AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:06 #101 Del Skrevet fredag kl 06:06 Kan ikke se at TS svarer på spørsmål eller kommenterer råd her, så da er jo hele tråden meningsløs. Ikke minst spørsmålet om hva som gjøres anderledes i hennes land, noe som er temmelig vesentlig i HI. Anonymkode: abf0a...3e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:21 #102 Del Skrevet fredag kl 06:21 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har mistet min mor for tre uker siden. Så var det begravelse, papirer og sånt. Fra omgivelsene mine har jeg fått noen "kondolerer", men ellers forventes det at jeg fungerer som normalt, som om jeg var en robot. Det er visst vanlig at gamle mennesker dør, fikk jeg høre. Det positive er at hun fikk et langt liv, sier de. Det er forventet at jeg jobber fullt og yter akkurat like mye som før, at jeg stiller opp på juleavslutninger og treninger, at jeg smiler og blir med på julebord. Er mennesker generelt i Norge roboter uten følelser? Eller er det vi fra andre land som er overfølsomme og dramatiske? Anonymkode: c685e...4b4 Det er nok på et vis forventet, ja. Samfunnets konvensjoner. Og jo eldre et menneske er når vi mister det, jo mindre medfølelse får vi ofte. Det er innmari trist, og jeg føler så med deg, TS!! Anonymkode: 974d6...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:44 #103 Del Skrevet fredag kl 09:44 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er nok på et vis forventet, ja. Samfunnets konvensjoner. Og jo eldre et menneske er når vi mister det, jo mindre medfølelse får vi ofte. Det er innmari trist, og jeg føler så med deg, TS!! Anonymkode: 974d6...82d Poenget er at den sørgende selv må ha ansvaret for å signalisere hva vedkommende orker, uansett om den som døde var mor, bestemor, barn, nær venn, hunden eller hvem det måtte være. Det kan jo ikke være sånn heller at hvis noen man har hatt en relasjon til dør, så skal omverdenen gjette seg til hva man orker og skal bli inkludert i, for det er høyst individuelt. «Nina, vi inviterte deg ikke på julelunsj fordi vi tenkte du ikke hadde lyst, og at du ville sørge i fred etter at din bror døde for en måned siden» Anonymkode: fb0b5...273 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:11 #104 Del Skrevet lørdag kl 16:11 Ja, det er forventet at man fungerer normalt uansett hva som skjer i livet…. Jeg står i et stygt samlivsbrudd med to barn involvert og fikk høre «man må jobbe og fungere for det om» Anonymkode: 5d723...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå