AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:13 #1 Del Skrevet torsdag kl 19:13 Blir så sliten av å bruke evig lang tid på legging inkludert mye krangling med 2- åringen som hyler at hun ikke vil legge seg. Hun hyler når jeg skrur av lysene i leiligheten. Leggetiden var får 19, men prøver å se om det hjelper å vente til 20. Det hjelper lite. Har prøvd å si i barnehagen at hun nok ikke bør sove så lenge på dagtid. Det er vanskelig for dem å overholde pga mye sykdom og vikarer. Hva gjør man egentlig? Så lei av 2-3 timer med hyl og gråt hver kveld. Anonymkode: d4868...a05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:33 #2 Del Skrevet torsdag kl 19:33 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Blir så sliten av å bruke evig lang tid på legging inkludert mye krangling med 2- åringen som hyler at hun ikke vil legge seg. Hun hyler når jeg skrur av lysene i leiligheten. Leggetiden var får 19, men prøver å se om det hjelper å vente til 20. Det hjelper lite. Har prøvd å si i barnehagen at hun nok ikke bør sove så lenge på dagtid. Det er vanskelig for dem å overholde pga mye sykdom og vikarer. Hva gjør man egentlig? Så lei av 2-3 timer med hyl og gråt hver kveld. Anonymkode: d4868...a05 Barnehagen skal ivareta barnets behov, de kan ikke kreve at barn sover for å dekke opp for bemanning. Vi stoppet dagsovingen når registreringen viste at h*n trengte 1 time fra legging til soving for daghvil, og vi trengte minst like lang tid for sovning til natt, selv om vi ikke la barnet tidlig. Du må være bestemt med barnehagen, de vil tydelig utnytte at du er usikker her. Anonymkode: 90a0a...41e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:38 #3 Del Skrevet torsdag kl 19:38 Hvor mye sover hun i barnehagen? Vår på 2 år sover 1-1,5 time i barnehagen og fra 18 til 6 om natten. Barnehagen er slitsom for mange barn, og de må hente seg inn for ikke å bli overtrøtte. Har det skjedd en endring i det siste eller har hun alltid vært vanskelig ved legging? Anonymkode: 3ab4b...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:39 #4 Del Skrevet torsdag kl 19:39 Legg barnet tidligere? Min var samme. Brukte lang tid på legging. Sovnet gjerne ikke før nærmere 21. helsesøster sa hun gjerne var overtrøtt og at jeg kunne prøve legge hun tidligere. La hun kl 18 og det hjalp samme dag, sovnet fort og sov hele natten til rundt 07. Anonymkode: 3611a...5e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:43 #5 Del Skrevet torsdag kl 19:43 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor mye sover hun i barnehagen? Vår på 2 år sover 1-1,5 time i barnehagen og fra 18 til 6 om natten. Barnehagen er slitsom for mange barn, og de må hente seg inn for ikke å bli overtrøtte. Har det skjedd en endring i det siste eller har hun alltid vært vanskelig ved legging? Anonymkode: 3ab4b...f4b Hun er som regel vanskelig, men det går litt i perioder. Hun sover også ca en time i barnehagen. Vi står opp mellom 7-07:30 og da er hun som regel veldig trøtt siden hun ikke sovnet før 21 kvelden før. Anonymkode: d4868...a05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:44 #6 Del Skrevet torsdag kl 19:44 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Legg barnet tidligere? Min var samme. Brukte lang tid på legging. Sovnet gjerne ikke før nærmere 21. helsesøster sa hun gjerne var overtrøtt og at jeg kunne prøve legge hun tidligere. La hun kl 18 og det hjalp samme dag, sovnet fort og sov hele natten til rundt 07. Anonymkode: 3611a...5e7 Har prøvd å legge henne tidligere men det var bare en ekstra time med mareritt kvelden. Anonymkode: d4868...a05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:54 #7 Del Skrevet torsdag kl 19:54 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Blir så sliten av å bruke evig lang tid på legging inkludert mye krangling med 2- åringen som hyler at hun ikke vil legge seg. Hun hyler når jeg skrur av lysene i leiligheten. Leggetiden var får 19, men prøver å se om det hjelper å vente til 20. Det hjelper lite. Har prøvd å si i barnehagen at hun nok ikke bør sove så lenge på dagtid. Det er vanskelig for dem å overholde pga mye sykdom og vikarer. Hva gjør man egentlig? Så lei av 2-3 timer med hyl og gråt hver kveld. Anonymkode: d4868...a05 På tide å bruke voksne bestemmer beskjeden. Akkurat her bestemmer vi voksne at du skal legge deg, punktum. Barnet kan få beskjed om at dette bestemmer du, med mindre ting som valg av kveldsmat, eller andre bagatell valg. Så er det å stå i bestemmelsene og avgjørelsene, uten å vike en tomme. Anonymkode: 09def...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:55 #8 Del Skrevet torsdag kl 19:55 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har prøvd å legge henne tidligere men det var bare en ekstra time med mareritt kvelden. Anonymkode: d4868...a05 Og I hvor lang tid prøvde du på det? Siden du har ett lite barn, må du faktisk prøve over tid. Anonymkode: 86ca1...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:39 #9 Del Skrevet torsdag kl 21:39 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir så sliten av å bruke evig lang tid på legging inkludert mye krangling med 2- åringen som hyler at hun ikke vil legge seg. Hun hyler når jeg skrur av lysene i leiligheten. Leggetiden var får 19, men prøver å se om det hjelper å vente til 20. Det hjelper lite. Har prøvd å si i barnehagen at hun nok ikke bør sove så lenge på dagtid. Det er vanskelig for dem å overholde pga mye sykdom og vikarer. Hva gjør man egentlig? Så lei av 2-3 timer med hyl og gråt hver kveld. Anonymkode: d4868...a05 Men er hun trøtt kl 19? Vår toåring sovner 20:30, hadde aldri i livet sovnet 19. Noen trenger mye søvn, andre mindre. Anonymkode: 1b426...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:47 #10 Del Skrevet torsdag kl 21:47 Når vår 2-åring begynte med tull på kveldstid og eviglang legging, kuttet vi dagduppen. Først kuttet vi ned på lengden, deretter helt ut. I overgangsfasen fikk hun sove 30 min hvis hun var veldig sliten en dag. Dette gjorde vi i samarbeid med barnehagen. Nå er barnet 2,5 sover ikke på dagtid og legger seg uten problem kl 19. Hun har dog aldri trengt mye søvn. Anonymkode: 36562...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet torsdag kl 21:50 #11 Del Skrevet torsdag kl 21:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): På tide å bruke voksne bestemmer beskjeden. Akkurat her bestemmer vi voksne at du skal legge deg, punktum. Barnet kan få beskjed om at dette bestemmer du, med mindre ting som valg av kveldsmat, eller andre bagatell valg. Så er det å stå i bestemmelsene og avgjørelsene, uten å vike en tomme. Anonymkode: 09def...65d Det er faktisk det eneste som nytter. Har en fireåring som far ikke "klarer" å legge, da han ikke er konsekvent. Jag har MÅ ha min søvn og har ikke luxusen "å gi etter" for da rakner hverdagen. Så med meg er ikke noe problem. Jag har heller aldri sittet ved sengen, men fulgt en helt slavisk rutine, med kveldsmat, tissse, pusse tenner (ellers leser jeg ikke bok), hun får velge bok. Har på en nattmusikkvuggevise (samme Mozart stykket fra hun var baby på repeat, så "tucker" jeg henne inn, sier natta og går ut døra. ALDRI noe unntak annet en ved sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:50 #12 Del Skrevet fredag kl 18:50 Perle skrev (20 timer siden): Det er faktisk det eneste som nytter. Har en fireåring som far ikke "klarer" å legge, da han ikke er konsekvent. Jag har MÅ ha min søvn og har ikke luxusen "å gi etter" for da rakner hverdagen. Så med meg er ikke noe problem. Jag har heller aldri sittet ved sengen, men fulgt en helt slavisk rutine, med kveldsmat, tissse, pusse tenner (ellers leser jeg ikke bok), hun får velge bok. Har på en nattmusikkvuggevise (samme Mozart stykket fra hun var baby på repeat, så "tucker" jeg henne inn, sier natta og går ut døra. ALDRI noe unntak annet en ved sykdom. Samme her. Vi har det samme om morgenen. Det er ikke morgen i huset eller noen lys på før kl. 6. Om så han våkner 5.45. Har holdt samme rutine hele veien. Han har sovet på eget rom siden han var 6 mnd. Jeg ee nå høygravid og skal ha voksentid etter 18 og soving mellom 21 og 6. Hadde jeg ikke hatt det hadde jeg blitt psykotisk, så hardtreningen har vært verdt det. Anonymkode: 3ab4b...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:57 #13 Del Skrevet fredag kl 19:57 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men er hun trøtt kl 19? Vår toåring sovner 20:30, hadde aldri i livet sovnet 19. Noen trenger mye søvn, andre mindre. Anonymkode: 1b426...506 Vi hadde barn som var totalt motsetning. Her var det natta kl 18.00.. og opp 06.30/07.30. Anonymkode: 326f9...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå