Gå til innhold

Hva er den beste øvelsen for å få vekk magefett utenom sit-ups og planken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ser flere nevner slanking. Hvis man har eplefasong, kan man være syltynn, og likevel ha mage. Sånn var jeg da jeg var yngre. BMI på 17,8, og fett på magen. Nydelig.

Anonymkode: 7cfdb...04f

Er vel grenser for hvor mye magefett man har når man har en bmi på 17.8. En gang i jakten på fettet må man begynne å jobbe med psyken også. En person med bmi på 35 kan føle seg tynn og en på 17.8 kan føle seg tykk. Men det sitter i hodet. 

Anonymkode: 89dc1...618

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg var det jogging som gjorde susen for å få bort fettet. Får å få synlige magemuskler har jeg gjort masse kroppsvekt øvelser som; planke variasjoner, ben-senk(når man ligger på rygg), side planke, L-sit. 

Anonymkode: d00a8...093

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Mye jogging og kardio har alltid hjulpet meg

Anonymkode: dcac2...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 16.57):

Er vel grenser for hvor mye magefett man har når man har en bmi på 17.8. En gang i jakten på fettet må man begynne å jobbe med psyken også. En person med bmi på 35 kan føle seg tynn og en på 17.8 kan føle seg tykk. Men det sitter i hodet. 

Anonymkode: 89dc1...618

Du kan se veldig dårlig ut med lite muskelmasse.

Så tren, slutt å bruk psyken som unnskyldning. Feil kroppskomposisjon er fakta og ikke noe som sitter i hodet. 

Anonymkode: fdb47...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 11.50):

Du kan ikke punktforbrenne, så det handler om å gjøre ting som forbrenner fett i kroppen generelt. Å begrense kaloriinntaket er det aller mest effektive. Deretter utholdenhetstrening, som jogging og spinning.

Anonymkode: 41c95...b22

Joda, en kan fint punktforbrenne, men en kan ikke velge punktene selv. Et tommelfingerråd er at det som kom sist på, er det første som går av.

Anonymkode: fcaa1...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonell styrketrening så du får sterkere kjernemuskulatur. Mye av magebulen skyldes dårlig holdning, så rumpa, ryggen og magen må jobbe sammen for å holde "korsettet" oppe. Markløft, knebøy, pushup, burpees, vups, ro-øvelser, thrusters, hæltouches, hoftehev, situps....

Personlig pleier jeg å gjøre øvelser for magemusklene sammen med baseøvelser, så jeg kjører ofte supersett med feks markløft og v-ups. Knebøy og legraises. Stående roing og hæltouches. 

Endret av Summeer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Rockering

Anonymkode: cbea1...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover det som er nevnt, kan man gjøre kne/benhev i ribbevegg.

Heng med ryggen inn mot ribbeveggen, hev knærne 90 grader. Dersom du er sterk, kan du forsøke å heve føttene 90 grader ut fra veggen.

Det strammer opp, men slanker ikke fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke, og det er på kjøkkenet du endrer fettprosenten.

Anonymkode: 9fb55...43c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 12.14):

Denne myten må vi snart bli kvitt. 

Ingen øvelser kan slanke kun magefett, man må slanke seg generelt, så vil magen bli mindre. Trening er bra, men sits ups feks fjerner ikke mer fett på magen. Tren cardio så du forbrenner mye, og spis mindre, så kommer resultater 

Anonymkode: 453e0...e1d

Spis mindre, få slank kropp men bli et monster.

Anonymkode: 6955e...ac2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ned i fettprosent, og øvelser som trener kjerne.

Deadbug, Russian twist, supermann, ab wheel, osv

Anonymkode: 77822...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg bare kunne velge en øvelse, så ville jeg valgt knebøy.

Anonymkode: 36ac9...13d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan trene magemusklene større, og også få større lats for å få midjen til å se mindre ut. Men ingenting av dette kommer til å hjelpe med mindre du er i et kaloriunderskudd. 

Abs are made in the kitchen.

Anonymkode: 50026...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Som andre har nevnt her. Rockering (best), Russian Twist og planke vil fungere. Og magen kan en gjerne trene hardt to ganger i uka. Jeg trener 4-split vekt program hvor jeg trener mage på samme dag som jeg trener ryggen og skuldrene. I tillegg gjør jeg Yoga hver morgen. Jeg er mann over 50 og har bedre mage enn som 20-årig student.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...