje er det helt unødvendig smålig av henne siden hun har null stress med gavene uansett. Om det er en forglemmelse er det litt trist at konfliktskyheten hindrer dere i å oppdage det og gir dere negative følelser dere ikke hadde trengt å ha. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #36 Del Skrevet 3 timer siden Dere må kanskje spørre, vi hadde engang sånn situasjon der oldermor ga alle sine oldebarn penger unntatt en, vi tenkte det var litt rart, kviet oss litt å spørre, men bra at vi spurte, visste seg penger på avveie, hun klarte å overføre feil. Var snakk om 1000 kroner, så litt penger jo. Er kanskje ikke like lett å overføre feil med Vipps, men hvem vet. Anonymkode: 6ba0d...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #37 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er gift med en mann jeg traff for seks år siden. Helt fra jeg traff han har svigermor etter hel egen vilje fikk min sønn både bursdag og julegave. Dvs.hun vippser meg penger. I år var hun veldig tidlig ute, og fortalte at nå hadde alle barn og barn fått vipps så nå var hun ferdig med julegavene. Hun vippset mannen min julegave til meg og han. Hun gidder ikke kjøpe julegaver og spiller visst ingen rolle at alle får det to uker før jul. Men, i år har hun ikke vippset noe til min sønn og jeg lurer på hvorfor. Det går helt fint altså (selv om mange her vil hevde det ikke gjør det siden jeg lager innlegg om det her 😄), men syntes det er rart at etter seks år er han plutselig glemt. Ikke er hun tustete eller noe, hun er høyst oppegående. Jeg vil ikke spør hvorfor da det kan virke både frekt og slikt spør man ikke om i den familien. Hva ville du gjort? Har du så godt forhold til din svigermor at du kunne spurt henne? Anonymkode: 64458...dba Hadde fått mannen til å spørre. Men det er slik med mange svigers - de har ikke noe særlig forhold til barnas stebarn. Her kuttet mine ekssvigers de to eldste barna, som de har hatt i livet i 7 år, helt fra den yngste av dem var to. Plutselig ble de helt kuttet ut. Ikke gaver ved bursdag og jul, ikke invitasjon til besøk, ingenting. Som om de ikke eksisterte. Det var de samme besteforeldrene som høylytt hevde at de anså seg som bestemor og bestefar til disse barna. Anonymkode: 91b79...a93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #38 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Herregud, enda en tråd fra fornærmede mødre som lurer på hvorfor den eldre generasjon ikke gidder å late som at særkullsbarn er det samme som egne barnebarn. Blir dere aldri lei? Nei, jeg hadde ikke spurt henne, for jeg har vett til å skjønne av meg selv at din sønn er ikke hennes barnebarn og skal heller ikke behandles som det. Anonymkode: b34d5...347 Vel, man gir ikke til bursdag og jul hvert år og plutselig hopper over ett år uten å si noe. Det høres rart ut. Anonymkode: a24d2...f0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #39 Del Skrevet 2 timer siden Og TS, du spør jo bare svigermor om han er glemt. Siden han alltid har fått tidligere, så er det helt innafor å spørre. Anonymkode: a24d2...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #40 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du spør: "Hva ville du gjort?" Jeg ville kjøpt gave til sønnen, og også sagt noe om hva pengene gikk til når man takket, det er ikke uvanlig i vår familie at de eldste vippser penger, det er selvfølgelig en sum til en av de voksne, opp til mottakerer hvordan disponere. Da sørger jeg for at vi takker for presangen, eller forteller konkret hva pengene skal gå til , for eksempel tilskudd til tur i vinterferien, konkrete klær eller lignende. Kan dere ikke si de gikk til noe sånt, tilskudd til ferie til alle tre? En julepresang som "går med i dragsuget", det er ikke særlig hyggelig eller takknemlig måte å håndtere en pengesum på som er en gave. Jeg ville imidlertid ikke spurt svigermor selv om gutten var inkludert eller ikke, bare valgt selv å tolke det slik at det var opp til oss. Antegeligvis hadde vi kjøpt gave til ham for mesteparten av pengene. Jeg syns din meget negative tolkning, du tror jo ikke han er glemt, men helt aktivt utelatt, er mer spesiell. Anonymkode: a7d92...c62 Det er slik de gjør det i min manns familie. Han er vant til at alt av pengegaver går i dragsuget, mens jeg er vant til å gjøre det på samme måte som deg. Pengegaver går til noe spesielt. Jeg bruker å kjøpe noe og gi beskjed til giveren hva jeg har kjøpt. I overskriften står det spesifikt at jeg tror svigermor har glemt min sønn i år og det er det jeg tror. Troe ikke hun har gått aktivt inn for å utelate han. Skjønner ikke hvor i all verden du får det fra? Du har en ganske arrogant måte å svare på, men det går også fint. God jul til deg og dine 💫🎄 TS Anonymkode: 64458...dba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå