Gå til innhold

Svigermor har visst glemt sønnen min i år…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er gift med en mann jeg traff for seks år siden. 
Helt fra jeg traff han har svigermor etter hel egen vilje fikk min sønn både bursdag og julegave. Dvs.hun vippser meg penger. 

I år var hun veldig tidlig ute, og fortalte at nå hadde alle barn og barn fått vipps så nå var hun ferdig med julegavene. Hun vippset mannen min julegave til meg og han. Hun gidder ikke kjøpe julegaver og spiller visst ingen rolle at alle får det to uker før jul. Men, i år har hun ikke vippset noe til min sønn og jeg lurer på hvorfor. Det går helt fint altså (selv om mange her vil hevde det ikke gjør det siden jeg lager innlegg om det her 😄), men syntes det er rart at etter seks år er han plutselig glemt. 
Ikke er hun tustete eller noe, hun er høyst oppegående. 
Jeg vil ikke spør hvorfor da det kan virke både frekt og slikt spør man ikke om i den familien. 
Hva ville du gjort? Har du så godt forhold til din svigermor at du kunne spurt henne? 

Anonymkode: 64458...dba

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde ikke spurt, men mannen hadde. Også hadde svigermor blitt flau over forglemmelsen og tatt det ut i irritasjon over spørsmålet, men innerst inne vært lettet over å bli minnet på det før det var for sent. 😛

Anonymkode: 1f404...fc0

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å be om gaver gjør man ikke, så dette hadde jeg selvsagt ikke nevnt noe om. Dersom du ønsker at sønnen din skal få noe så får du gi det til han selv. 

Anonymkode: f15e8...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, enda en tråd fra fornærmede mødre som lurer på hvorfor den eldre generasjon ikke gidder å late som at særkullsbarn er det samme som egne barnebarn. Blir dere aldri lei? Nei, jeg hadde ikke spurt henne, for jeg har vett til å skjønne av meg selv at din sønn er ikke hennes barnebarn og skal heller ikke behandles som det. 

Anonymkode: b34d5...347

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er gift med en mann jeg traff for seks år siden. 
Helt fra jeg traff han har svigermor etter hel egen vilje fikk min sønn både bursdag og julegave. Dvs.hun vippser meg penger. 

I år var hun veldig tidlig ute, og fortalte at nå hadde alle barn og barn fått vipps så nå var hun ferdig med julegavene. Hun vippset mannen min julegave til meg og han. Hun gidder ikke kjøpe julegaver og spiller visst ingen rolle at alle får det to uker før jul. Men, i år har hun ikke vippset noe til min sønn og jeg lurer på hvorfor. Det går helt fint altså (selv om mange her vil hevde det ikke gjør det siden jeg lager innlegg om det her 😄), men syntes det er rart at etter seks år er han plutselig glemt. 
Ikke er hun tustete eller noe, hun er høyst oppegående. 
Jeg vil ikke spør hvorfor da det kan virke både frekt og slikt spør man ikke om i den familien. 
Hva ville du gjort? Har du så godt forhold til din svigermor at du kunne spurt henne? 

Spør. Henne. Herregud.

Anonymkode: 4ece1...713

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaven til svigersønnen er en del av summen du og mannen din fikk. Bare ikke delt opp, tenker jeg.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags forhold har du og sønnen din til henne da? Kan det ligge noe bak, som at du ikke inviterte henne i bursdagen til poden eller annet? Hva gir du selv i relasjonen med svigermor? 

Kan du ikke bare gi litt av beløpet du fikk, og gi til barnet ditt?  Kanskje det gikk litt fort i svingene. Kanskje hun ikke er så glad i jul og førjulsstress. Julen har uansett ikke startet enda. Litt trist å starte julen med skuffelser på forhånd. Han får vel gaver av andre, eller har dere ikke noe nettverk ellers? 

Anonymkode: d65de...2b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde tenkt at summen hun vippset var til alle tre.

Det hadde jeg og gjort

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Herregud, enda en tråd fra fornærmede mødre som lurer på hvorfor den eldre generasjon ikke gidder å late som at særkullsbarn er det samme som egne barnebarn. Blir dere aldri lei? Nei, jeg hadde ikke spurt henne, for jeg har vett til å skjønne av meg selv at din sønn er ikke hennes barnebarn og skal heller ikke behandles som det. 

Hun har jo gitt han de andre årene da...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jegerrinne skrev (3 minutter siden):

Det hadde jeg og gjort

Det ville jeg også tenkt . Har hun pleid å spesifisere hvor mye som er til sønnen din, og hvor mye til dere voksne? Jeg ville tenkt at denne summen var til dere tre.

Anonymkode: ec77c...8b0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Å be om gaver gjør man ikke, så dette hadde jeg selvsagt ikke nevnt noe om. Dersom du ønsker at sønnen din skal få noe så får du gi det til han selv. 

Anonymkode: f15e8...1dc

Jo! Om noen glener en gave til et barn, er det bare slemt og ikke hjelpe med å huske!!! Jeg hadde blit sur om jeg var så streset at jeg glemte et tantebarn og broren min ikke gad informere meg en gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man vippser jo ikke en runde til to, og en runde til en. Noe som skurrer litt her. 

Uansett. Mannen ville takket for summen vi som familie hadde fått, og nevnt hva han skulle kjøpe for den. Da etterspør han ikke gave, men samtidig vil hun forstå det om det var ment å sende noe som ikke var sendt. 

Er litt håpløs der selv, innimellom. Tror jeg har overført/bekreftet, men så er siste autorisasjon glemt i farten. 

Anonymkode: 3229b...ad1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har hun det økonomisk da?  Kanskje hun har vært nødt til å kutte ned på gaver.  Kanskje hun ga en samlet sum til dere uten å si noen fordeling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Da bør virkelig den eldre generasjon skjerpe seg!  Vi snakker om barn, og såpass omløp bør voksne ha, at de ikke gjør forskjell.  Man kan følle hva man vil overfor barn, men man gjør virkelig ikke forskjell på dem.  Det er vondt for barn å oppleve, og det forstår de fleste.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei, kjære deg…dette er ikke en slik tråd. 
Dette er om at hun har gitt hver jul og hver bursdag de siste seks årene, men i år kom det ingenting. 
Det har vært hennes valg å gi han, ingen andres.
Jeg vet hun har de andre barnebarna på besøk og han blir ikke invitert. Det går også helt fint. 

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det ville jeg også tenkt . Har hun pleid å spesifisere hvor mye som er til sønnen din, og hvor mye til dere voksne? Jeg ville tenkt at denne summen var til dere tre.

Anonymkode: ec77c...8b0

Han hun har vippset min og mannes julegave til han, og gaven til min sønn til meg med kommentar om God Jul til Jonas 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...