Gå til innhold

Menn som forblir singel hele livet sitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er godt på vei ut i 40-årene og har alltid vært alene er også jomfru. Har det alltid vært enkelt....egentlig ikke, eller det vil si det er jo mange av de årene hvor et forhold ikke hadde passet inn med resten av livet p.g.a alder studier osv, og at jeg på mange tidspunkt rett og slett ikke har truffet noen som har vært interessante.

Jeg er høyt utdannet, bodd i flere land, alltid flink og pliktoppfyllende på skole osv, har også hatt mange mange sjanser men følelsene har ofte ikke gått begge veier. Har møtt endel kvinner som jeg har vært veldig interessert i men på feil tidspunkt.

Da jeg kom inn i NAV systemet så bestemt jeg meg for at går det ikke veien så lever jeg alene, nå gikk det ikke veien så slik er det, vil ikke være en belastning med dårlig økonomi.

Det litt ironiske er vel egentlig at kjærligheten er en av de få hendelsene i livet som sikkert kunne ha reddet meg tidligere og mange av de siste årene kunne kanskje ha vært unngått.

Nå er jeg bare en rolig "ødelagt" høyt utdannet mann som er ufør som liker bøker, filmer, spill og katter 🙂, og som ikke kan leve den beste versjonen av meg selv fordi jeg lever alene.

Skal jeg være helt ærlig når jeg leser nyheter og hvor uheldige endel kvinner, også som poster her inne er med sine valg av menn så synes jeg oppriktig at det er trist at jeg alltid har levd alene, som er så snill og rolig.

Anonymkode: 79998...454

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er godt på vei ut i 40-årene og har alltid vært alene er også jomfru. Har det alltid vært enkelt....egentlig ikke, eller det vil si det er jo mange av de årene hvor et forhold ikke hadde passet inn med resten av livet p.g.a alder studier osv, og at jeg på mange tidspunkt rett og slett ikke har truffet noen som har vært interessante.

Jeg er høyt utdannet, bodd i flere land, alltid flink og pliktoppfyllende på skole osv, har også hatt mange mange sjanser men følelsene har ofte ikke gått begge veier. Har møtt endel kvinner som jeg har vært veldig interessert i men på feil tidspunkt.

Da jeg kom inn i NAV systemet så bestemt jeg meg for at går det ikke veien så lever jeg alene, nå gikk det ikke veien så slik er det, vil ikke være en belastning med dårlig økonomi.

Det litt ironiske er vel egentlig at kjærligheten er en av de få hendelsene i livet som sikkert kunne ha reddet meg tidligere og mange av de siste årene kunne kanskje ha vært unngått.

Nå er jeg bare en rolig "ødelagt" høyt utdannet mann som er ufør som liker bøker, filmer, spill og katter 🙂, og som ikke kan leve den beste versjonen av meg selv fordi jeg lever alene.

Skal jeg være helt ærlig når jeg leser nyheter og hvor uheldige endel kvinner, også som poster her inne er med sine valg av menn så synes jeg oppriktig at det er trist at jeg alltid har levd alene, som er så snill og rolig.

Anonymkode: 79998...454

Du kan da finne noen din tullebukk 😊 

Er ei ufør dame. Nå har jeg ingen plan om å forbli det, for jeg tror jeg kan klare å komme meg ut i verden og har veldig lyst til det siden jeg begynte å slite tidlig og aldri rakk å virkelig leve som en voksen kvinne.

Sier det for jeg skjønner følelsen av å tenke du ikke strekker til, men jeg ser mange ha kjæreste selv i en tøff situsjon. Har tro på at du og katten/ene finner ei. 

Anonymkode: 5f18c...4b2

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to som er evig single, men ikke jomfru og ikke bor hos foreldrene sine. Han ene er 40 og en typisk "snill" mann, men som ofte kommer med kjipe kommentarer som ikke er så snille. Han andre er 50 og snill, kjekk, høy, har penger osv., men får panikk med en gang det er noe som minner om forpliktelser. Jeg har datet dem begge 😝 Har vært venner med dem noen år nå og ser jo hvorfor de er single. 

Anonymkode: 3ea69...944

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir en sånn. Har fylt 33 år og aldri hatt kjæreste. 

Det rare er at i 20 årene så ønsket jeg å oppleve kjærlighet. Prøvde via tinder osv og fikk aldri napp. Utviklet en form for bitterhet ovenfor kvinner før jeg etterhvert kom til konklusjonen om at det er jeg som er problemet. 

Nå har jeg kommet dit at jeg aksepterer meg selv, og ønsket om kjærlighet er helt borte. Når jeg ser livene til de rundt meg så virker det helt overveldende slitsomt og komplisert ut. 

Lever et enkelt liv med veldig god økonomi og masse frihet. 

Tror bare at det er noen av oss som er skrudd sammen litt annerledes. Men for all del ikke synes synd på oss.

Anonymkode: 9720a...d87

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svoger er 50 år og singel hele livet så langt. Men han klarer å få seg et ligg når han drikker. Men aldri noen forhold. Det har mora hans sørget for. Ingen som er bra nok for gullungen hennes. Så han er ødelagt. Jeg trur han blomstrer opp hvis hun dør. Min mann har ikke noe trua på det. Han trur at han er ødelagt for resten av livet. Men jeg ser noen glimt som sier meg at jeg trur han er veldig selvstendig bare han får sjansen. 

Anonymkode: 3ecc0...4dd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det rare er at i 20 årene så ønsket jeg å oppleve kjærlighet. Prøvde via tinder osv og fikk aldri napp. Utviklet en form for bitterhet ovenfor kvinner før jeg etterhvert kom til konklusjonen om at det er jeg som er problemet. 

Nå har jeg kommet dit at jeg aksepterer meg selv, og ønsket om kjærlighet er helt borte. Når jeg ser livene til de rundt meg så virker det helt overveldende slitsomt og komplisert ut. 

Tror bare at det er noen av oss som er skrudd sammen litt annerledes. Men for all del ikke synes synd på oss.

Jeg synes ikke synd på dere jeg. Men jeg synes synd på de som sier dem ønsker familie og ikke får det. Deriblant min svoger. Alt han ønsker seg er ei dame og familie. Snakker mye om det når han drikker. Da kommer alt fram. Men de som ikke ønsker det. De har jo et bra liv. Møtte en som sa du har alt jeg ønsker meg. Jeg hadde mann og barn. Så sa jeg. Jeg er sjalu når jeg ser hvordan frihet du har. Med reising når du selv ønsker det. Han forstod hva jeg sa og flira. Her drømmer vi om hverandre sitt liv. Han har familie selv no. Og jeg har frihet fordi mine barn er voksne og har flytta. 

Anonymkode: 3ecc0...4dd

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 10.56):

Noen som synes dagens samfunn gjør det mer og mer vanskelig for eldre menn å finne seg en partner? Eller er det opp til de selv og hvor mye de er villig til å ofre for å finne kjærligheten?

Anonymkode: 4d64c...f12

Hvis eldre menn hadde gått etter eldre kvinner, ville det ikke ha vært et problem. Slutt å springe etter kvinner som er 30 år yngre. 

Anonymkode: 205aa...2e1

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Forstår deg, tror mange har det sånn også.

Anonymkode: 0b50d...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet om en som fikk sin første kjæreste da han var 35. Og han tenkte det samme seg deg. Så en dag ba han en kvinne ut på kaffe, og det var helt spontant. 100% spontant. Og hun sa ja. Og de endte opp med å bli kjærester. Og etter at han hadde opplevd en kvinne på nært hold, var det plutselig ikke så vanskelig å forstå seg på kvinner. 

Sitat

Når jeg ser livene til de rundt meg så virker det helt overveldende slitsomt og komplisert ut. 

Det er det. 

Anonymkode: ca6cb...e1d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (På 20.12.2024 den 18.50):

Jeg synes det er bra om menn eller kvinner forblir single av selvinnsikt. Om man ikke har et godt selvbilde, så bør man ikke innlede eller være i et forhold synes jeg. 

Så kan det selvfølgelig skje uforutsette hendelser underveis. Livet er ikke enkelt bestandig. Det er godt å ha en partner som ser deg, og ønsker å være der for deg. Enten som venn eller kjæreste. Så må man klare å bære seg selv. Klarer man ikke det, så er man ikke sterk nok...

Hva har selbilde med det å gjøre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 18.37):

Dette gjelder også kvinner. Det er også kvinner som er single hele livet. 

Er så lei av at det alltid skal gjelde menn. Greit det fødes noen få prosent flere menn hvert år, så matematisk vil det ikke gå opp, men at dette kun gjelder menn er ikke en sannhet hugd i stein. 

Anonymkode: 05e79...bb7

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 18.37):

Dette gjelder også kvinner. Det er også kvinner som er single hele livet. 

Er så lei av at det alltid skal gjelde menn. Greit det fødes noen få prosent flere menn hvert år, så matematisk vil det ikke gå opp, men at dette kun gjelder menn er ikke en sannhet hugd i stein. 

Anonymkode: 05e79...bb7

Flest menn dør av kreft, allikevel er hovedfokuset på brystkreft når det kommer til forebygging av kreft, på tross av at prostatakreft forekommer oftere. Er det virkelig så plagsomt at det finnes et tema hvor kvinner ikke er numero uno? 

Anonymkode: ca6cb...e1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (45 minutter siden):

Hva har selbilde med det å gjøre?

Jeg bare poengterer at det er viktig å tenke godt om seg selv. Elske seg selv for den man er. Det er veldig viktig i et forhold. Var ikke noe mer enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 19.08):

Jeg kjenner flere. Skikkelig bra menn, det som de som er opptatt av slikt kaller høystatus menn. Sjarmerende, vellykkede, pene, rike. Problemet er at de har tilknytningsproblemer. Hver gang forholdet blir seriøst, skyver det dama bort. Så blir det en evig sirkel med damer de lokker til seg og dytter fra seg. 

Anonymkode: 6a203...47c

Dette er vinner typene, ikke snakk om dem.

Anonymkode: 5cbc4...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men han klarer å få seg et ligg når han drikker.

knulle på fylla > ekteskap

Anonymkode: fd1d8...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og jeg er over 50 selv. Akkurat lik men menn liker meg ikke fordi jeg er syk og er sånn som jeg er. Bor ikke hos foreldrene da.

Anonymkode: 3c05d...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sånn her, jobb, utdanning og penger. Folk skryter av meg og oppførselen min, sier jeg ser bra ut. Men får ingen😂 Så har gitt opp og prøver å akseptere det nå

Anonymkode: 4259b...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 18.55):

Det gjelder kvinner også.Jeg har vært alene hele livet.Har nå rundet 45 år.Det er vanskelig å finne kjæreste/sex partner når jeg er uføretrygdet.Ikke er på dating app og er sjenert i i tillegg. Ikke så lett. 

Anonymkode: 35303...bb6

Samme her.Pluss sosial angst i tillegg

Anonymkode: 3c05d...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kompis som var ufør, han er veldig dårlig på å være singel. Klager over at han må ha sex snart hele tiden og holdt på å bli gal av det 🙄Er på datingapper, men det er jo ikke mange damene som vil ha ham 🤷 han jobber jo ikke og har dager hvor han ikke orker noen ting, han slet også veldig mye psykisk, og tror at det bare en dame kan redde han, men det er jo en stor turn off på damer. Veldig klengete er han også. 

Tror ikke de fleste menn greier å være singel.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 time siden):

Jeg bare poengterer at det er viktig å tenke godt om seg selv. Elske seg selv for den man er. Det er veldig viktig i et forhold. Var ikke noe mer enn det. 

Hvorfor det, kan en ikke erkjenne at en er en lite suksessfull person og likevel elske noen og bli elsket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...