AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Det er så sinnsykt mange råd, anbefalinger og "sannheter", at jeg blir helt matt. Jeg vet ikke hva og hvem jeg skal høre på. Det beste er sikkert å lytte til kroppen - altså meg selv - men jeg gir for fort opp til at jeg rekker å se resultater. Lite kalorier? Mye kalorier? HATER kalorier i seg selv, altså å telle dem, så det gjør jeg aldri. Men hvordan kan noen gå ned med faste og andre med mange små måltider...? Hadde jeg spist 2 store måltider hver dag hadde jeg aldri klart å få i meg den kalorimengden jeg trenger (hvert fall det jeg mener jeg trenger) Hjelp? Anonymkode: caa63...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Hvis du skal gå ned så kan du spise så mange måltider du vil, men cluet er å innta mindre kalorier enn du forbrenner. Njaa ikke vær så sikker på det, de aller aller fleste av oss undervurderer veeeldig hvor mye kalorier det faktisk er i ting og man får en aha opplevelse når man begynner å telle. Du trenger ikke nødvendigvis telle resten av livet, men det er fint å gjøre det i begynnelsen så du får en oversikt over ca hvor mye kalorier som finnes i mat og drikke. Anonymkode: 58895...996 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvis du skal gå ned så kan du spise så mange måltider du vil, men cluet er å innta mindre kalorier enn du forbrenner. Njaa ikke vær så sikker på det, de aller aller fleste av oss undervurderer veeeldig hvor mye kalorier det faktisk er i ting og man får en aha opplevelse når man begynner å telle. Du trenger ikke nødvendigvis telle resten av livet, men det er fint å gjøre det i begynnelsen så du får en oversikt over ca hvor mye kalorier som finnes i mat og drikke. Anonymkode: 58895...996 Ja, det er som "man" alltid har sagt - "innta færre kalorier enn du forbrenner". Men det er jo ikke lett å vite. Altså, jeg har tellet kalorier før. Var Grete Roede - medlem og vet sånn isj hvor mye det er i ting. Og ja, det er MYE mer i noen produkter enn man kanskje trodde! Så jeg retter meg selv litt fra forrige innlegg: Jeg teller ikke kalorier, en har talt før. Hater at mat skal telles, da mister jeg hele gleden. Bra med bevissthet, selvsagt. Jeg prøver å spise til jeg er passe mett, men da vet jeg aldri om det er for mye eller for lite. Noen sier 1200 er altfor lite til at forbrenningen stopper opp, mens andre går ned i vekt av det. Noen kan spise 1900 kalorier og gå ned, mens andre legger på seg. Det kommer sikkert an på vekta, men altså... Jeg er 81 kg og 165 cm. ER SÅ LEI. Jeg har det så fint i livet, både med jobb, venner og familie. Har fin mann, sunne og friske tenåringer - jeg har rett og slett et bra liv. Men den vekta er et hel....e! (Ps: trener 3 ganger i uka, men jobber på kontor). Ts Anonymkode: caa63...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er som "man" alltid har sagt - "innta færre kalorier enn du forbrenner". Men det er jo ikke lett å vite. Det er nettopp derfor man bør telle kalorier. Anonymkode: 58895...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Ikke hør på noen og finn det som passer deg og din livsstil. Anonymkode: 9adf2...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Merkelig at folk fortsetter å messe om dette "å telle kalorier". Man lager et måltid, teller kaloriene der og da. Done. Nest gang man lager det, vet man nøyaktig hva det inneholder. Om en ikke husker det, heng opp et ark med 20-30 retter på kjøkkenet. Dobbelt done. Anonymkode: f87b4...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har gått ned mye. Trener selvfølgelig men teller kaloriene. Det er dritt ja men myfitnesspal gjør jobben. Hvor mange måltider du spiser er revnende likegyldig så lenge du holder deg i underskudd ift ditt daglige kaloribehov. mange måltider kan hjelpe for å holde sulten borte. Spiser du bare store måltider så kan du ende fortere sulten. Jeg spiser 3-400 kalori frokost. Ca samme til lunsj og normal middag. Prøver å unngå å spise etter 18. trener hver morgen på tom mage. Anonymkode: ba42d...71a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Som andre sier - du må spise mindre enn du forbrenner for å gå ned i vekt. Hvorvidt du velger å spise denne kalori mengden over 2 eller 5 måltider per dag har lite å si. Du må finne det som passer deg og din livsstil. Anonymkode: e313a...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Du kan jo bare begynne å spise litt mindre enn du allerede gjør, og bare følge med på vekten om du har redusert nok. De aller fleste vet innerst inne hvorfor de er overvektige. Dersom problemet ditt er godteri på kveldene, vil ikke løsningen være å droppe frokost, som eksempel. Anonymkode: 29ecf...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Den forstod jeg ikke helt. Med to måltider om dagen klarer du ikke få i deg de kaloriene du trenger. Likevel er du overvektig, og mektig lei av det? Jeg spiser to måltid om dagen, det gjør det enkelt å holde vekta. I tillegg slipper man cravings og sug etter mat gjennom dagen, da kroppen ikke er vant med å få mat hele tiden. Men igjen, det passer meg fint. Andre er ulike. Det dummeste man kan gjøre er å velge noe som ikke passer egen kropp. Anonymkode: f5521...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er så sinnsykt mange råd, anbefalinger og "sannheter", at jeg blir helt matt. Jeg vet ikke hva og hvem jeg skal høre på. Det beste er sikkert å lytte til kroppen - altså meg selv - men jeg gir for fort opp til at jeg rekker å se resultater. Lite kalorier? Mye kalorier? HATER kalorier i seg selv, altså å telle dem, så det gjør jeg aldri. Men hvordan kan noen gå ned med faste og andre med mange små måltider...? Hadde jeg spist 2 store måltider hver dag hadde jeg aldri klart å få i meg den kalorimengden jeg trenger (hvert fall det jeg mener jeg trenger) Hjelp? Anonymkode: caa63...7a0 Du trenger ikke å telle kalorier. Noen trives med det, men for mange blir det bare stress. Grunnen til at det finnes så mange råd og anbefalinger er at det er flere måter å gjøre det på, og ingen av metodene fungerer godt for alle. I stedet for å bli frustrert over at du ikke finner "den store sannheten om slanking" kan du være glad for at det finnes en veldig stor verktøykasse du kan benytte. Og det er ingen som sier at du er nødt til å bruke samme verktøy resten av livet. Hvis du som meg synes kaloritelling er stress, kan det hende periodisk faste og/eller lavkarbo fungerer bedre for deg. Det fungerer i alle fall veldig bra for meg. Ved å kutte ut sukker og annet usunt kan jeg spise når jeg føler for det og slutte når jeg er mett (i motsetning til når en app sier at det har blitt nok kalorier). I praksis betyr det at jeg spiser to eller tre ganger om dagen. Anonymkode: 52167...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #12 Del Skrevet 19 minutter siden Jeg hadde blitt gal hvis jeg skulle spist 5 måltider tar for mye fokus og tid Anonymkode: ebfb5...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå