Gå til innhold

Dere som ikke vet når mensen kommer - hvordan gjør dere det for å ikke ha "uhell" hver jævla måned?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her satt jeg igjen med tørkepapir i trusa og mellom trusa og buksa. Heldigvis er buksa svart, så det synes ikke så godt hvis jeg blør gjennom papiret. Nesten hver måned kommer mensen plutselig, og jeg får ingen fysiske tegn på at det kommer - ikke humørsvingninger, ikke vektoppgang, ikke smerter, ingenting. Er det slik at jeg må gå med bind hver dag, sånn i tilfellet? Hva gjør dere andre?

Anonymkode: 29ec6...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Går med truseinnlegg når jeg tror det er rett rundt hjørnet. 

Anonymkode: bd447...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ha noen truseinnlegg i vesken, eller i garderobeskap/skrivebordsskuff på jobben, så du har noe å ta på? Et bind eller en tampong eller to i veska? Det er da virkelig ikke sånn at du ikke har noe annet valg enn å sitte og blø gjennom dopapir. Du kan ha det du trenger liggende. En menskopp i veska går også an.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man har med det man trenger, alltid. Det tar jo ikke mye plass. Fikk tanta tilbake et år etter overgangsalderen, så har fortsatt med selv ett år etter det igjen. 

Anonymkode: 143b6...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (8 minutter siden):

Kan du ikke ha noen truseinnlegg i vesken, eller i garderobeskap/skrivebordsskuff på jobben, så du har noe å ta på? Et bind eller en tampong eller to i veska? Det er da virkelig ikke sånn at du ikke har noe annet valg enn å sitte og blø gjennom dopapir. Du kan ha det du trenger liggende. En menskopp i veska går også an.

Bruker ikke menskopp. Har bind med, men nå har jeg blødd gjennom trusa, så må legge papir mellom truse og bukse, ellers smitter det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man har med det man trenger, alltid. Det tar jo ikke mye plass. Fikk tanta tilbake et år etter overgangsalderen, så har fortsatt med selv ett år etter det igjen. 

Anonymkode: 143b6...75f

Jeg har med, men da har jeg allerede blødd gjennom. Det skjer jo på et blunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg merker det, men hvis ikke hadde jeg kjøpt inn menstruser

Anonymkode: 393e8...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker ikke menskopp. Har bind med, men nå har jeg blødd gjennom trusa, så må legge papir mellom truse og bukse, ellers smitter det over.

Da bruker du truseinnlegg fra det tidspunktet du regner med at mensen KAN dukke opp og fremover. Du har jo en viss peiling på når du hadde den sist. Får du mensen før 28 dagers syklus, eller en eller annen gang senere enn 28 dager?

Du kan også ha en ren truse eller to liggende på jobb eller i vesken, så du har å skifte med om uhellet likevel er ute. Alltid ha en reservetruse er en god ide når man ikke merker noe som helst i forkant før blødningen som du sier du ikke gjør.

PS! Menstruser (kjøpes mange steder, f.eks Lindex) er nevnt ovenfor, da slipper du å bruke noe annet.

Endret av Million
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du merker vel når det blir litt vått i trusa? Regner med du ikke får mensen med et plask. Har alltid ekstra truse og bind i veska. Alltid kjekt å ha uansett. 

Anonymkode: b308b...aec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merker det alltid noen timer eller dager før ved at det kommer spotting på papiret etter å ha tissa.. Det begynner jo ikke å fossblø med en gang.

Anonymkode: 52acf...3be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker kalender. Veldig sjeldent den kommer helt feil, men pluss/minus noen dager kan skje. Jeg får dog ofte mensen ila. natten, og da blør jeg som regel på sengen. Jeg kan også finne på å ta på meg bind når jeg går ut om jeg tror mensen kan være på vei (i forhold til kalenderen). Bedre enn uhellet som du opplever nå. Har også ofte med meg ekstra truse liggende i vesken i tilfelle slike hendelser. 

Anonymkode: 280db...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her satt jeg igjen med tørkepapir i trusa og mellom trusa og buksa. Heldigvis er buksa svart, så det synes ikke så godt hvis jeg blør gjennom papiret. Nesten hver måned kommer mensen plutselig, og jeg får ingen fysiske tegn på at det kommer - ikke humørsvingninger, ikke vektoppgang, ikke smerter, ingenting. Er det slik at jeg må gå med bind hver dag, sånn i tilfellet? Hva gjør dere andre?

For min del kommer det bare spor av blod på papiret første dagen mensen kommer alltid så da skjønner jeg jo at den er kommet. Bruker truseinnlegg da og stikker å kjøper bind om jeg ikke har liggende fra før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri opplevd at den kommer på dagen. Har alltid kommet grytidlig om morgenen. Sover med truseinnlegg en uke før ventet mens. 

Anonymkode: 36f86...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Menstruser. Og app som tracker, så får du forvarsel fra appen og kan bruke menstruser. 

Anonymkode: e7bc7...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du får plutselig og sterk blødning med en gang så tenker jeg at menstruser må være et godt tips hvis du ikke liker å bruke menskopp. Og bruk en app for å følge syklus, så kan du få varsel når det er noen få dager igjen. Dette med at du ikke får noen tegn kan bli bedre (dvs. verre) med alder, det gjorde det for meg.

Jeg får vondt i puppene, blir deppa og irritert i en uke pluss før mensen kommer. Hvis humøret begynner å lette så vet jeg at det er rett rundt hjørnet, da tar jeg ofte på et bind eller setter inn menskopp før jeg går på jobb. Som regel vil jeg da få smerter i løpet av dagen og 2-4 timer senere begynner jeg å blø.

Anonymkode: 0d8fe...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker truseinnlegg når jeg regner med at det nærmer seg, og har alltid bind eller tamponger i veska. Jeg pleier å få menssmerter før blødningen starter for fullt, og forter meg å ta på et bind når de starter. Jeg har hatt uhell med dette én gang, etter første fødsel. Da var mensen annerledes, og startet rett på med masse blod. Så om det hadde artet seg slik til vanlig, hadde jeg hatt en utfordring.  

I tillegg har jeg brukt hormonprevensjon i en del år mellom svangerskap, og da har jeg hatt kontroll på når mensen kom, eller ikke mens (på hormonspiral). 

Anonymkode: 810cb...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...