Gå til innhold

Er det bare jeg som har null interesse av å sosialiseres med andre mammaer, bare fordi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hos oss er det særlig to mammaer i klassen til mellomste som er hyperaktive på det å være sosiale. Det arrangeres mammakvelder, mammakaffe og så videre. Jeg deltar aldri på sånt, og mottar jevnlig mas om hvorfor, kan du ikke komme, det blir så koselig osv. Det er flere grunner til det.

For det første, har jeg problemer med å se hvorfor man skal segregere på kjønn. Bare fordi noen har innovertiss, betyr ikke at personen har samme interesser som meg. I likestillingslandet Norge deltar pappa på lik linje med mamma i oppdragelse, husarbeid, lekser, aktiviteter mv. Så hvorfor mammakvelder?

For det andre, så drikkes det ofte alkohol på slike tilstelninger. Jeg drikker ikke, og blir derfor helt utilpass rundt mennesker som er pussa. 

For det tredje, så forstår jeg ikke poenget med å sosialiseres med noen som jeg kanskje ikke har noe til felles med. Jeg slår gjerne av en prat på juleavslutninger, jeg går på foreldremøter, jeg møter flere av disse foreldrene på barnas fritidsaktiviteter osv. Men å sitte hjemme hos noen over et glass vin og prate ... om hva? 

Kall meg gjerne sær og misantropisk, men kanskje vi er flere?

Anonymkode: 0ec3f...849

Jeg er som deg, har en klasse hvor jeg bare har null interesse av å sosialisere imenst jeg sosialiserer i andre klasser nettopp pga der har jeg noen mødre jeg synes er ok og som har gøye sosialiserings tiltak.

Skal sies at det er lite alkohol på disse treffene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke ts men det gjør da vi også? Det er lav terskel for å legge ut en melding på facebooksiden at nå drar vi på svømming/tur på stranda/kino/aker, noen som har lyst å være med.

I tillegg til foreldremøte, så har vi nettverksmøte to ganger i året, der vi tar opp saker som engasjerer, f,eks mobil. Jenteforeldrene har en messengergruppe. Vi har lekegrupper.

Føler jeg kjenner foreldrene i klassen greit jeg. Kjenner jenteforeldrene vestentlig bedre enn gutteforeldrene da, fordi besøk hjem fra skolen hovudsaklig skjer innenfor samme kjønn her. Min har med besøk hjem hver uke, og er også med andre hjem hver uke. Rullerer så det ikke blir bestevenninnene hver gang.

Jeg snakker litt i forbifarten med foreldrene ved henting og levering, og vi samkjører også til idrett hver uke. Jeg foretrekker å gå en tur i stedenfor å sitte på skolen og prate i bursdager, men hvis det er drittvær så sitter jeg der og slår av en prat og tar en kaffe. 

Jeg skjønner ikke meg helt på den vindrikkinga på kvelden. Det ville ikke vært helt min greie å be om barnevakt fordi jeg skal sitte hos andre og drikke vin på kvelden (er alene). Tenker det kan bli kleint neste gang man møtes hvis noen sier noe dumt. Men så er jeg heller ikke noe glad i vin så jeg synes det pleier å være ganske kleint på julebord og sånn når det brøles av latter.

Anonymkode: 1c6c3...e1d

Ja, enig med deg også altså.. 

Det er selvsagt like naturlig å legge ut om diverse aktiviteter selvom det ikke er mamma kvelder altså..

Og tenker også at det er en uting om det er slik at alltid må være alkohol involvert! Jeg er ikke avholds altså, men synes også at det er mye fokus på alkohol i diverse sosiale sammenhenger.. 

Men igjen, har aldri opplevd noe som helst fyll på disse kveldene, og at noen ikke drikker på disse kveldene her, er ikke ett tema en gang.. De fleste mammaene rører ingen ting.. 

Men en sjelden gang blir det invitert på en fredag kveld, og da drikker noen få litt vin, jeg tar meg kanskje en øl eller to, HVIS det passer 💁‍♀️

Anonymkode: 227ac...bcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En god grunn til å delta på mammakvelder er at du blir bedre kjent med mødrene til barna i bhg/klassen. Hvis barna kommer i konflikt eller det er et eller annet, så kan det være lettere å få løst opp i konflikten hvis foreldrene kjenner hverandre. 

Anonymkode: 38fb7...0c5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

En god grunn til å delta på mammakvelder er at du blir bedre kjent med mødrene til barna i bhg/klassen. Hvis barna kommer i konflikt eller det er et eller annet, så kan det være lettere å få løst opp i konflikten hvis foreldrene kjenner hverandre. 

Anonymkode: 38fb7...0c5

Jeg kjenner både mødre og fedre gjennom idretten. Uten alkohol og sladder.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kjenner både mødre og fedre gjennom idretten. Uten alkohol og sladder.

Høres ut som de andre mødrene “dodged a bullet”😄

Anonymkode: dfb1d...1b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Høres ut som de andre mødrene “dodged a bullet”😄

Anonymkode: dfb1d...1b4

Men da er jo alt finfint? Og alle er fornøyde :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Typiske kvinnetreff har aldri engasjert meg. Bare tomt prat og de fleste har null egentlige interesser.

Men nå er jeg lite glad i sosialt i utgangspunktet.

Anonymkode: 22eae...65d

For kvinner har såklart ingen egentlig interesser (har du det ikke selv kanskje?). Det er forbeholdt menn eller?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes mammaene i klassen til sønnen min er dørgende kjedelige, grå mus. Hadde mye heller tatt ett glass vin eller en pils med mennene, men de har egne pappakvelder.

Holder meg stort sett til venninner og middag og vin med dem

Anonymkode: 4d9db...338

Høres sannsynligut at alle de andre 29 mødrene i klassen er grå mus, bare du er en spennende og interessant person. Utrolig at alle mennene tydligvis er spennende da.

Dere høres ut som 21 år gamle "pick me"-girls, skjerp dere.

Anonymkode: f8aa2...cf5

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

What!? Er det sånn? Hvilken del av landet er dette? 😂

Anonymkode: 640ab...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men da er jo alt finfint? Og alle er fornøyde :)

Men er du fornøyd? Sånn egentlig? Hvilke følelser er det disse mødrene vekker hos deg som gjør at du oppretter tråder på kg for å finne et slags fellesskap i oss andre som ikke drar på mammakvelder?

Anonymkode: bb6c0...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hos oss er det særlig to mammaer i klassen til mellomste som er hyperaktive på det å være sosiale. Det arrangeres mammakvelder, mammakaffe og så videre. Jeg deltar aldri på sånt, og mottar jevnlig mas om hvorfor, kan du ikke komme, det blir så koselig osv. Det er flere grunner til det.

For det første, har jeg problemer med å se hvorfor man skal segregere på kjønn. Bare fordi noen har innovertiss, betyr ikke at personen har samme interesser som meg. I likestillingslandet Norge deltar pappa på lik linje med mamma i oppdragelse, husarbeid, lekser, aktiviteter mv. Så hvorfor mammakvelder?

For det andre, så drikkes det ofte alkohol på slike tilstelninger. Jeg drikker ikke, og blir derfor helt utilpass rundt mennesker som er pussa. 

For det tredje, så forstår jeg ikke poenget med å sosialiseres med noen som jeg kanskje ikke har noe til felles med. Jeg slår gjerne av en prat på juleavslutninger, jeg går på foreldremøter, jeg møter flere av disse foreldrene på barnas fritidsaktiviteter osv. Men å sitte hjemme hos noen over et glass vin og prate ... om hva? 

Kall meg gjerne sær og misantropisk, men kanskje vi er flere?

Jeg prøver å bli med på litt for kommunikasjonens skyld med disse foreldrene ved senere anledning, men jeg har fått så JÆVLA nok av x antall møter pga unga pr halvår. Ganske sikker på at det holder med foreldresamtale 1 gang pr halvår, 1 foreldremøte pr halvår, juleforestilling og sommeravslutning der foreldrene er med. Bare disse alene blir 3 møter pr halvår for bare 1 barn, har man flere.... Er det rart man blir totalt utmattet med å ha barn i tillegg til 100% arbeidsstilling der man helst skal yte litt ekstra hver uke hele året. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så jævlig fint for alke dere som har kok med egen sirkel av folk, men gir faen i alle de som ikke har fått nettverk de bor verken for seg eller barna. Slutt å være så selvgode og kanskje er din væremåte noe som skremmer andre og gjør at alt blir vanskeligere. Barna dine speiler vel også din sosiale fortreffelighet og er like ekskluderende kan jeg tenke meg.  

Anonymkode: e816c...03b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det så mye aggresjon mot folk som har bedre ting å gjøre enn å drikke med andre?

Anonymkode: 7abdf...6b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor er det så mye aggresjon mot folk som har bedre ting å gjøre enn å drikke med andre?

Anonymkode: 7abdf...6b9

Men er det virkelig drikkepress? Hva så om de andre tar seg et par glass, det betyr jo ikke at TS må gjøre det samme?

Anonymkode: 368ef...689

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men hvorfor MAMMAER, ikke foreldre? Hvorfor kjønnssegregering?

Ser ikke problemet. Mannen og menn generelt har jo guttas mekkeklubb, guttas julebord etc. Leker selges i rosa og blått osv. 

Videre er det ofte mor som tar seg mest av barnet av naturlige årsaker (amming etc) Når barn blir større og er trist og lei så vil de sjelden på pappas fang selv om pappa er tilgjengelig, det er mamma som gleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men er du fornøyd? Sånn egentlig? Hvilke følelser er det disse mødrene vekker hos deg som gjør at du oppretter tråder på kg for å finne et slags fellesskap i oss andre som ikke drar på mammakvelder?

Anonymkode: bb6c0...de6

Må man ha spesielle følelser for å diskutere noe på et forum? Har du spesielle følelser for alle temaer du diskuterer her, fra matpakker til været? Jeg er fornøyd, selvfølgelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men er det virkelig drikkepress? Hva så om de andre tar seg et par glass, det betyr jo ikke at TS må gjøre det samme?

Anonymkode: 368ef...689

Men det må da være fritt valg å omgås folk som drikker. Eller ikke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bari skrev (7 minutter siden):

Ser ikke problemet. Mannen og menn generelt har jo guttas mekkeklubb, guttas julebord etc. Leker selges i rosa og blått osv. 

Videre er det ofte mor som tar seg mest av barnet av naturlige årsaker (amming etc) Når barn blir større og er trist og lei så vil de sjelden på pappas fang selv om pappa er tilgjengelig, det er mamma som gleder.

Ikke hos oss. Hos oss er pappa og stefar like naturlig trøsteperson som mamma. Jeg liker å mekke bil, jakte og game. Derfor fullstendig uinteressant å diskutere interiør, hvem i nabolaget som har dumpet hvem, ligget med hvem eller fikk ny jobb, og så videre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke hos oss. Hos oss er pappa og stefar like naturlig trøsteperson som mamma. Jeg liker å mekke bil, jakte og game. Derfor fullstendig uinteressant å diskutere interiør, hvem i nabolaget som har dumpet hvem, ligget med hvem eller fikk ny jobb, og så videre.

Mhm, for alle andre damer enn deg er sååååå kjedelige og teite, som bare vil «diskutere interiør, hvem i nabolaget som har dumpet hvem, ligget med hvem eller fikk ny jobb, og så videre». 

Du fremstår skikkelig lite ok når du omtaler andre sånn. 

Anonymkode: 4b210...a74

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mhm, for alle andre damer enn deg er sååååå kjedelige og teite, som bare vil «diskutere interiør, hvem i nabolaget som har dumpet hvem, ligget med hvem eller fikk ny jobb, og så videre». 

Du fremstår skikkelig lite ok når du omtaler andre sånn. 

Anonymkode: 4b210...a74

Det var min erfaring fra de to møtene jeg var med på. Jeg sier ikke at de er teite. Jeg sier at vi ikke har samme interesser eller noen andre berøringspunkter annet enn å ha barn i samme klasse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...