AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Jeg er svært kvalifisert for en stilling jeg har søkt på(jobber allerede i staten, samme arbeidsgiver). Ca 30 søkere på stillingen. Jeg har egentlig alle kvalifikasjoner de ber om i utlysningen, også de personlige. Skjønner at jeg i intervjuet må få frem disse, og gjøre et godt inntrykk. Og det kan sikkert være noen enda bedre kvalifiserte altså. Siden kvalifikasjonsprinsippet gjelder, kan jeg potensielt bli innstilt lengre nede på lista dersom intervjuet ikke blir så bra som jeg håper? Jeg gjør normalt sett gode intervjuer, men blir jo ofte nervøs…Redd for å kødde det til 😵💫 Personlig egnethet er ikke nevnt i annonsen. Anonymkode: 718ca...601 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden I starten? Et jobbintervju blir du innkalt fordi de har likt søknaden sin så godt at du kanskje er en av totalt 5 som blir innkalt. Du er der for at de vil se deg i virkeligheten, og om den personen du egentlig er. Stemmer over ens med det inntrykket de har fått i søknaden. Samt at de skal måle deg oppimot de 4 andre som er der av samme grunn. Så jeg vil si at det er veldig viktig. Prøv å selg deg på samme måte som du gjorde i søknaden som vakte deres interesse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt? Et jobbintervju i staten er da like viktig som et jobbintervju i kommune eller privat. Man har gjerne samme mål; jobben Anonymkode: 79f50...0b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Det er hard konkurranse, intervjuet har alt å si. Anonymkode: e8bba...3d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Det kan sikkert variere fra jobb til jobb, og "staten" rommer jo et utall helt forskjellige jobber. Likevel: Jevnt over har i hvert fall saksbehandlingsstillinger i staten - og i særdeleshet i departementer - knalltøff konkurranse. Det er stort sett alltid flere meget godt kvalifiserte søkere. Da er det tross alt prestasjoner i intervju man må skille dem gjennom. Nervøsitet er gode intervjuere godt vant til, jeg tror igrunn mange undervurderer stort fokus en arbeidsgiver som vet at kun godt kvalifiserte søkere har søkt gjerne vil ha på hvorvidt man fremstår reflektert og rett og slett hyggelig nok til å ikke forsure arbeidsmiljøet. Anonymkode: 3843b...35f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Intervjuet er selvsagt viktig. Anonymkode: 1a769...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå