Gå til innhold

Menn som forblir singel hele livet sitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tror jeg kommer til å være singel resten av livet 

Anonymkode: 0514d...8a9

Det tror ikke jeg.

Anonymkode: 5f18c...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (49 minutter siden):

Hvorfor det, kan en ikke erkjenne at en er en lite suksessfull person og likevel elske noen og bli elsket?

Selvfølgelig kan man det. Jeg tenker om man ikke elsker seg selv, så kan man heller ikke elske en annen person. Har ingenting med suksess å gjøre det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en slik evig singel fyr (dog ikke en slik arbeidsledig jomfru incel), har null tro på at kvinner faktisk har evnen å elske en mann. Har lyst på kone og barn, men oddsen for å finne ei kvinne som faktisk elsker meg og vil tilbringe resten av livet sammen og ikke bare bruke meg som et engangsbestikk for så å kaste meg til side? 0%.

Kvinner hopper fra mann til mann, det er ikke min mening det er faktum. Jeg har sett monkey branching litt for mange ganger i min omkrets til å tro det er noe tilfeldig. Nesten 100% av forhold avsluttes av kvinnen.

Anonymkode: dce04...fab

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvinner hopper fra mann til mann, det er ikke min mening det er faktum. Jeg har sett monkey branching litt for mange ganger i min omkrets til å tro det er noe tilfeldig. Nesten 100% av forhold avsluttes av kvinnen.

At kvinner vil skilles etter 20 år er ikke å hoppe fra mann til mann. Og ofte har hun prøvd å si ifra i årevis før hun går, uten at det blir tatt seriøst. At kvinnen går betyr ikke at det er kvinnen som har ødelagt forholdet.

Anonymkode: 57004...5c8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (21 minutter siden):

Selvfølgelig kan man det. Jeg tenker om man ikke elsker seg selv, så kan man heller ikke elske en annen person. Har ingenting med suksess å gjøre det. 

Suksess er kanskje feil ord. Tenker om en har mindre elsklige sider i egne øyne og har et selvbilde deretter. Altså at en ikke elsker seg selv. Jeg mener det er uten betydning sånn sett at en kan elske noen andre. Slik jeg forstår deg er dette umulig å leve med i et forhold og en bør da ha selvinsikt nok til å avslutte forholdet og ihvertfall ikke innlede ett.

Endret av Flintis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flintis skrev (4 minutter siden):

Suksess er kanskje feil ord. Tenker om en har mindre elsklige sider i egne øyne og har et selvbilde deretter. Altså at en ikke elsker seg selv. Jeg mener det er uten betydning sånn sett at en kan elske noen andre. Slik jeg forstår deg er dette umulig å leve med i et forhold og en bør da ha selvinsikt nok til å avslutte forholdet og ihvertfall ikke innlede ett.

Det er forskjell på kjærlighet og avhengighet...

Om man er feks konstant avhengig av bekreftelser for å føle seg elsket som feks mye skryt osv...

De fleste mennesker har mindre elskelige sider. Det gjør dem ikke mindre elskverdige selv om. 

Ga dette mening for deg?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neppe mange som bor med foreldrene, men ellers er det nok ganske vanlig å ikke komme noen vei. Jeg kjenner en del menn som aldri har hatt noen. I noen tilfeller er det ikke så rart, men ofte er det umulig å se noen åpenbar årsak.

Det er nok mange som undervurderer hvor lite som skal til for å havne utenfor datingmarkedet. Jeg hadde etter kjempeflaks et forhold på halvannet år, men var jomfru ekstremt lenge og har vært kronisk singel igjen etter at det tok slutt. Jeg er rett og slett ikke i nærheten av å finne noen som vil bli kjent med meg. Det er både enkelt og komplisert.

Anonymkode: 02d80...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (31 minutter siden):

Det er forskjell på kjærlighet og avhengighet...

Om man er feks konstant avhengig av bekreftelser for å føle seg elsket som feks mye skryt osv...

De fleste mennesker har mindre elskelige sider. Det gjør dem ikke mindre elskverdige selv om. 

Ga dette mening for deg?

Da kommer det an på hva en bygger selvbildet på. Er det ytre påvirkning vil bekreftelse ha betydning. Er det indre påvirkning hjelper det ikke hva kjæresten sier. 

Det kan selvfølgelig bli noe irriterende om den du elsker prater ned seg selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 12.57):

Jeg synes oppriktig synd på disse incelene. De er ikke dårlige mennesker, kun mindre visuelt pene å se på.

Det er da ikke bare utseende dette handler om. Det er vel så mye personlighet. Å ha en ‘stakkars meg jeg får ikke pult…derfor hater jeg kvinner holdning. Det må vel være det aller mest turn-off som finnes. Jeg kjenne til noen incels. Felles for dem er at de ser helt gjennomsnittlige ut. De kunne hatt kjæreste om de jobbet med personligheten sin. Mange av dem er feks også svært kresne selv og vil bare ha smellvakre damer selv om de er gjennomsnittlig eller under middels utseendemessig selv.

Anonymkode: 1c922...c0c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i ett forhold og bor ikke hjemme hos foreldrene mine. Har også god økonomi.

men har vært singel lenge fordi jeg er blitt syk og kan ikke jobbe. Da møter man ikke mange damer akkurat. Virker som jobb og status er det viktigste for damer i dag.

hvordan vi klarer det? Er vel samme måte som damer klarer det. Dyrker hobbyer, venner og får seg kjæledyr. Man blir etter hvert vandt til det. 

Anonymkode: cb763...27c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i ett forhold og bor ikke hjemme hos foreldrene mine. Har også god økonomi.

men har vært singel lenge fordi jeg er blitt syk og kan ikke jobbe. Da møter man ikke mange damer akkurat. Virker som jobb og status er det viktigste for damer i dag.

hvordan vi klarer det? Er vel samme måte som damer klarer det. Dyrker hobbyer, venner og får seg kjæledyr. Man blir etter hvert vandt til det. 

Anonymkode: cb763...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 12.50):

Er det mange menn i Norge som forblir singel ut voksenlivet, bor og hjelper foreldrene sine? I tillegg jomfru? Hvordan klarer de det? 

Anonymkode: 4d64c...f12

Jeg er mann i 30-årene. Jeg har fast jobb, hobbyer, pusser tennene og skifter underbukser regelmessig, osv osv. Jeg sliter veldig med å finne arenaer for å treffe kvinner. Det virker helt håpløst å finne møteplasser hvor jeg kan treffe damer i det virkelige liv. Derfor er jeg like singel i år som året før der igjen. Jeg synes det er vondt og vanskelig. Det hadde vært fint å ha en å være glad i og dele livet sitt med.

Endret av Serafin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Serafin skrev (9 minutter siden):

Jeg er mann i 30-årene. Jeg har fast jobb, hobbyer, pusser tennene og skifter underbukser regelmessig, osv osv. Jeg sliter veldig med å finne arenaer for å treffe kvinner. Det virker helt håpløst å finne møteplasser hvor jeg kan treffe damer i det virkelige liv. Derfor er jeg like singel i år som året før der igjen. Jeg synes det er vondt og vanskelig. Det hadde vært fint å ha en å være glad i og dele livet sitt med.

Asia 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Asia 😁

Tror du bør se denne dokumentarserien her så kanskje du tenker litt annerledes om f.eks. thaidamer.  I Thailand så har faktisk ikke utenlandske menn lov til å eie boliger som de selv bygger. Det må stå i den thailandske dama sitt navn. Tror ikke alle thaidamer er ærlige om hva de faktisk ønsker seg når en rik eldre mann kommer ned dit for å lete etter kjærligheten. 

https://tv.nrk.no/se?s=mennenes-paradis&autoplay=false

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (4 timer siden):

Da kommer det an på hva en bygger selvbildet på. Er det ytre påvirkning vil bekreftelse ha betydning. Er det indre påvirkning hjelper det ikke hva kjæresten sier. 

Det kan selvfølgelig bli noe irriterende om den du elsker prater ned seg selv da.

I noen tilfeller hjelper det ikke hva en kjæreste sier. Det er min oppfatning og. 

Å snakke seg selv ned er ikke bra. Det kan man øve på ❤️

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Flintis skrev (12 timer siden):

Hva har selbilde med det å gjøre?

Selbilde? Dette er et godt selbilde:

California_sea_lion_in_La_Jolla_(70568).

Anonymkode: 5d846...fd9

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafin skrev (9 timer siden):

Å pusse tenner og skifte regelmessig er jo ganske åpenbare ting alle bør gjøre. Det beste man egentlig kan gjøre er jo å tenke fra kvinnens ståsted, og prøve å tenke: Ville du datet deg selv? Er det ting du ønsker å gjøre for å bli en bedre "catch" hos kvinnene? (klesstil, treningsrutiner, kosthold osv. osv).

De enkleste arenaene nå idag er som regel å dra ut på byen i ny og ne, eller å dra på arenaer der man forventer å ha noe til felles med damene som er der (f.eks hundepark, jobbkurs, frivillige organisasjoner osv.). Tinder er jaggu ikke dumt det heller, men før du tenker på alt dette ville jeg sørger for å først bli en såkalt catch.

Anonymkode: 4de3b...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er kvinne og jeg er over 50 selv. Akkurat lik men menn liker meg ikke fordi jeg er syk og er sånn som jeg er. Bor ikke hos foreldrene da.

Anonymkode: 3c05d...04e

...og det er jo essensen i mye av dette. Kvinner og menn som har samme problem, finner hverandre ikke. Klart, det er flere menn enn kvinner dette gjelder, men en kunne i alle fall løst noe av dette hvis folk fant hverandre. Det er ikke så lett når ingen vet at den andre eksisterer, fordi man gjerne sitter inne og depper - eller vanker i helt ulike miljøer.

(for alt jeg vet, kanskje man ikke finner hverandre attraktive, heller - who knows?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper tilpasningsdyktighet er noe av årsaken, også. Det er verst om kvelden når du skal legge deg, mens dagene kan du som regel fylle med ting du liker. Enten det er jobb, gaming, idrett, youtube, tiktok, whatever. Du merker ensomheten mindre når du er opptatt med andre ting. Og, når du har tilpasset deg, er du kanskje ikke desperat nok til å ta de grepene som trengs for å komme ut av situasjonen? "Ja, det er småkjipt, men det går jo greit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...