Gå til innhold

Så lei av smålige menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så ufattelig lei av smålige menn! Gang på gang…  

Jeg er så lei av å «redde alle «mindre» økonomiske situasjoner» i dating for at det ikke skal bli kleint. Jeg er så lei av menn som regner på kroner når vi er sammen.  Men alle menn i 30 årene jeg møter, «risikerer» ingenting, dvs at de ikke vil risikere å ende opp med å ha tatt et valg som gjør at de brukte 50kr mer den kvelden. Selv med god jobb og leilighet, så er alt jeg får inntrykk at de tenker på: eiendomsporteføljen (eg. boliglån) billån og skaffe seg alt som skal til for å bygge rede og familie. Men hvis alt dette kommer FØR meg, hva i huleste skal menn med å rulle på småkronene for å bygge rede og bil uten dame i livet? 
Det er jo først når de sitter der med delvis nedbetalt lån at de klager på at damer er så vanskelige å få. (Mitt inntrykk, korriger meg om jeg tar feil.) 

Jeg er så ufattelig lei av å spandere, by, lage middag, åpne vinflaske på vinflaske, dra kortet når vi er på butikken (fordi han drar fram kalkulatoren for å sjekke slik at han alltid passer på å betale minst). Da skyter jeg igjennom og sier «du kan ta noe annet neste gang». Neste gang: ruller de på småkronene igjen. Skal vi på biltur skal jeg vippse for alt, kilometer, bom og strøm. 

Jeg er knusk tørr og turned off av alle smålige menn… jeg er på tredje mann nå som jeg må vipse småkronene til mens jeg alltid må dra kortet på mindre ting, eller er den som varter opp. 

jeg tenke kanskje på det fordi når jeg merker de begynner å regne i hodet så blir jeg lei, og sier glem det, du kan gjøre noe neste gang. En jeg datet brukte alltid meg på å «tjene småpenger», han passa på at jeg alltid vippsa for mer (full tank selv om han hadde brukt halv, bestilte med rabatter og fikk meg til å vippse fullpris, fikk gratisbilletter av venner men fikk meg til å betale han for de).
Det ble ikke oss for å si det sånn.. 

(Alle menn jeg dater har jeg kjent en stund, så det er ikke første date min erfaring kommer fra, de liker jo meg)

Hvordan unngår jeg at smålighet ødelegger muligheten for et faktisk fint parforhold? Jeg kan jo ignorere det, men for meg er det dealbraker. Er de mennene jeg møter sånn, bare fordi ingen har sagt det til dem? 

Anonymkode: e0dee...b01

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Velg deg bedre menn. Det her er på deg og ingen andre.

Anonymkode: 7b148...2e7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er så lei av å «redde alle «mindre» økonomiske situasjoner» i dating for at det ikke skal bli kleint. Jeg er så lei av menn som regner på kroner når vi er sammen.  Men alle menn i 30 årene jeg møter, «risikerer» ingenting, dvs at de ikke vil risikere å ende opp med å ha tatt et valg som gjør at de brukte 50kr mer den kvelden. Selv med god jobb og leilighet, så er alt jeg får inntrykk at de tenker på: eiendomsporteføljen (eg. boliglån) billån og skaffe seg alt som skal til for å bygge rede og familie. Men hvis alt dette kommer FØR meg, hva i huleste skal menn med å rulle på småkronene for å bygge rede og bil uten dame i livet? 
Det er jo først når de sitter der med delvis nedbetalt lån at de klager på at damer er så vanskelige å få. (Mitt inntrykk, korriger meg om jeg tar feil.) 

Jeg er så ufattelig lei av å spandere, by, lage middag, åpne vinflaske på vinflaske, dra kortet når vi er på butikken (fordi han drar fram kalkulatoren for å sjekke slik at han alltid passer på å betale minst). Da skyter jeg igjennom og sier «du kan ta noe annet neste gang». Neste gang: ruller de på småkronene igjen. Skal vi på biltur skal jeg vippse for alt, kilometer, bom og strøm. 

Jeg er knusk tørr og turned off av alle smålige menn… jeg er på tredje mann nå som jeg må vipse småkronene til mens jeg alltid må dra kortet på mindre ting, eller er den som varter opp. 

jeg tenke kanskje på det fordi når jeg merker de begynner å regne i hodet så blir jeg lei, og sier glem det, du kan gjøre noe neste gang. En jeg datet brukte alltid meg på å «tjene småpenger», han passa på at jeg alltid vippsa for mer (full tank selv om han hadde brukt halv, bestilte med rabatter og fikk meg til å vippse fullpris, fikk gratisbilletter av venner men fikk meg til å betale han for de).

(Alle menn jeg dater har jeg kjent en stund, så det er ikke første date min erfaring kommer fra, de liker jo meg)

Hvordan unngår jeg at smålighet ødelegger muligheten for et faktisk fint parforhold? Jeg kan jo ignorere det, men for meg er det dealbraker. Er de mennene jeg møter sånn, bare fordi ingen har sagt det til dem? 

For noen tragiske menn du finner. Hvor finner du de hen?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om prioriteringer. Behøver ikke bli noe golddigger,bare for at man synes man skal være med å betale på mat og aktiviteter man gjør sammen etc. Jeg er ikke noe rik mann,men har stor samvittighet når det gjelder at andre spanderer,eller "tar regningen" Da har jeg et sterkt behov for å ta den neste gang,eller betale for maten,eller drikka. At du må vippse de penger,hva er det for noe? Er du veldig ung? Har de så lite penger at alt er brent bort,før dere går på date? Virker rart.

Endret av Fant80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er de mennene jeg møter sånn, bare fordi ingen har sagt det til dem? 

De er født beregnende, når de møter en kvinne de vil satse på legger de bort kalkulatoren..men fram til de er 40 minst jobber tiden for de ( og mot deg)..Du må finne en mann som vil satse på deg og ikke bare ha deg som sexleketøy mens de leter etter sin kvinne..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vet du hva? Altfor mange menn i Norge er slik. Er man ikke smellvakker, så er det faktisk ikke så mye å velge mellom. Jeg dro til Danmark og fant meg mann der. Vinn-vinn.

Anonymkode: d32fe...da1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

For noen tragiske menn du finner. Hvor finner du de hen?

De er overalt. Da jeg var på Tinder, ville to menn at jeg skulle selv betale min egen flybillett, buss osv for å komme hjem til dem og pule. Vakkert :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes en samletråd for diskusjon om penisstørrelse, det burde også være en samletråd for bitre kvinner som mangler evne til kritisk tenkning når de velger menn. 

Anonymkode: 38839...188

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er åpen for å ta dette på min kappe. Mulig det noe er feil i min tankegang? 

Men jeg lurer også: Hvordan vet du det før man blir kjent?  Første dater deler jo jeg alt av summer likt. 
Når du har datet i noen måneder/uker og ser at dette er gjenganger veldig ofte, hva gjør du da? Jeg dater «normale» snille menn (med bena på bakken, utdannelse og god jobb, mellom 29-42). Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes en samletråd for diskusjon om penisstørrelse, det burde også være en samletråd for bitre kvinner som mangler evne til kritisk tenkning når de velger menn. 

Eller at vi ikke er veldig pene, og kun blir valgt av slike menn. Du vet at en kvinne ikke kan velge en mann som er uinteressert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vet du hva? Altfor mange menn i Norge er slik. Er man ikke smellvakker, så er det faktisk ikke så mye å velge mellom. Jeg dro til Danmark og fant meg mann der. Vinn-vinn.

Enig, jeg dro til Spania og fant meg ei dame der fremfor ei norsk ei. Beste jeg noen gang har gjort.

Anonymkode: 2075d...85f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri opplevd det der, jeg. Må være personligheten deres, da. Generøsitet er attraktivt, menn! 

Anonymkode: 86c97...93b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kanskje det er fordi jeg fremdeles er ung (tyveårene), men jeg opplever at de jeg dater (3-10 år eldre) er veldig generøse. Jeg har gjennomsnittlig utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor gammel er du TS og hvor gammel er de mennene du dater? Jeg tror folk blir særere og mindre åpne med alderen, og det gjelder for begge parter, så det kan ha noe med saken å gjøre? 😅

Anonymkode: 7725f...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er åpen for å ta dette på min kappe. Mulig det noe er feil i min tankegang? 

Men jeg lurer også: Hvordan vet du det før man blir kjent?  Første dater deler jo jeg alt av summer likt. 
Når du har datet i noen måneder/uker og ser at dette er gjenganger veldig ofte, hva gjør du da? Jeg dater «normale» snille menn (med bena på bakken, utdannelse og god jobb, mellom 29-42). Ts

Du må la dem spandere på første date (behøver ikke være dyrt, typ kaffedate) dersom du betaler på første date får du ikke testet maskuliniteten hans. En mann som vil ha deg spanderer gjerne en kaffe eller et glass vin, og du får sjekket av det punktet uten at han blakker seg.

Se også Jake Madock på FB reels, snakker om feminin energi på en positiv måte 

Anonymkode: a111e...475

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er overalt. Da jeg var på Tinder, ville to menn at jeg skulle selv betale min egen flybillett, buss osv for å komme hjem til dem og pule. Vakkert :D 

Skjønner ikke problemet. Jeg betaler min egen flybillett for å besøke kona.

Anonymkode: 4c872...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahahaha herregud🤣🤣🤣 Enkelte mangler virkelig fullstendig både bakkekontakt og realitetsorientering!

Endret av Roci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller at vi ikke er veldig pene, og kun blir valgt av slike menn. Du vet at en kvinne ikke kan velge en mann som er uinteressert?

Så du vet at du velger feil menn før du hopper til sengs med de? Det er mange kvinner som tror de er stygge bare fordi menn ikke svermer rundt de, slik de gjør med de vakreste kvinnene. Det er utrolig hva som kan skje hvis man blir venner med folk først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (8 minutter siden):

Hahahaha herregud🤣🤣🤣 Enkelte mangler virkelig fullstendig både bakkekontakt og realitetsorientering!

Her ser vi et godt eksempel på kvinner som setter en pris på sex. Jeg sprer beina så du får værsågod å betale for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sånn kan ikke vi menn oppføre oss. Sjokkert må jeg si. Å være generøs og gavmild tenker jeg er et must - gjerrige folk er ikke spesielt sjarmerende. Håper virkelig du har vært uheldig med valgene dine, for jeg er helt sikker på at det er mange av oss som ikke er gjerrige og smålige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...