AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:25 #1 Del Skrevet torsdag kl 19:25 Hei. Når legger dere babyene (3 - 9mnd) om kvelden? Og når står dere opp? Er dere nøye på å legge og vekke til rett tid sånn at baby holder mest mulig rutiner eller hvordan gjør dere det. Og hvor mange dupper om dagen har babyen og hvor mange oppvåkninger om natta? Anonymkode: c1229...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet torsdag kl 19:32 #2 Del Skrevet torsdag kl 19:32 Jeg våknet når babyen våknet. Hadde ikke noe hastverk. Kom på når de sovnet..noen ganger la jeg ned de..andre ganger la jeg de..og var oppe noeh timer til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:33 #3 Del Skrevet torsdag kl 19:33 Synes det regulerer seg veldig selv for tiden. Baby på sju måneder er trøtt mellom 18 og 19 og da legger vi ham for kvelden. Heldigvis sover han stort sett fint gjennom natta, og så våkner han som regel mellom 07 og 08. Av og til er han gretten og vil sove litt til, så da hjelper jeg ham i søvn igjen etter et måltid. Står opp når baby er klar for det 😊 De sier jo stort sett fra hva de trenger, så min erfaring er at det meste går fint så lenge man forstår tegnene. Aldri vært opptatt av å følge rutiner, det hørtes veldig stress ut, men har hørt at det kan være viktig for de som sliter med søvn. To til tre dupper per dag har vår baby, men når det bare blir to er han veldig trøtt og rastløs før leggetid. Anonymkode: f80ed...d06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:35 #4 Del Skrevet torsdag kl 19:35 Vi har slingringsmonn på ca 1 time avhengig av våkenvindu. Starter legging mellom 19 og 20, og da sovner baby (5mnd) stort sett på 30min. Så våkner for dagen mellom 6.30 og 8. Vekker aldri baby. 3-4 dupper på dagen. 3-uendelig mange ammerunder på natten, men nesten aldri våkentid på natt Anonymkode: 4d674...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet torsdag kl 19:36 #5 Del Skrevet torsdag kl 19:36 Hadde ingen rutine på dette før baby var 10-12 mnd. En kveld la hun seg åtte og en annen kl elleve. Det kom helt an på kveldsuro, hvor lenge vi ammet, om jeg fikk lagt henne fra meg osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:43 #6 Del Skrevet torsdag kl 19:43 Baby 8 mnd nå, har hatt rutinen siden baby var 4 - 5 mnd. Natta mellom 19-19.30 hver kveld, så er det mat rundt kl 23, også står vi opp klokka 6. Holder på rutinen hver eneste dag så langt det er mulig (er ikke borte på besøk etter sengetid f.eks). Vanskelig å lage rutiner hvis man ikke er konsekvent. Det er forøvrig baby selv som lagde rutinen, plutselig var hun trøtt på kvelden og sov lengre enn vanlig "dupp-lengde". Anonymkode: 57eaa...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:55 #7 Del Skrevet torsdag kl 19:55 Baby 3 mnd, såvidt startet med rutiner her. Mellom 19-20 er han trøtt for natta, tar på pysj og ammer/gir flaske, så sovner han på 5 minutt. Våkner ca 2 ganger for mat iløpet av natta. Oppe mellom 6 og 7, som er helt greit for min del. Hender inni mellom at han drøyer det til kl 07.30-08, dersom han blir lagt etter kl 20. Anonymkode: 72eab...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:58 #8 Del Skrevet torsdag kl 19:58 PurpleTuliip skrev (21 minutter siden): Hadde ingen rutine på dette før baby var 10-12 mnd. En kveld la hun seg åtte og en annen kl elleve. Det kom helt an på kveldsuro, hvor lenge vi ammet, om jeg fikk lagt henne fra meg osv. Mulig det var flaks, men vi hadde ikke lengre kveldsuro når vi begynte å legge ca 1 time etter siste dupp 😊 Gjorde livet vårt mye bedre. Anonymkode: 4d674...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet torsdag kl 20:07 #9 Del Skrevet torsdag kl 20:07 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mulig det var flaks, men vi hadde ikke lengre kveldsuro når vi begynte å legge ca 1 time etter siste dupp 😊 Gjorde livet vårt mye bedre. Anonymkode: 4d674...e15 Min nektet plent sove alene mer enn 20 min av gangen på den alderen, så var ikke ett alternativ her i hus dessverre. Høres herlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet torsdag kl 20:11 #10 Del Skrevet torsdag kl 20:11 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hei. Når legger dere babyene (3 - 9mnd) om kvelden? Og når står dere opp? Er dere nøye på å legge og vekke til rett tid sånn at baby holder mest mulig rutiner eller hvordan gjør dere det. Og hvor mange dupper om dagen har babyen og hvor mange oppvåkninger om natta? Anonymkode: c1229...387 Legger rundt kl 20 for natten. Vekker han ikke nå. Han pleier av og til å våkne i ca to tiden på morgenen for flaske, så sovner han igjen til ja det varierer. På hverdag pleier han å våkne når storebroren står opp. På helg rundt kl åtte- ni på morgenen. Noen ganger sover han natta igjennom. Har et par dupper på dagen. Varierer litt når og hvor lenge. Han er 8 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:04 #11 Del Skrevet fredag kl 11:04 Dette er tredje barnet, og er det en ting jeg kkke gjør denne gangen er å stresse med rutiner så tidlig. Veldig mye mer avbalanser baby, mye mer ro i barseltiden av å ikke tenke på alt det. baby er nå 5 mnd. Som regel vil hun ha mat i 22-23 tida, og da legger vi oss etterpå det. Hun sover hele natta, og vi tar henne opp når hun våkner (som regel i 8-9 tida). De andre barna er som regel oppe i 5-7 tida, så hun må bare nyte tida hvor hun kan og klarer å sove til hun våkner. Det kommer tidsnok den tida vi må vekke henne for å rekke jobb og bhg. Anonymkode: be89e...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:50 #12 Del Skrevet fredag kl 12:50 Jeg har ikke vært nøye med det. Babyene la seg for natten sammen med meg de første månedene, og så begynte jeg å legge den eldste tidligere når det etter hvert gikk. Den yngste la jeg i 19-tiden fra hun var ca. 3 mnd. fordi jeg la henne samtidig som den eldste, og det funket. Det hadde ikke funket med den eldste. De stod opp når de våknet og det ikke nyttet å få dem til å sove igjen samme hvor trøtt jeg var selv. Det var gjerne til sånn omtrent samme tid en periode, og så endret det seg. Begge hadde en «morgen kl 04.45-periode», som heldigvis gikk over. Anonymkode: 58a86...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå