Gå til innhold

Dating er ikke vanskelig når selv jeg får det til. Problemet er at folk ikke behandler det som toppidrett

Majer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dultet bort i en mann på et studentarrangement, sa unnskyld, begynte å prate, og nå har vi hatt det veldig fint sammen i 20 år. Var på ingen måte klar for et forhold. Men alt var bare veldig riktig. 

Enkelte ting bør man virkelig ikke overtenke i dette livet. 

Anonymkode: c0ddc...316

Det er mye lettere å ha selvtillit til å gjøre det dere to gjorde dersom man har praktisert på forhånd. Da lar man ikke frykten styre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange går i den litt klassiske «incel-fella».

Alle disse tingene som ofte listes opp er ikke ting som skaper interesse for deg. Det er ikke ting som gjør at jenter blir nyskjerrig på deg eller tiltrukket av deg.

»god jobb, høyt utdannet, godt trent, god økonomistyring, over snittet høy, boligeier»

Dette er zzzzznork når det kommer til om jenter føler en attraksjon/tiltrekning til deg. Disse tingene er ting som kan ha betydning etter at en attraksjon/tiltrekning oppstår. Det er ting som er positivt om det har oppstått attraksjon/tiltrekning og kvinnen vurderer deg for et forhold/dating osv.

Mitt tips til deg som sliter med å skape interesse hos jenter/kvinner, er å fjerne fokus fra disse tingene og flytte fokus over på de tingene som faktisk skaper attraksjon. 

Les deg opp på det sympatiske og parasympatiske nervesystem og dets rolle i attraksjon, Dopamin, noreprinephrin, paralimbic cortex og dets rolle i hvordan prosessere emosjoner og self-essentialist reasoning og hvorfor dette er viktig å vite om spesielt for menn som ønsker å kunne skape interesse hos en kvinne.

Om man bryter det hele ned til sin essens, så er det enkelt. Øyekontakt som holdes over litt tid (ikke stirrende), evnen til å få den du prater med til å le, samt identifisere en eller flere felles interesser/verdier (self-essentialist reasoning) vil skape langt, langt mer interesse hos kvinner en hva høyden din, jobben din, musklene dine og pengene dine vil.

Du kan velge hva du gjør med denne informasjonen. Du kan sette deg inn i hva dette er og hvorfor det er avgjørende komponenter i hva som skaper attraksjon/tiltrekning, som er hele grunnlaget for det du ønsker(forhold), eller du kan fortsette i samme tralten å tro at jobben og høyden din er det som vekker en kvinnes nyskjerrighet og interesse i deg. 

Som en personlig anekdote. Jeg har aldri følt på noe utfordring med interesse hos damer. Har aldri gått ufrivillig singel. 
Det jenter/kvinner trekker frem som ting som gjorde de nyskjerrige på meg/tiltrukket av meg er helt i tråd med forskningen. De trekker frem humoren min/at jeg får dem og de rundt meg til å le og føle seg vel, at jeg har et «blikk de forsvinner inn i/dype øyne», sunne/gode verdier (self-essentialist reasoning) og at jeg utstråler trygghet/selvtillit som ikke bikker over i arroganse. Merk, dette er ikke mine ord.

Ikke en, eneste av de jeg har hatt seksuelle, romantiske relasjoner med har sagt et ord om høyden min, jobben min, pengene mine, treningen min som årsaker til at de fattet en interesse. Hun som er min kone i dag var den som tok initiativ til en date, noen dager etter vi var noen timer på samme fest. Hun trakk frem akkurat de samme momentene for hvorfor hun ville treffe meg igjen. «Ble fanget av blikket» «du var morsom» «du var så oppmerksom» «Det var interessant å snakke med deg».
Hun visste at jeg studerte meg til en underbetalt jobb i kommunal helse- og omsorg, at jeg ikke var en treningsfyr osv. Fullstendig irrelevant når det gjelder hvordan attraksjon og interesse oppstår.

Du må skille mellom hva som hjelper deg å vekke interesse og nyskjerrighet hos en kvinne og hva kvinner i en eller annen undersøkelse sier de vil ha i en partner. Dette er to forskjellige ting og det de ser etter i en partner er først relevant etter at interessen er opprettet.

Anonymkode: b8a81...8da

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...